Har ni någon erfarenhet av aloe vera? En bekant är återförsäljare av diverse aloe vera-produkter och har lånat mig en hel väska med olika grejor att testa (tanken är ju då att jag ska bli kund eller återförsäljare, men hjälp så dyra de är!!). Hudprodukter och sånt är jag inte intresserad av, men det jag undrar över är att man ska
dricka det! De påstår att man får bättre immunförsvar och aldrig blir sjuk om man dricker lite svindyr gel varje dag, dessutom ska det vara bra för matsmältningen. Kan det ligga något i det eller är det bara hokuspokus som så mycket annat? Jag har gått med på att dricka det i några dagar, inte för jag har några matsmältningsproblem eller brukar bli sjuk, men jag tror inte det kan skada i alla fall
En annan sak som finns med är solskyddskräm. Vad jag alltid har hört är att man kan ju använda aloe vera-blad direkt på huden (var det bra på sår eller vad?), men då får man inte utsatta huden där man använt det för solen, för då kan det bli brännskador. Vad är då vitsen med att kleta aloe vera på huden när man tänker utsätta sig för en massa sol? Låter ologiskt i mina öron. Någon som är insatt i detta? Finns det oberoende forskning?