Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp med stenparti; bommor eller kryddor=
          umeafia
          Inlägg 12-06-2011, 21:10
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 25
          Medlem nr: 22 883

Vi håller på att anlägga gräsmatta på vår gamla skogstomt. Vi har schaktat, lagt ut jord, vältat och krattat och nu äntligen ska vi rulla gräs. Under arbetets gång så slog spaden i sten mer än en gång. Eftersom vi kände att vi inte kunde få iväg allt från tomten så slängde vi allt i en hög och bestämde oss för att lösa det med ett stenparti. Nu när det börjar bli aktuellt så sökte jag lite om hur man gör och insåg att jag att det kanske inte bara är att hälla på jord och planetera vad som helst... Med andra ord; jag behöver er hjälp.

Läge på stenhögen idag: Bakom/runt en ek, väst/nordväst läge. Morgonsol och runt 14 tiden delvis skuggigt, solstålarna silas genom trädkronan och senare skugga.

Jag skulle vilja anlägga en kryddträdgård men är osäker på om läget fungerar? Vad säger ni? Passar det bättre med blommor och i så fall vilka?

Tacksam för alla tips om vad jag kan göra med min stenhög... allt annat än att flytta den...

Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  IMG_1472.JPG ( 394.25k ) Antal nedladdningar: 47

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 01:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon