CITAT (tompelompe @ 27-07-2011, 08:00)

Tack för kommentarerna, vi har inte hunnit njuta av det så mycket ännu då vi varit i Paris en vecka olala. Nu ska vi färdigställa de sista fönstren, sätta dit hakar och automatiska öppnare till takfönsterna och börja bygga dörrar.
Patstaaf: ditt hus ser också mycket snyggt ut, ser att du har stora öppningar mellan tak och vägg precis som vi, förmodar att det hjälper till med vädring sommartid, hur gör du på vintern? täcker du för där då? Din dörr ser fin ut, byggde du den själv? kan du ge lite tips på dimensioner av virke och detaljer på hur du byggt den?
Jag ska ta några närbilder på mina takfönster, jag har inre funderat så mycket på det här med vind/stormar gällande dom, det kanske man skulle ta med i beräkningen.
Förslag på bra butik i stockholm för att köpa automatiska fönsteröppnare tas tacksamt emot.
Hej,
Sorry för mitt sena svar, har varit på semester.
ang. öppningen mellan tak och vägg så har jag gjort en lösning med plexiglas och gångjärn, dock måste dessa fällas upp/ner manuellt. den lösning jag sett tidigare var med träklossar vilket jag tyckte verkade ännu bökigare. jag har ju dock inga takfönster så detta är min enda vent. förutom dörrarna.
Ang. dörrarna så byggde Pif snickeri dom, jag kan ge dig dimensionerna om du vill?? (såg att du redan börjat.)
Patrik