Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lite trädgårdsskryt
          Gossen Ruda
          Inlägg 25-05-2011, 15:58
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Tänkte bara visa lite bilder på slitet i trädgården och lite belöning. Först pågående rensningsarbete i en lite bortglömd rabatt.

Bortglömd kanske inte är rätt ord, förträngd är kanske bättre. Kirskålen hade fått fotfäste och även spridit sig utanför. Jag hade lite funderingar om vad som skulle göras för det var inte bara kirsen som ställde till det. Rabatten var en djungel av kirs, Rudbeckia laciniata, rosenflockel, praktlysing, astilbe, riddarsporre och några till. Lite Rudbeckia flyttade jag bort förra året så nu blev det dags för resten. Jag hade nu insett att det inte gick att rädda det mesta utan jag sparade astilben och rensade bort så mycket kirs och annat det gick. Den är ju tacksam för rotstockarna går nästan att bryta itu hur mycket som helst för att pilla ut kirsrötter. Riddarsporrarna rensades men sen åkte resten i komposten. Det var ett slit men det gick och så här blev det. Allt är inte klart men det kvarvarande är acceptabelt.

Lite bättre. Nu får den rabatten ligga i träda för att kunna plocka all kirs som överlevt massutrotningen. Nästa projekt, att mota bort höstsolrosen som invaderar en annan astilberad. Här är jag halvvägs

Färdig. Även aklejrutan är bortflyttad.

Allt är inte ogräsrensning, här håller trädgårdsirisen på att skicka upp blomställningar, 5 st blir det.

Sen funderar jag på om jag skall ta vara på julrosens frö. Kunde vara kul att testa.

Så här blommade den en månad tidigare. Långt från jul men vad gör det?

Komplettetrat lite, irisen kom inte med av någon anledning.

Redigerat av Gossen Ruda: 25-05-2011, 16:39

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 14:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon