Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Aloe Vera-produkter, Hokuspokus eller?
          Samsara
          Inlägg 12-06-2011, 22:13
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 633
          Medlem nr: 8 160

Misstänker att det är Forever Living som det snackas om. Vissa av deras produkter är bra som deras Heat Lotion är jättebra vid muskelvärk. Deras "kosttillskott" skulle jag tacka nej till. Jag är "återförsäljare" av dem men nej, jag säljer inget då jag inte tycker att alla produkter så himla bra och varför sälja något man inte själv tror på? Jag köper sminket dem säljer för det är väl det enda som inte är gjort på aloe vera och dem produkterna är jättebra. Är nöjd med det men jag köper endast för eget bruk.

Citera
          flaxss
          Inlägg 12-06-2011, 22:15
          Länk hit: #22

Gäster

På huden funkar den jätte bra, läker snabbt och huden blir len och håller sig otorr. Men dricka det har jag testat fick ont i magen av det.

Citera
          Samsara
          Inlägg 12-06-2011, 22:36
          Länk hit: #23

Medlem

Jag hällde upp drickan och kollade på den och luktade innan jag hällde ut den. Den såg inte aptitlig ut.

Citera
          Passion
          Inlägg 01-08-2011, 17:15
          Länk hit: #24

Gäster

Hej Myosotis jag såg vad du ndrat om aloe vera! Jaaaa aloe vera är så bra! Men bara den man köper från Forever Living Products, all annan är utspädd. Vi säljer produkten sedan många år och är toppennöjda med alla produkter. Nej det är inte dyrare att köpa en dunk med aloegel att dricka än att gå till apoteket och köpa massor av produkter.
          I aloe vera finns alla vitaminer du behöver för att hålla dig frisk och igång. Ja på sår är aloe fantastiskt bra. kontakta mig så får du se på en brännskada min son hade men använde aloe och ....
          kontakta mig för vidare info, jag har många aloeväxter hemma och de växer så det knakar. du kan få ett skott av växten. Hälsn Passion /

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2011, 17:26
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Har du inte läst forumreglerna? Den här typen av gratisreklam är inte tillåten i forumet! Företaget har säkert råd att betala annonsplats så kontakta annonsavdelningen på Odla.nu.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          HelénE
          Inlägg 01-08-2011, 17:27
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 926
          Medlem nr: 1 028

Tror riktig aloe vera är bra mot vissa saker. En kompis till mig använde det på hunden som fått fukteksem. Det bruakr vara riktigt svårbehandlat men hon bröt ett blad och gned in ett par dagar så läkte det jättefint.

Men alla dessa produkter som finns undrar jag hur mycket aloe vera det är i? Köpte själv en tub på en marknad och den skulle vara så bra mot insektsbett, brännäsleutslag mm. Visst den funkar hyfsat, men jag har andra salvor som funkar lika hyfsat, inte direkt nåt undermedel.

Samma aäljare hade också sådana där juicer, han rekommendera det till och med till hunden confused.gif utan att på nåt vis kunna påvisa att det var testat på djur och att de verkligen tål det. Finns ju massvis som hundar inte mår så bra av att äta, choklad, lök, vitlök, vindruvor mm. så hur man kan rekommendera det, det tycker jag är lite väl vågat.

Som någon annan sa, verkar något för bra, så är det säkert lurendrejeri. Och jag har sett massa såna där försäljare på olika marknader nu i år.

Helén

--------------------
          Helén
          Zon 2, utanför Stockholm

Citera
          Passion
          Inlägg 01-08-2011, 17:35
          Länk hit: #27

Gäster

OJ DÅ Stintan, och alla som tog illa upp av "gratisreklamen! Det var ingen reklam det var en berättelse.
          Då får jag väl gå ur här, fast jag är alldeles ny. Det var en riktig blunder jag gjorde. Nu får vi se vad som sker...../Passion

Citera
          Samsara
          Inlägg 01-08-2011, 17:37
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (HelénE @ 01-08-2011, 18:27) *
          Samma aäljare hade också sådana där juicer, han rekommendera det till och med till hunden confused.gif utan att på nåt vis kunna påvisa att det var testat på djur och att de verkligen tål det. Finns ju massvis som hundar inte mår så bra av att äta, choklad, lök, vitlök, vindruvor mm. så hur man kan rekommendera det, det tycker jag är lite väl vågat.

Helén

En säljare från Forever sa till mig när jag skulle börja sälja det, att deras juice kunde man sälja till hästar, speciellt travhästar som var så "stressade". Problemet är att vissa Aloe Vera produkter har livstidskarens och kul att använda det på sina djur när man tävlar :S

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2011, 17:47
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (Passion @ 01-08-2011, 18:35) *
          OJ DÅ Stintan, och alla som tog illa upp av "gratisreklamen! Det var ingen reklam det var en berättelse.
          Då får jag väl gå ur här, fast jag är alldeles ny. Det var en riktig blunder jag gjorde. Nu får vi se vad som sker...../Passion

Du behöver inte alls gå ur du väljer själv, men du kanske tycker att du uppnått ditt syfte.

Var är berättelsen i nedanstående? Jag ser inget annat än reklam.

CITAT (Passion @ 01-08-2011, 18:15) *
          Hej Myosotis jag såg vad du ndrat om aloe vera! Jaaaa aloe vera är så bra! Men bara den man köper från Forever Living Products, all annan är utspädd. Vi säljer produkten sedan många år och är toppennöjda med alla produkter. Nej det är inte dyrare att köpa en dunk med aloegel att dricka än att gå till apoteket och köpa massor av produkter.
          I aloe vera finns alla vitaminer du behöver för att hålla dig frisk och igång. Ja på sår är aloe fantastiskt bra. kontakta mig så får du se på en brännskada min son hade men använde aloe och ....
          kontakta mig för vidare info, jag har många aloeväxter hemma och de växer så det knakar. du kan få ett skott av växten. Hälsn Passion /

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 01-08-2011, 17:50
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Passion @ 01-08-2011, 18:35) *

NEJ NEJ NEJ,du får inte gå ur SNÄLLA!!!! Du skall veta att Stintan är våran "polis"
          Silos

Citera
          HelénE
          Inlägg 01-08-2011, 17:51
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 926
          Medlem nr: 1 028

CITAT (Samsara @ 01-08-2011, 18:37) *
          En säljare från Forever sa till mig när jag skulle börja sälja det, att deras juice kunde man sälja till hästar, speciellt travhästar som var så "stressade". Problemet är att vissa Aloe Vera produkter har livstidskarens och kul att använda det på sina djur när man tävlar :S

Herrejisses, tur man inte gick på det. Jag tävlar nämligen med hunden och har bra koll på läkemedelsartade saker och annat som jag fått berättat att det är förbjudet, typ choklad hör faktiskt dit.

Men aloe vera skulle jag nog inte tänkt på, OM jag ens skulle fått för mig att ge det.

Som tur är har jag en bekannt som är pensionerad veterinär och hon har bra koll på doping (och annat med djur och medel) så jag brukar alltid rådfråga henne innan jag vare sig utvärtes eller invärtes ger nåt typ av medel .

Helén

--------------------
          Helén
          Zon 2, utanför Stockholm

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-08-2011, 17:56
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (silos @ 01-08-2011, 18:50) *
          NEJ NEJ NEJ,du får inte gå ur SNÄLLA!!!! Du skall veta att Stintan är våran "polis"
          Silos

Jävla dumheter!

--------------------

Citera
          silos
          Inlägg 01-08-2011, 17:58
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (*Stintan* @ 01-08-2011, 18:56) *
          Jävla dumheter!

Verkligen?Det är inte bara dumheter som du håller på med,du har ju bra kunskap om vad som gäller här,så tar det som en komplimang!

Citera
          Passion
          Inlägg 01-08-2011, 18:20
          Länk hit: #34

Gäster

Till er som undrar och diskuterar aloe vera, vill ni veta mer har jag meddelat att man kan maila mig, och för övrigt är jag tyst i detta ämne hädanefter på tråden. Hälsn Passion

Citera
          Samsara
          Inlägg 01-08-2011, 20:35
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (silos @ 01-08-2011, 18:50) *
          Silos

Stintan är verkligen inte någon polis här. Men man får inte sprida reklam på ett forum.

Det låter på Passion att hon har blivit lurad av Forever för att börja sälja för dem, tyvärr är det inte så lätt som det låter på rekryteraren och priserna är skyhöga. Hälften av produkterna fungerar utmärkt resten är verkligen inte bra. Jag gick med i det företaget men köper endast smink från dem eller hudvårdsprodukter till egen användning.

Citera
          Meriona
          Inlägg 01-08-2011, 20:48
          Länk hit: #36

Gäster

CITAT (Samsara @ 01-08-2011, 21:35) *
          Stintan är verkligen inte någon polis här. Men man får inte sprida reklam på ett forum.

Det låter på Passion att hon har blivit lurad av Forever för att börja sälja för dem, tyvärr är det inte så lätt som det låter på rekryteraren och priserna är skyhöga. Hälften av produkterna fungerar utmärkt resten är verkligen inte bra. Jag gick med i det företaget men köper endast smink från dem eller hudvårdsprodukter till egen användning.

tummenupp.gif Precis, ingen reklam tack.

Citera
          gnon49
          Inlägg 01-08-2011, 21:16
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Ju dyrare produkt desto bättre är väl en sanning med modifikation. Hoppsan, fel tråd. slap.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 16:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon