Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vad tycker ni om Plantagen?, Kvalité på växter, utbud?
          ilPadrino
          Inlägg 13-06-2011, 14:20
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 125
          Medlem nr: 40 213

Om du har nära Bergianska så skulle jag isåfall rekommendera trädgården vid Ullriksdals slott, där är utbudet enormt...dessutom kan man fika och traska runt lite i slottsträdgården också, det är schysst!

Citera
          batski
          Inlägg 13-06-2011, 14:26
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

CITAT (ilPadrino @ 13-06-2011, 15:20) *
          Om du har nära Bergianska så skulle jag isåfall rekommendera trädgården vid Ullriksdals slott, där är utbudet enormt...dessutom kan man fika och traska runt lite i slottsträdgården också, det är schysst!

Tack så mycket för tipset! tummenupp.gif Tyvärr har jag inte längre så nära till Bergianska nu när jag har flyttat till Rågsved. Men jag får se till att kolla upp Ullriksdals slott nån gång.

Citera
          Tjippa
          Inlägg 13-06-2011, 15:44
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 55 085

Vad jag tycker om Plantagen? Blir lika besviken varje gång. Köpte dressjord till gräsmattan, var mest torvklumpar. Vår lokala järnhandel hade toppdress som var bättre till gräs och dessutom 10 kr billigare/50 l-säck. Instämmer helt med tidigare insändare att i västra Skåne har snart Plantagen monopol på trädgårdsbutiker. Är heller inte billiga.

Citera
          Sonny
          Inlägg 13-06-2011, 16:45
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 36
          Medlem nr: 14 039

Plantagen i Kållered var i alla fall inte speciellt bra. Faktum var att utbud, service och annat var så dåligt att hela butiken fick slå igen efter ett par år.

Nej, tacka vet jag Blomsterlandet Backaplan i Göteborg. Enormt utbud av såväl inomhusväxter som utomhusblommor sommartid. Även en stor avdelning med trädgårdsväxter och träd, samt även trädgårdsmöbler och hundratals varianter av både små och stora krukor.

På minussidan är aningens för höga priser, samt att de är dåliga på att besvara e-mail. Detta trots att de bad mig återkomma om det var någon trädgårdsväxt jag ville beställa in och som kanske var beställningsvara från leverantör. Inget svar alls.

Kassapersonalen är charmerande glad och trevlig. Även trädgårdsmästarna ute i sommar- och trädgårdsavdelningen är kunniga och hjälpsamma. Möjligtvis en av dem som tittade upp ur en buske då jag ställde en fråga. Ansiktsuttrycket var irriterat och svaret relativt korthugget. Såg ut som om hon både led av högt blodtryck och pms på samma gång. Men vi kan alla ha en mindre bra dag emellanåt. Dock måste ju mindre kunniga kunder kunna ställa en normal fråga kring en växt och få ett informativt svar. Hon kanske precis hade blivit biten av ett litet bi och försökte hålla tillbaka smärtan inombords, ungefär som man slår stortån mot ett bordsben och bara försöker bita ihop. Vad vet jag.

Jag vill ändå ge butiken de varmaste rekommendationer. Mycket bra på alla sätt och vis.

Citera
          KRT
          Inlägg 13-06-2011, 17:21
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Min uppfattning är att det beror på vad man ska ha och när man köper det....

Ska man köpa 6-7 alunrot för att fylla upp i en rabatt fungerar dey jättebra att gå in och köpa det man behöver. Samma sak med andra vanliga plantor. Man kan också göra en del fynd på deras höstrea.

Vill man ha speciella växter, något udda eller om man inte vet vad man vill ha utan behöver hjälp - är det inte rätt ställe att handla på.

Det jag har köpt till fullpris har varit OK, till reapris också. Det har ffa rört sig om petenner. Träd etc köper jag inte där smile.gif, då åker jag till Flyinge i stället...

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-06-2011, 17:38
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag var faktiskt inne en sväng på Plantagen i Lund eftermiddags i rent studiesyfte, eftersom jag ändå var precis i närheten. Det som överraskade mig var att man hade ett väldigt brett sortiment av trädgårdsredskap. Jag dreglade lite och gick sen vidare.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          octachoron
          Inlägg 14-06-2011, 00:48
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 891
          Medlem nr: 18 990

Jo, Plantagen verkar storsatsa på trädgårdsverktyg, grillar och trädgårdsmöbler. Tror det är större del av lokalen som har det sortimentet än växter.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          2 användare läser den här tråden just nu (2 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-10-2025, 13:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon