Tack för svar!
Iofs, tusenskönan kan jag leva med! Men inte grodbladen, de ligger i topp på hatlistan tillsammans med snårvindan och kirskålen. Ryker ett blad så kommer genast torr lera fram. På en liten radhustomt med 4 barn lekandes var och varannan dag så blir det genast leråker vid regn. Den verkligen utrotar all form av trevlig grön gräsmatta, jag blir galen!
Så den är det utrotningskrig på, men då måste jag få fart och gulla med gräsmattan så att den tar sig bättre. Men tusenskönan är ju ändå dekorativ i sin enkelhet, den är kompaktare och ger inte så fasliga hål när något sker. Men den har på vägen landat i samma fack som grodblad eftersom de ser snarlika ut i bladen som småttingar. Du kan hälsa Tulpanros att hon är välkommen att hämta dem, bara hon efterlämnar en grön gräsmatta!
Jag var lite ivrig och drabbades av köpjävulen förra året. Så blåbären/rosorna landade på ställen som de garanterat inte kommer trivas på. Men hur pass tidigt kan jag egentligen ta itu med sådana här flyttar? Antar att det är för tidigt nu?
Busken/trädet är också ett resultat av inte helt genomtänkta planteringar, ena är planterad förra sommaren och den andra året dessförinnan. Inte vuxit överdrivet sedan inköp så jag antar att de egentligen inte borde vara problem med flytt.
Beträffande pelagonerna så kanske jag ska ha tålamod. Men känner att fönstrena som de står i nu är för soliga så jag blir stressad, skållhet sol när den ligger på. Alternativen med andra fönster i andra lägen är få. Såvida jag inte vill ha en tvååring som sabbar hela odlingarna. Känns som pest eller kolera läge... *snyft*