Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Döda nyponbuskar, reklamation?
          cremedaz
          Inlägg 29-04-2011, 19:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 41 715

Hej alla.

Förra våren köpte jag barrotade nyponros plantor på Blomsterlandet.
          Jag hade inte fått iordning på slänten där jag skulle plantera nyponros häcken, så jag frågade hur man skulle kunna förvara plantorna tills dess att grävmaskinen hade varit hemma (vårsäsongen för häckplantor började lida mot sitt slut).
          Trädgårdsmästaren sa att det går bra att plantera rosorna i krukor för då kan man lätt plantera ut hela jordklumpen närsomhelst senare på sommaren.
          Mycket bra tyckte jag och beställde 100 st.
          Efter en vecka fick jag hämta en svart sopsäck innehållande 10 buntar á 10plantor.
          Någon annan i personalen som lämnade över säcken till mig tyckte att plantorna såg torra ut och sa till mig att sätta dom i vatten minst 2 dagar innan plantering, vilket jag gjorde.
          Jag köpte säckar med planteringsjord och planterade i stora krukor (efter mina 100cm thujahäck plantor), vilka sedan grävdes ner halvvägs i ett trädgårdland.
          Nu till det tråkiga....ingen av plantorna fick några blad, alla dog eller var redan döda?
          När jag kontaktade trädgårdsmästaren så fick jag som svar "hur kunde du vara så dum att plantera dom i krukor? ,du skulle ju givetvis stoppat ner dom direkt i backen!"

Nu till frågan, växer inte friska nyponplantor som ogräs? Jag har odlat gran, ek, äpple (egenympade) och plommonträd i krukor och det har alltid gått bra.

Har jag rätt att kräva 100st nya plantor som ersättning?

Mvh Nisse

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-07-2025, 17:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon