Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Maud Olofsson avgår i höst...
          Motti
          Inlägg 17-06-2011, 22:15
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

jag har fått för mig att många män kände sig hotad av Maurde just för att hon hade koll och svar på tal.Känns som att det förtfarande finns dom som tycker som för "kvinnan ska tiga i församlingen"Personligen föredrar jag Maurd framför Måna Salin .Maurd var rapp i repliken och visste vad hon talade om.Vill man jobba som politiker måste man ha käfft och vara rapp i just replikerna,man vill ju inte ha en ny Fälldin som säger hmm hmm bäää osv.

Citera
          herkules
          Inlägg 17-06-2011, 22:19
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

jag tror inte att män är rädda för kvinnliga politiker, varför skulle dom liksom?

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Piccante
          Inlägg 17-06-2011, 22:23
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Varför skulle någon vara hotad av en person som har fel så ofta?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 17-06-2011, 22:23
          Länk hit: #44

Medlem

Därför att i männens värld både inom politiken och företagsvärlden får kvinnorna kämpa för att ta sig fram !allmänt känt och det forskas i än varför det är så .

Citera
          Biggan_
          Inlägg 17-06-2011, 22:29
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (Markus_H @ 17-06-2011, 23:23) *
          Varför skulle någon vara hotad av en person som har fel så ofta?

shy.gif giggle.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Piccante
          Inlägg 17-06-2011, 22:36
          Länk hit: #46

Medlem
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 17-06-2011, 23:23) *
          Därför att i männens värld både inom politiken och företagsvärlden får kvinnorna kämpa för att ta sig fram !allmänt känt och det forskas i än varför det är så .

Det har uppenbart inte varit något problem i Centern som har hunnit avverka två kvinnliga ledare under åren. Men Maud har aldrig varit någon större begåvning på något sätt. Hon har mest varit intresserad av sina statsrådsposter och dealade mad partiets hjärtefrågor och sålde ut partiet helt för att "rätta sig i ledet" och närma sig de övriga borgerliga. Ingen har nedmonterat sitt eget parti och skrämt bort både väljare och medlemmar som Maud.

Har ni hört Mauds senaste?
          CITAT

Näringsministern berättar om apotekare hon inte träffat
          Från sin plats i riksdagens talarstol beskrev centerledaren i målande ordalag hur Ann-Christine Nygren övertog apoteket i Norsjö för en tid sedan.

Maud Olofsson berättade att Ann-Christine stortrivs med livet som företagare, även om det kan vara slitigt mellan varven.

Ann-Christine Nygren kommenterar:

– Riksdagsdebatt? säger Ann-Christine förvånat.
          Visst. När träffades ni, du och Maud Olofsson?
          – Vi har aldrig träffats.
          Inte?
          – Nej.
          Hon kanske deltog när apoteket invigdes?
          – Nej. Men det hade varit roligt om hon hade kommit (skratt). Jag vet faktiskt inte varför hon nämnde mig.

http://www.alliansfrittsverige.nu/2011/06/...-apotekare.html

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 17-06-2011, 22:42
          Länk hit: #47

Medlem

Ja där finns det nog olika åsikter om Maurde .Men faktum kvarstår att det är svårt för kvinnor att inneha högre så kallat Poster inom industrin och politiken därför att de tas inte på allvar och de rör sig i männens värld .ska man ha en hög befattning i affärsvärlden som kvinna så får man ta mig F:n va supertuff och absolut inte blödig eller kännslig.En av mina bästa vänninor har varit exportchef på Huskvarna Symaskiner exportchef på Fix i Söderköping och VD på olika företag och i konkursbon,hon la av och startade singelgolf istället .Under de åren så jäklades var enda man med henne i företagen som hon jobbade i.de gjorde livet surt för henne helt enkelt ,oj vad hon grät många gånger.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-06-2011, 22:53
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 17-06-2011, 23:15) *
          jag har fått för mig att många män kände sig hotad av Maurde just för att hon hade koll och svar på tal.Känns som att det förtfarande finns dom som tycker som för "kvinnan ska tiga i församlingen"Personligen föredrar jag Maurd framför Måna Salin .Maurd var rapp i repliken och visste vad hon talade om.Vill man jobba som politiker måste man ha käfft och vara rapp i just replikerna,man vill ju inte ha en ny Fälldin som säger hmm hmm bäää osv.

Hon heter Maud och Sahlin heter Mona i förnamn!

Tänk så olika man kan tycka. Var den rappheten fanns vet jag inte och hur man kan tycka en politiker som går i andras ledband har något att komma med förstår jag inte. Det enda hon gjort är ju att rasera centerpartiet.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 17-06-2011, 23:05
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Märkligt hur ni reagerar.
          Oavsett min politisk ställning, så har jag respekterat ett flertal politiker oavsett var de haft sin tro. Erlander, Hedlund, Bertil Ohlin, Gunnar Heckcher, Gunnar Sträng, GudrunSchyman och Maria Veterlund. Den senare för att hon är ju så snygg. Vad de sen säger är ointressant. Jag menar att en politiker har ju rätt att ljuga folk rätt upp i ansiktet. Grunden är ju ett systemförtroende. Ideologiskt kan man gömma politiskt sett. Det finns inte ett spår av partigrunder från 1960-talet kvar och ännu tidigaare. Vi lever i Tjugohundratalets andra decennium. Idag gäller globala värderingar.

Den politik som sänker arbetslösheten med låga/utan skattemedel vinner i alla lägen. Den politik som kommer överens med den riktiga världen utanför moder Sveas gränser är bra.

Men vi som har byggt upp det här landets välstånd och får pensionsbestraffning det ogillar jag.
          Men snart så inser de väl att det är vi gamla som skapat det ungdomarnana nu leker med.

Entreprenörskap och företagande leder alltid frammåt. Nödhjälpsåtgärder tömmer statsakassan.

Citera
          Motti
          Inlägg 17-06-2011, 23:16
          Länk hit: #50

Medlem

Mona Sahlin var som Fälldin inte ett dugg rapp i kunnig förtroende ingivande och ärlig .Hur många orkar vara det i dag ?ett fåtal.Måste säga att det var en lättnad när Mona Salin avgick ,svårt att tänka mig en tuggimituggande statsminister som snakar söderdialekt,inget flaggskepp för Sverige alls.Sveriges Stadsman måste väl ha lite stil och kunna representera Sverige ute i världen!

Citera
          Red Top
          Inlägg 17-06-2011, 23:20
          Länk hit: #51

Medlem
          Medlem nr: 16 329

Skönt att hon tog sitt lilla förnuft till fånga. Kvinnan som sålde ut Centerpartiet för att alliera sig med Stureplanscentern. En liten klick av politikerwannabees, som när de inte platsade hos moderaterna, valde att förföra Maud från Norrland. De lyckades väl.

Det märks inte minst när hennes kolleger i regeringen ger sina omdömen:

Fredrik Reinfeldt poängterar i en intervju att Maud Olofsson har en formidabel gärning bakom sig och säger bland annat att hon förnyat sitt parti och skapat en trygg borgerlig hemvist för Centerpartiet.

Reinfeldt nämner särskilt klimat- och energiöverenskommelsen.

– Den är ju det framtidssvar, både här i Sverige och när man tittar på andra länder, som står ut och är imponerande i sina delar. Det hedrar Maud Olofsson väldigt mycket att hon kunde få den på plats.

Jan Björklund, folkpartiledare och utbildningsminister, kommenterar Olofssons avgång skriftligen:

”Maud Olofsson har med sitt engagemang betytt mycket för att förnya Centerpartiet i borgerlig riktning, inte minst genom att ha varit med och bildat alliansen. I regeringen har hon visat mod och ansvarstagande, bland annat vid skapandet av en långsiktig svensk energipolitik.”

Göran Hägglund, socialminister och Kristdemokraternas ledare, är inte lika övertydlig när det gäller att poängtera den nya borgerliga riktningen när han lämnar en skriftlig kommentar till Olofssons avgång:

”Som partiledare har jag samarbetat med Maud Olofsson i många år. Som centerledare har Maud Olofsson gått i spetsen för partiets stora förnyelse. Hon är en energisk, frejdig och målmedveten person som spelat en stor roll för Alliansens skapande och framgångar i valen 2006 och 2010. Därmed har Maud Olofsson också spelat en stor för Sveriges utveckling under många år. Hon har alltid haft ett särskilt intresse för frågor som rör företagandets villkor och den gröna omställningen. Med sitt smittande engagemang har hon betytt mycket, inte minst på de områdena.” Bifogad bild

Hederliga gamla centerpartister gråter över att det tog så kort tid att rasera allt de byggt upp och gjort Centern till ett mittenparti; ett folkets parti.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          gnon49
          Inlägg 18-06-2011, 12:51
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Kan ha fel om Maud men jag tror inte hon vill avsluta sin karriär med att inget göra och bara håva in bidraget från riksdagen varje månad, som så många andra f.d politiker gör. Givetvis behöver hon inte gå till AF, det alternativet existerar nog inte hos politiker. Har hon inte ett eget företag om jag minns rätt.

Sedan är det ju alltid valresultatet som avgör en partiledares öde. Hur bra eller dålig h*n än är. Snart står kanske Hägglund på tur. Sedan är det bara Ohly som envetet biter sig fast.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-06-2011, 13:07
          Länk hit: #53

Medlem

Finns väl massor man kan göra som man inte får lön för så vi får väl se.

--------------------

Citera
          dahla
          Inlägg 18-06-2011, 13:24
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

Nåja, Maud betalade för sina toblerone med egna pengar och hon har ingen svartbetalad dagmamma, ingen obetald TV-licensavgift eller 98 obetalda parkeringsböter av vilka 32 hade gått till kronofogden för indrivning, eller en obetald cykel hon köpt till sin dotter.

Maude pekade inte finger åt dom som hade en annan åsikt som lars ohly... ohly ville riva vänsterkravet om att lämna EU tvärt emot vad hans övriga partimedlemmar ville... Ohly begick misstagens misstag då han uttalade sig om amning i Gomorron Sverige. Han tyckte att kvinnor kunde pumpa ur bröstmjölk och därefter kunde mannen ta vid.

Juholt satte igång en rensning som var lika radikal som den kinesiska under kulturrevolutionen. Lyckligtvis är socialdemokraterna lite mer stillsamma av sig så en del av ”offren” blev arbetsbefriade men fick behålla sin lön som Sahlin. Andra fick gå men behålla sin plats i riksdagen och Thomas Östros blev före detta ekonomisk-politisk talesman för partiet, han ersattes snabbt av Tommy Waidelich som på en direkt fråga sade att hans politiska förebilder var – Pär Nuder och Kjell-Olof Feldt.

När TV4 frågade honom om hans inställning till Rut och Rotavdrag så visar det sig att han utnyttjat båda, på följdfrågan om han vill att Rutavdraget ska bli kvar säger han: ”- Jag tycker att det är en sak vår skatteöversyn får titta på. Det jag tycker att vi ska utveckla och ta till vara, det är att vi nu fått en marknad för hushållsnära tjänster…”

Men dom är givetvis bättre än alla politiker i världen ändå... i alla fall om man står på vänster på väg mot avgrunden... biggrin.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-06-2011, 13:39
          Länk hit: #55

Medlem

Ingen är väl fullkomlig! Nu råkar tråden handla om Maud Olofsson och inte om övriga partiers politiker. Partipolitik finns det en massa andra trådar som handlar om eller så kan man starta en ny om man har behov av det.

Vad är det för märkvärdigt med att hon betalat det hon köpt?

--------------------

Citera
          dahla
          Inlägg 18-06-2011, 14:00
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 1 504
          Medlem nr: 6 154

CITAT (*Stintan* @ 18-06-2011, 14:39) *
          Vad är det för märkvärdigt med att hon betalat det hon köpt?

Inget märkvärdigt alls... det borde alla göra.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-06-2011, 14:12
          Länk hit: #57

Medlem

Exakt och ingen försvarar väl något annat så varför ens ta upp det .

--------------------

Citera
          Christa
          Inlägg 18-06-2011, 16:22
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Huggorm @ 17-06-2011, 17:12) *
          Vad är det för fel på Eskil Erlandsson nu då? confused.gif Det är ju min kandidat. Centern behöver en rejäl bondgubbe med bred dialekt. Skulle de däremot välja transvestit-Federley tror jag det är kört för det gamla bondepartiet.

Han sa för ett par år sedan att vi måste lära afrikas bönder att bruka jorden som vi gör med konstgödsel, plöjning och bekämpningsmedel.

Pinsamt med en jordbruksminister som vet så lite om förhållandena i Afrika och dessutom uttalar sig offentligt om saken.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-06-2011, 16:28
          Länk hit: #59

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Christa @ 18-06-2011, 17:22) *
          Han sa för ett par år sedan att vi måste lära afrikas bönder att bruka jorden som vi gör med konstgödsel, plöjning och bekämpningsmedel.

Pinsamt med en jordbruksminister som vet så lite om förhållandena i Afrika och dessutom uttalar sig offentligt om saken.
          Jasså, var det han som sa det ja

Citera
          herkules
          Inlägg 18-06-2011, 16:42
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

och som jordbruksminister så kan han ej heller bestämma att tidelag ska vara förbjudet, det är svårt med gränser, hur man ska få klappa sitt husdjur mm, han är svårt dum i huvudet den mannen!

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 10:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon