Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Dadelpalm - ett nytt försök
          Janbanan
          Inlägg 05-05-2011, 15:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20
          Medlem nr: 34 848

Hallå.

Efter väldigt lång tid har äntligen första dadel"strået" tittat upp. Hade en förut som dog (vet inte varför) men vill inte misslyckas med denna. Den tidigare kom upp i en annan växts kruka då jag hade petat ner en kärna istället för att slänga den av ren lathet. När jag kom på vad det var blev jag genast intresserad å köpte en ny ask med dadlar.

Jag vill gärna att denna ska överleva så jag tar glatt emot alla tips jag kan få. <(^^)>

För er som är nyfikna på hur jag gjorde för att få upp en dadel:
          Efter att jag ätit dem la jag kärnorna i vatten i kanske en dag, sedan i jord. 3-6 st har börjat få rot, 2 av dem har en lång rot som jag ansåg vara värt att plantera i riktig kruka, och bara 1 har kommit upp. Totalt sådde ja kanske 15 st. Men jag vet sen tidigare att dom tar god tid på sig, så vi får vänta och se. Sedan jag la dom i jord har det tagit kanske ett 4-6 månader. Man måste alltså ha tålamod.

Redigerat av Janbanan: 05-05-2011, 15:32

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 16:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon