|
Har fått STORA problem med skator. Det är ett par med ungar som har ett bo precis intill vårat hus. Problemet är att de är VÄLDIGT orädda.... De har börjat landa på vår altan och så fort något nytt ställs ut där är de där och kollar läget. Vi har katt, men skatorna verkar vara allt för tuffa mot honom så de går fria... Ställde av misstag ut kattmat en dag, det tog väl typ tre sekunder, så var skatorna där och tjuvade, jo jag förstår varför man säger "tjuvaktiga skator".... Men idag tog de priset, hade dörren öppen och var ute i trädgården, när jag kom tillbaka till huset kom skatan utflygandes från hallen. Den hade gått in hela vägen genom hallen och till vårat kök (såg bajsspår) där kattmaten stod. Känns ju sådär att man inte ens kan vädra nu.... Dessutom har vi en åttamånaders bebis som sover ute i sin vagn ibland, idag flög skatorna så nära att jag tyckte det var obehagligt. Vill inte de ska landa på vagnen eller skita där, eller på altanen heller såklart. Så snälla, tips på hur man motar bort skatorna. Jag vill inte förstöra boet nu när de har ungar. Men nästa år blir det inget bo så nära, det kan jag lova!!
|