Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp med förslag på växt vid stenkant
          sarhe1
          Inlägg 12-06-2011, 20:15
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 186
          Medlem nr: 26 580

Hej!
          Har tillbringat helgen med att gräva fram en stenläggning på landet. Det är en halvmetertjock stenkant, som skiljer äng från gräsmatta. Den består av ganska stora stenar, som ligger kant i kant. Nivåskillnaden mellan äng och gräsmatta är kanske mellan 10-30 cm. Som synes (kanske?) på bilderna har jag nyligen planterat två rosenbuskar, på ängen. Framför dem tre lavendelplantor. Nu önskar jag förslag på hur man kan göra med stenkanten. Jag vill gärna att den skall framträda, och har tänkt att inte låta ängen växa ända fram, kant i kant. Har ni förslag på någon trevlig kantväxt, perenn? Kraven är: tålig, skall passa gammal torpmiljö och skall klara zon 5. Det är ganska så soligt på platsen.
          Tacksam för förslag! /Sara

Fasiken: jag får inte upp bilderna, de är för stora... låter frågan kvarstå ändå. Jag kanske klurar ut det tekniska...

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 12:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon