Medlem
Antal inlägg: 16
Medlem nr: 2 869
Min mormor ska ha sagt:
Man får va' som man é när man inte é som man ska va'
Sen minns jag under en svensklektion i skolan då vi pratade om ordstäv och annat. Vi skulle göra en variant av "Har man tagit Fan i båten får man ro honom i land" utan att egentligen tänka på vad jag gjorde sa jag högt: "Har man hål i båten får man ro som fan!"
Medlem
Antal inlägg: 5 511
Medlem nr: 1 130
CITAT (stason @ 24-02-2004, 08:33)
Min mormor ska ha sagt:
Man får va' som man é när man inte é som man ska va'
Sen minns jag under en svensklektion i skolan då vi pratade om ordstäv och annat. Vi skulle göra en variant av "Har man tagit Fan i båten får man ro honom i land" utan att egentligen tänka på vad jag gjorde sa jag högt: "Har man hål i båten får man ro som fan!"
--------------------
Gammelnalle
"Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk
Medlem
Antal inlägg: 14 005
Medlem nr: 429
Den mänskliga värdigheten erkänns i varje fall alltjämt i naturen; ty när man vill hålla fåglarna borta från träden sätter man upp något som skall likna en människa och till och med den avlägsna likhet en fågelskrämma har med en människa är nog för att ingjuta respekt. Kierkegaard
Medlem
Antal inlägg: 2 643
Medlem nr: 579
CITAT (Felix matte @ 25-02-2004, 09:38)
CITAT (gammelnalle @ 25-02-2004, 09:34)
och vad har jag NU gjort för fel???? eftersom det inte bidde ändringa av storlek och färg... Inte undra på att man har taggarna utåt :angry: :angry: :angry:
:blink: ;) :lol: :lol:
Kanske skall du vända taggarna inåt istället (stänga dem)
Prexis, du glömde: Stäng alla taggar! <fniss> Du som var så stolt att du hade lärt dig.
Nästa lektion: Till höger om knappen <Skicka svar> Sitter: <Förhandsgranska>. Inte helt fel ibland.
--------------------
Bättre sänt än aldrig! Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!
Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.
Medlem
Antal inlägg: 5 511
Medlem nr: 1 130
CITAT (Ella @ 26-02-2004, 08:28)
Osså har vi denna min absoluta favorit
... giv mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra Mod att förändra det jag kan Och förstånd att inse skilnaden
Fast egentligen ska de tre prickarna ersättas av Gud men det lilla ordet bara sticker i ögonen och förstör allt.
Sticker på vem????
Åså en annan sak: Kan någon/några peta in några "TANKAR" här fred-lör-sön-???? (Datera gärna... sånt gillar JAG) jag åker bort en sväng och har ingen dator då... Ni har ju så mycket bra att komma med....
--------------------
Gammelnalle
"Den som ställer många frågor, ökar mångas visdom." Kongolesiskt ordspråk