Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> pelargonsticklingar i torvbriketter
          Eva i Skåne
          Inlägg 16-02-2004, 20:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Köpte för första gången en paket torvbriketter efter att ha köpt sticklingar som var satt i sådana och ville prova själv.
          Vattna försiktigt i hålet på briketten så sväller den på ett par minuter stod det på asken. Jo jo. unsure.gif Efter idogt vattnande ovanpå briketten i försök att få det i den pyttelilla fördjupningen så var de inte färdigsvällda efter en halvtimme. Då fick de ha lite vatten underifrån också och vips så var de fullvuxna.
          Hälften har jag satt frön i, men när jag nu klippte mina pelargoner i helgen så tänkte jag prova att sätta dem i torvbriketterna. Denna gången visste jag hur jag skulle få briketterna att svälla och jag stoppade ner sticklingarna, men nu äntligen kommer jag till frågan/ problemet.
          Det känns så ostabilt när de står där i. Hålet är liksom för stort huh.gif och de står inte stadigt rakt upp. Nu pratar jag alltså om pelargonsticklingarna biggrin.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 21:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon