Nej, jag orkar inte leta igenom en massa trådar för att leta efter påhopp. JAG vet att så har skett och det räcker för mig och jag behöver inte försvara mig. Jag skulle kunna skriva vem eller vilka som är värst men det skulle nog direkt resultera i försvarstal. Nu kanske en del tycker att man inte har skrivit något elakt men det är mängden som är avgörande, till slut rinner bägaren över.
Jag har några gånger här läst om att eftersom Monsanto tillverkat Agent Orange så måste också Roundup vara farligt, vill inte skriva vem. Även om flera andra inte direkt pekat på sambandet så går det att läsa mellan raderna. Ideligen.
Beträffande glyfosatets påstådda skadeverkningar så är den viktigaste biten om resultatens av labbförsök går att överföra till verkligheten. Ett ämnes varkan, god eller dålig, börjar med en lägsta gräns, Sen stiger verkan upp till 100 %. Kommer koncentrationen inte upp till den lägre gränsen är saken inte mycket att orda om. Man kan möjligen hålla koll på koncentrationen. Än har jag inte sett några undersökningar som låg upp över lägsta gränsen men återkom gärna om det finns.
Nu skall jag gå ut i trädgården.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|