CITAT (amaira @ 30-04-2011, 09:54)

Jag tycker jag ser vallört där också. Ditt första blad kan vara vallört. Vackra blå blommor, men stor och brer ut sig okontrollerat - inget för en liten rabatt.
Jag kan inte heller se något annat alternativ än att helt byta jord - eller ha rabatten helt täckt under några års tid (hur kul är det?).
Ja vallört är det nog! Tack!
Näää inte alls kul. Inte heller så kul att betala ny jord och nya plantor när det är en allmän rabatt i ett hyreshusområde. Såg rabatten i senhöstas/vintras när jag flyttade in i lägenheten. Hyresvärden sa att tanten som bott i min lägenhet hade tagit hand om rabatten men att den nu blivit vildvuxen. Jag blev erbjuden att få göra vad jag vill med den annars tar de bort den o anlägger gräsmatta/asfalterar.
DÅ såg den ju inte så farlig ut så jag tog mig an uppgiften med glädje. Nu ångrar jag mig lite. Kommer kosta mycket pengar att få iordning rabatten. Tror jag lägger de pengarna på min balkong istället.
Möjligtvis om de vill deala o så gräsmatta men spara en liten rundel till mig. Då har jag nog råd o lust att fixa fint där. Lite synd att inte ha någon rabatt alls här ute heller.