Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Grannen planerar om hela sin tomt..., och fyllnadsmassorna riskerar rasa in på vår tomt!
          Eva-Helene
          Inlägg 23-05-2011, 16:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 295
          Medlem nr: 11 365

Vad jag kan se så har det inte satts upp någon stödmur. Om det rasar så är några fina syrener i farozonen sad.gif Både grannens och vår tomt har en rejäl lutning och som högst är utfyllnaden omkring 2 meter!
          Någon som vet vad som händer ifall det rasar in på vår tomt, visst måste väl grannen bli ersättningsskyldig för de skador som blir på våra träd och buskar då? Eller entreprenadfirman...

Dessutom har grannen (eller nån) i samband med detta slitit loss stålwire och en kabel som var fäst i bägge hus (tunn, med 2 blå, 1grön och 1 vit...har ingen aning om vad den är till). Nu hänger och dinglar kabeln och wiren i vårt hus. Jag blir så sur...men drar mig för att gå över och prata med grannen. Suck! Vill veta vad jag har för rättigheter först och vet inte vart jag ska hämta den informationen...annat än på detta eminenta forum wink.gif

--------------------
          Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)

cancer.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 21:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon