Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Svullna anklar !
          ninnisky
          Inlägg 29-04-2011, 21:33
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Motti @ 29-04-2011, 20:01) *
          Jag äter Atenolol och Amlodipin !de har byt blodtrycksmedecin fyra gånger på mig,sista läkaren sa att jag troligtvis fått fel blodtrycksmedicin innan och byte till de jag nämt.Sista åren har jag haft mycket värk i mina ben så jag har fått ta verktabletter i stort set varge dag mest Alvedon men även Ipren när det varit för jäkligt.Viket fall så ska jag ringa nästa vecka och kolla upp blodtrycket igen och be dom ta ett EKG också.Just nu är mina anklar normala .

Varför inte köpa en blodtrycksmätare och hålla koll på läget själv?

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Motti
          Inlägg 29-04-2011, 21:41
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Har faktiskt funderat på det har inte blivit av,men man kan inte enbart förlita sig på en blodtrycksmätare därför tycker jag det är bättre att söka läkare ,kan finnas många orsaker till högt blodtryck,själv känner jag när det inte är bra man blir yr trött och hjärtat dunkar så fort man annstränger sig mer än vanligt,när det gäller blodtryck osv så tycker jag inte man ska vara sin egen doktor det kan förvära blodtrycket om man jämt ska ta det i tid och otid,blir man stressad eller orolig så går det upp automatiskt.

Citera
          ninnisky
          Inlägg 29-04-2011, 21:57
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Motti @ 29-04-2011, 20:41) *
          Har faktiskt funderat på det har inte blivit av,men man kan inte enbart förlita sig på en blodtrycksmätare därför tycker jag det är bättre att söka läkare ,kan finnas många orsaker till högt blodtryck,själv känner jag när det inte är bra man blir yr trött och hjärtat dunkar så fort man annstränger sig mer än vanligt,när det gäller blodtryck osv så tycker jag inte man ska vara sin egen doktor det kan förvära blodtrycket om man jämt ska ta det i tid och otid,blir man stressad eller orolig så går det upp automatiskt.

Vem har sagt att du ska ta det i tid och otid?

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Motti
          Inlägg 29-04-2011, 22:08
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ingen !men har man en blodtrycksmätare så blir det nog i tid o otid kanske .

Citera
          Meriona
          Inlägg 30-04-2011, 08:49
          Länk hit: #25

Gäster

CITAT (Meriona @ 28-04-2011, 13:07) *
          Motti, den första blodtrycksmedicinen jag ordinerades fick jag såna svullna anklar av att jag knappt kunde gå, än mindre få på mig ett par strumpor. Den hette Metaprolol och det var tydligen en väldigt vanlig bieffekt på den att man fick vätskeansamlingar. Det är inte den du har?

Här måste jag rätta mig själv, jag rotade i medicinlådan. Det är Amlodipin som jag fick de svullna vaderna av, Motti, så det förvånar mig inte alls att/om du drabbats också. Metaprolol skulle jag fått först, men det var nåt med den som gjorde att den byttes ut. Nu har jag Losartan och har inga biverkningar alls.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 17:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon