En gång i tiden tyckte jag att det var väldigt roligt att diskutera växter, förodling, jordförädling m m på det här forumet. Men plötsligt började det dyka upp hackspettar, som var mer intresserade av att trasa sönder andras inlägg än att hjälpa odlarkompisar på traven. Eller som ägnade sin tid åt att hitta fel i andras inlägg.
Plötsligt försvann flera väldigt sakkunniga vänner, trötta och sönderhackade, och gick över till ett liknande forum startat av en Bonnierägd tidning.
Visst! Jag har säkert hackat jag också någon gång. Även om det inte har varit min mening. Det är inte alltid man är "på topp" när man kommer hem sent och är trött. Man borde kanske inte skriva inlägg den här tiden på dygnet? Internet är farligt på så sätt att man inte han uttrycka sina känslor med minspel, gester och ögonkontakt. Och ofta försöker man korta ned sina inlägg, vilket ökar risken för feluppfattning.
Men när vi kompisar på Odla, med samma intresse i grunden, medvetet börjar hackar på varandra tycker jag att vi ska vända oss till ett annat diskussionsforum. Det finns mängder! Eller så kan vi leva ut våra aggressioner på någon oplöjd åkerlapp!
Låt oss fortsätta att ha trevligt på forumet! Visst ska man visa känslor! Men visa lite MER av dem i så fall, så att alla förstår vad ni menar! Eller lämna datorn i fem minuter och börja om från början. Alla människor är olika. Somliga far illa av hackspettar, andra hackar tillbaka. Men vi måste alltid vara rädda om varandra!!!!!