Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Trädgårdslupiner, Föll som en fura och köpte
          HelénE
          Inlägg 10-05-2011, 06:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 926
          Medlem nr: 1 028

I går när jag var och tankade så hade de blommor till salu på macken. Mitt bland petunior o tagetes står stora fina exemplar av trädgårdslupiner i olika färger för endast 69:- styck.

Jag älskar lupiner och föll som en fura och kom hem med 4 exemplar.

Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med dem confused.gif

När jag flytta hit för 5 år sedan satte jag trädgådrslupiner i min stora rabatt. I den var där då ganska mycket oreda men det växer mycket i den, pioner, praktlysingen, ulletenneler, daggkåpor, lammöron, spånejlikor, vallmo, plymspirea, rudbeckia, praktbetonika, ormrot, smultron, flox, och en del annat.

Lupinerna verkade dock inte trivas där, förra året dök bara en upp och i år ser jag ingen. Kanske det är för mycket näring i den jorden, har läst att de gillar mer näringsfattig mark.

Funderar på om jag ska göra en ny rabatt, vad ska man i så fall samplantera med lupiner och vad ska jag ha för jord?

Annat alternativ jag funderar på är att helt enkelt så ner dem i gräset på ett ställe där det i dag är oklipt gräs och där det växer jättefina bolltistlar. Att göra en liten ö av lupiner i närheten av bolltistlarna. (när jag tänker efter så växer det även en röd pion i gräset där också.

Vad tror ni?

Helén

Redigerat av HelénE: 10-05-2011, 06:36

--------------------
          Helén
          Zon 2, utanför Stockholm

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 16:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon