Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Nästan fettfri kost, Söker efter info
          Christa
          Inlägg 15-04-2011, 21:18
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Aqvakul @ 15-04-2011, 22:07) *
          Självklart är det viktigt att veta om vi diskuterar och berikar varandra i största allmänhet eller om du använder dina trådar till att samla material till en kommersiell produkt...

Aha, så du menar att om det för att jag själv vill var säker på att jag inte äventyrar hälsan och i så fall på vilket sätt om jag äter väldigt lite fett under en period så är det ok.

Det måste i så fall innebära att du tror att jag ljuger eftersom jag berättat varför jag letade.

CITAT (Anki på Öland @ 15-04-2011, 21:56) *
          Vad är det som gör att du litar på den informationen?

Nu börjar jag bli trött och blandade ihop trådarna. Du frågade exakt likadant i båda tror jag. Jag skall fråga Livsmedelsverket efter en studie. Det är alltså inte deras bedömning jag är ute efter i det här fallet utan forskningsresultat som någon annan kommit fram till.

Citera
          pejori
          Inlägg 15-04-2011, 21:25
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

En liten undran bara innan jag avslutar min medverkan i denna tråd.

Varför tror du, att det finns forskningsrapporter till allt och varför vill du ha fram underlaget för forskarens forskning?
          En sådan extremkost du efterfrågar en rapport om, kanske du får göra själv, för ingen annan har gjort den.

Någon måste ju vara först.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-04-2011, 21:31
          Länk hit: #103

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Christa @ 15-04-2011, 22:18) *
          Det måste i så fall innebära att du tror att jag ljuger eftersom jag berättat varför jag letade.

Du kan ju ha flera agendor.. det är inte ovanligt...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Christa
          Inlägg 15-04-2011, 21:35
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (pejori @ 15-04-2011, 22:25) *
          En liten undran bara innan jag avslutar min medverkan i denna tråd.

Varför tror du, att det finns forskningsrapporter till allt och varför vill du ha fram underlaget för forskarens forskning?
          En sådan extremkost du efterfrågar en rapport om, kanske du får göra själv, för ingen annan har gjort den.

Någon måste ju vara först.

Om det varken finns forskning eller erfarenheter så är det ju ingen som kan uttala sig säkert heller. Nu måste jag sova. Har redan suttit här en timme för länge. Jag är helt suddig.

CITAT (Aqvakul @ 15-04-2011, 22:31) *
          Du kan ju ha flera agendor.. det är inte ovanligt...

Ibland undrar jag var du får allt ifrån. Det måste vara jobbigt att vara så misstänksam och ganska missunsam också faktiskt.

Om du höll på med en bok där vi inte konkurrerade om ett ämne och jag hade något att bidra med så skulle jag mer än gärna göra det.

Jag tror alla om gott och delar gärna med mig. Är jag kanske naiv?

Citera
          pejori
          Inlägg 15-04-2011, 21:37
          Länk hit: #105

Medlem

CITAT (Christa @ 15-04-2011, 22:35) *
          Om det varken finns forskning eller erfarenheter så är det ju ingen som kan uttala sig säkert heller. Nu måste jag sova. Har redan suttit här en timme för länge. Jag är helt suddig.

Ibland undrar jag var du får allt ifrån. Det måste vara jobbigt att vara så misstänksam och ganska missunsam också faktiskt.

Om du höll på med en bok där vi inte konkurrerade om ett ämne och jag hade något att bidra med så skulle jag mer än gärna göra det.

Alltså är trådarnas svar, ett underlag till din bok?

Redigerat av pejori: 15-04-2011, 21:37

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Motti
          Inlägg 15-04-2011, 21:43
          Länk hit: #106

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Det är väl så Christa att när någon efterfrågar fettfrikost så reagerar de flesta med att personen i fråga har ätstörningar.Såg ett Brittsikt Tv program där en programledare åkte till Hollywood för att prova en diet som de flesta kändisar går på ,det slutade med att den läkaren som höll koll på progranledaren (hon åt samma kalorisnåla diet som bla Nickol Kidmann)han sa till henne att hon måste börja äta blandkost och riktig mat för hennes BMI var så lågt så det var fara för hennes liv,och då hade programledaren varit i Hollywood hos kändisarnas dietister.De här kändisdietisterna borde ha stryk allihop som hjälper kändisar att svälta sig och dessutom känar grova pengar på det .MaN SKA LEVA OCH MÅ BRAlivet är för kort att slösa bort på bara utsendefixering.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 15-04-2011, 21:43
          Länk hit: #107

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Christa @ 15-04-2011, 22:35) *

Nu börjar jag faktiskt ilskna till!

Jag är varken misstänksam eller missunsam till min natur. Jag är en hjälpsam person, men jag vill veta förutsättningarna.

Frågar än en gång: Tänker du använda trådarna som du startar här som underlag till en bok?

Följdfråga: Kommer du i så fall att inhämta tillåtelser före publicering?

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          pejori
          Inlägg 15-04-2011, 21:46
          Länk hit: #108

Medlem

CITAT (Motti @ 15-04-2011, 22:43) *
          Det är väl så Christa att när någon efterfrågar fettfrikost så reagerar de flesta med att personen i fråga har ätstörningar.Såg ett Brittsikt Tv program där en programledare åkte till Hollywood för att prova en diet som de flesta kändisar går på ,det slutade med att den läkaren som höll koll på progranledaren (hon åt samma kalorisnåla diet som bla Nickol Kidmann)han sa till henne att hon måste börja äta blandkost och riktig mat för hennes BMI var så lågt så det var fara för hennes liv,och då hade programledaren varit i Hollywood hos kändisarnas dietister.De här kändisdietisterna borde ha stryk allihop som hjälper kändisar att svälta sig och dessutom känar grova pengar på det .MaN SKA LEVA OCH MÅ BRAlivet är för kort att slösa bort på bara utsendefixering.

Så sant som det är sagt... tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Motti
          Inlägg 15-04-2011, 21:54
          Länk hit: #109

Medlem

Kan också tala om att den här programledaren hade väldigt svårt för att komma tillbaks till ett normalt ätande,det här testet hon gjorde för tv -programts skull slutade med att hon blev anorektisk och fick söka hjälp för att komma tillbaks till normala matvanor igen.Tror det var BBC som hon gjorde programet för.

Citera
          netha
          Inlägg 15-04-2011, 21:56
          Länk hit: #110

Gäster

Christa har ju för länge sedan talat om att hon samlar materiel till sin bok ... att hon vill veta vad "vanliga" människor tycker o tänker.

Redigerat av netha: 16-04-2011, 07:19

Citera
          pejori
          Inlägg 15-04-2011, 22:00
          Länk hit: #111

Medlem

Saxat ifrån en dietist på nätet....

" Vad gäller fett så behövs det för många olika funktioner i kroppen, bla hormonbildning. En fettfri kost är alltså skadligt och dessutom finns det två fettsyror som kroppen inte kan tillverka själv av protein och kolhydrater. Dessa fettsyror är alltså nödvändiga, sk essentiella. Utan någon fett i kosten så kan man heller inte ta upp de fettlösliga vitaminerna i maten. De fettlösliga vitaminerna är A, D, E och K. Som du förstår kan jag inte räkna upp alla skador och bristsymtom som kan uppstå av brist på dessa vitaminer. Mitt svar till dig blir att en sådan extrem kost är inte nyttig. "

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Motti
          Inlägg 15-04-2011, 22:06
          Länk hit: #112

Medlem

Ja det vore himmla skönt om det var så att all info här skulle vara till en bok som Christa är involverad med smile.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-04-2011, 22:13
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 15-04-2011, 23:06) *
          Ja det vore himmla skönt om det var så att all info här skulle vara till en bok som Christa är involverad med smile.gif

confused.gif Varför det?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Motti
          Inlägg 15-04-2011, 22:16
          Länk hit: #114

Medlem

För då skulle slippa oroa mig över att Christa personligen hade problem med maten.

Citera
          netha
          Inlägg 15-04-2011, 22:19
          Länk hit: #115

Gäster

CITAT (Motti @ 15-04-2011, 23:06) *

Varför tycker du så?
          Tycker du att det vore bra om någon baserade sin info i bok ... på det hon hon samlat in på ett internetforum?

CITAT (Motti @ 15-04-2011, 23:16) *
          För då skulle slippa oroa mig över att Christa personligen hade problem med maten.

OK ... då förstår jag dig ... Själv är jag kluven ... Kan det vara så att hon faktiskt är riktigt sjuk ... Eller ... spelar hon och vill ha materiel till sin bok.
          Om det senaste så tycker jag det är äckligt gjort!

Citera
          Motti
          Inlägg 15-04-2011, 22:31
          Länk hit: #116

Medlem

Jag vill inte sitta här och dömma Christa alls kan ju va så att hon gör en undersökning !eller så är hon ute efter att bli super smal på kort tid,lite förvirrad frågeställning från dig Christa ?hoppas innerligt att det inte är dig själv det handlar om wink.gifför fett måste man ha bara annars rubbar man sin metabolism i kroppen och det är det samma som BMI.-et det är faktiskt svårt att ha koll på en så här låång tråd och läsa vart enda innläg säkert missar man något.Sedan tycker jag inte man ska kalla någon sjuk när man inte vet hur det förhåller sig.

Citera
          pejori
          Inlägg 15-04-2011, 22:41
          Länk hit: #117

Medlem

CITAT (Motti @ 15-04-2011, 23:31) *
          Jag vill inte sitta här och dömma Christa alls kan ju va så att hon gör en undersökning !eller så är hon ute efter att bli super smal på kort tid,lite förvirrad frågeställning från dig Christa ?hoppas innerligt att det inte är dig själv det handlar om wink.gif för fett måste man ha bara annars rubbar man sin metabolism i kroppen och det är det samma som BMI.-et det är faktiskt svårt att ha koll på en så här låång tråd och läsa vart enda innläg säkert missar man något.Sedan tycker jag inte man ska kalla någon sjuk när man inte vet hur det förhåller sig.

tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          netha
          Inlägg 15-04-2011, 22:58
          Länk hit: #118

Gäster

CITAT (Motti @ 15-04-2011, 23:31) *
          Jag vill inte sitta här och dömma Christa alls kan ju va så att hon gör en undersökning !eller så är hon ute efter att bli super smal på kort tid,lite förvirrad frågeställning från dig Christa ?hoppas innerligt att det inte är dig själv det handlar om wink.gifför fett måste man ha bara annars rubbar man sin metabolism i kroppen och det är det samma som BMI.-et det är faktiskt svårt att ha koll på en så här låång tråd och läsa vart enda innläg säkert missar man något.Sedan tycker jag inte man ska kalla någon sjuk när man inte vet hur det förhåller sig.

x

Redigerat av netha: 16-04-2011, 07:21

Citera
          Motti
          Inlägg 15-04-2011, 23:06
          Länk hit: #119

Medlem

Nu väntar jag på Christas svar för att se vad hon tycker och känner.
          det svåra med att göra innlägg som är kännsliga är att ingen hör ens tonfall därför är det lätt gjort att bli missförstådd,allt man skriver här alla innlägg läses ju monotomt utan kännslor,kännslor förmedlas lättast när man pratar med varan personligen.

Citera
          netha
          Inlägg 15-04-2011, 23:11
          Länk hit: #120

Gäster

CITAT (Motti @ 16-04-2011, 00:06) *
          Nu väntar jag på Christas svar för att se vad hon tycker och känner.
          det svåra med att göra innlägg som är kännsliga är att ingen hör ens tonfall därför är det lätt gjort att bli missförstådd,allt man skriver här alla innlägg läses ju monotomt utan kännslor,kännslor förmedlas lättast när man pratar med varan personligen.

Du lär nog få vänta. Christa är inte känd för att ge svar på frågor!

Citera

12 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 01:03

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon