|
Bengalow
17-06-2011, 14:51
Denna "folkkära" dam har valt att avgå. Hon sålde sin själ för 30 silverpenningar, i sin strävan att få bli minister. Åtminstone blev hon det, på partiets bekostnad. Aftonbladets rubrik om "partiet som ingen behöver", är ganska talande för hennes insats, om man nu kan tala om 0 som insats... Hennes eftermäle på den politiska arenan kan liknas vid det som Konfucius en gång sade - "Du lämnar efter dig ett minne, som är lika tydligt som märket du lämnar efter dig, då du drar upp din hand ur en bringare med vatten!" .
andersen
17-06-2011, 15:11
Äntligen.. ja hon sålde bort kärnkraften.
CITAT (andersen @ 17-06-2011, 16:11)  Äntligen.. ja hon sålde bort kärnkraften. Är det bättre med kolkraftverk och uppdämda forsar med vattenkraft då?
Äntligen gör hon något man blir glad för
mamamaggan
17-06-2011, 15:21
Äntligen säger jag. Menar det på många sätt , gillar inte hennes politik eller hur hon har " sålt " ut sig och partiet osv.
Nu får vi se om partiet kan komma tillbaka eller om de åker ur riksdagen i nästa val.
Tror det är bra för alliansen att hon avgår. Centerpartiet behövs och behöver stärka sin ställning. En ny partiledare är nog inte fel. Nya kvastar sopar ju bäst. Alla politiker har ju en bästföredatum även om inta alla inser det.
andersen
17-06-2011, 15:26
CITAT (dahla @ 17-06-2011, 16:16)  Är det bättre med kolkraftverk och uppdämda forsar med vattenkraft då? Vad har det med saken att göra? centerns signum har ju varit sedan Fäldin att kärnkraften skall bort.. och det sålde hon ut och partiet blev splitrat efter det.
*Stintan*
17-06-2011, 15:30
Äntligen säger jag också! Centerpartiet har nog spelat ut sin roll och väljer dom Eskil Erlandsson eller Andreas Carlgren som efterträdare så tror jag dom åker ur riksdagen.
Piccante
17-06-2011, 15:30
nu kan man se på nyheterna igen utan att behöva zappa så fort pladderkärringen kommer i bild
*Stintan*
17-06-2011, 15:31
CITAT (Markus_H @ 17-06-2011, 16:30)  nu kan man se på nyheterna igen utan att behöva zappa så fort pladderkärringen kommer i bild 
mamamaggan
17-06-2011, 15:33
CITAT (gnon49 @ 17-06-2011, 16:23)  Tror det är bra för alliansen att hon avgår. Centerpartiet behövs och behöver stärka sin ställning. En ny partiledare är nog inte fel. Nya kvastar sopar ju bäst. Alla politiker har ju en bästföredatum även om inta alla inser det. Gillar inte alliansen av flera skäl men ett av dem är att flera partier nästan utplånas och de får heller inte igenom " sin " politik , till slut blir det ingen mening att ha några hjärtefrågor för det blir så svårt att få dem genomförda .
Gunilla T
17-06-2011, 15:40
Jag också...äntligen! Man kan inte klippa av ett partis historiska rötter som Maud gjort....en riktig felsatsning där ingen längre känner igen sig. Hittar inte centern tillbaka så åker dom ut i nästa val...och ingen tror väl att dendär småleende mysfabrorn som lanserade "matsverige" kommer ens i närheten av att bli partiledare. Även miljöministern har svikit kapitalt
mamamaggan
17-06-2011, 15:42
CITAT (Markus_H @ 17-06-2011, 16:30)  nu kan man se på nyheterna igen utan att behöva zappa så fort pladderkärringen kommer i bild  YES !
Christa
17-06-2011, 15:47
CITAT (*Stintan* @ 17-06-2011, 16:30)  Äntligen säger jag också! Centerpartiet har nog spelat ut sin roll och väljer dom Eskil Erlandsson eller Andreas Carlgren som efterträdare så tror jag dom åker ur riksdagen. Det tror jag också...
Huggorm
17-06-2011, 16:12
CITAT (*Stintan* @ 17-06-2011, 16:30)  Äntligen säger jag också! Centerpartiet har nog spelat ut sin roll och väljer dom Eskil Erlandsson eller Andreas Carlgren som efterträdare så tror jag dom åker ur riksdagen. Vad är det för fel på Eskil Erlandsson nu då?  Det är ju min kandidat. Centern behöver en rejäl bondgubbe med bred dialekt. Skulle de däremot välja transvestit-Federley tror jag det är kört för det gamla bondepartiet.
Instämmer i glädjekören. Med hennes redan nämnda sätt att leda sitt parti och med den hemska utstrålningen som hon har så kan man inte annat än jubla. Hon påminner om den klassiska bilden av kafferepskärring. Fattar inte att hon fått härja så länge som hon fått.
Mårbacka
17-06-2011, 17:02
Det var på tiden, stog inte ut med kärringen.
Huggorm
17-06-2011, 17:11
Äsch, jag tror bara ni inte klarar av starka och självständiga kvinnor.
*Stintan*
17-06-2011, 17:20
CITAT (Huggorm @ 17-06-2011, 17:12)  Vad är det för fel på Eskil Erlandsson nu då?  Det är ju min kandidat. Centern behöver en rejäl bondgubbe med bred dialekt. Skulle de däremot välja transvestit-Federley tror jag det är kört för det gamla bondepartiet. Uppriktigt tror du Eskil skulle locka några väljare? Förstår inte hur dom kan ha en sån tönt som minister. Han är ungefär lika motbjudande som Carlgren.
Huggorm
17-06-2011, 17:37
CITAT (*Stintan* @ 17-06-2011, 18:20)  Uppriktigt tror du Eskil skulle locka några väljare? Förstår inte hur dom kan ha en sån tönt som minister. Han är ungefär lika motbjudande som Carlgren. Helt uppriktigt tycker jag att Eskil Erlandsson är en förtroendeingivande person, som nog skulle kunna locka tillbaka en och annan före detta centerväljare. Om han lockar några förstagångsväljare är dock svårare att säga.
Red Top
17-06-2011, 17:49
CITAT (Huggorm @ 17-06-2011, 17:12)  Vad är det för fel på Eskil Erlandsson nu då?  Det är ju min kandidat. Centern behöver en rejäl bondgubbe med bred dialekt. Skulle de däremot välja transvestit-Federley tror jag det är kört för det gamla bondepartiet. Jag förmodar att du skämtar, som vanligt. Är det här verkligen din kandidat?  En politiker som fått samfälld kritik från KU för att inte kunna hålla sig till sanningen. Så här allvarligt tar han sitt jobb. http://www.youtube.com/watch?v=rIw-nTppVrE
varghem
17-06-2011, 17:58
Good riddens
Huggorm
17-06-2011, 18:12
CITAT (Red Top @ 17-06-2011, 18:49)  Jag förmodar att du skämtar, som vanligt. Är det här verkligen din kandidat?  En politiker som fått samfälld kritik från KU för att inte kunna hålla sig till sanningen. Så här allvarligt tar han sitt jobb. http://www.youtube.com/watch?v=rIw-nTppVrEKlart du letade upp den minst smickrande bild du kunde hitta
*Stintan*
17-06-2011, 18:21
CITAT (Huggorm @ 17-06-2011, 19:12)  Klart du letade upp den minst smickrande bild du kunde hitta  Då har du inte sett mycket med den gubben.
Aqvakul
17-06-2011, 18:30
Eva i Skåne
17-06-2011, 18:34
Det första hon gör som är bra Hon har klamrat sig fast på övertid länge. Hon hade blivit avsatt om hon inte gått frivilligt. Det är min tro. För er som kan era Harry Potter-filmer så påminn er den filmen där Dumbledor blir avsatt och ministeriet tillsätter en kvinnlig rektor Dolores.... Hon gapar, struttar fram och är Mauds tvilling
Bengalow
17-06-2011, 19:11
Stark?????!!!! Självständig...hahaha. Ja du Huggorm, här samlas skämten i högavis! Och egentligen är det inga skämt, utan fullt allvar. Hon har förvandlat Centerpartiet till ett marginalparti, som inte någon behöver, mer än du. Vad står dom för idag? Högerns illa sedda vänsterflygel...som Fredrik Reinfeldt bara viftar bort. Hoppas Andreas Carlgren blir näste "ledare"- hehe.
Camelian
17-06-2011, 19:31
Äntligen, säger jag sannerligen också! Centerpartiet har tagit rollen som de nygamla moderaterna (pga av "tantaloan" Maud Thatcher), och moderaterna har blivit det nya arbetarpartiet. Ur led är tiden... Hoppas saker och ting återgår till ordningen nu...
Piccante
17-06-2011, 19:33
Jag hoppas att Fredrik "Ursula" Federley efterträder som partiledare.
Aqvakul
17-06-2011, 19:38
CITAT (Markus_H @ 17-06-2011, 20:33)  Jag hoppas att Fredrik "Ursula" Federley efterträder som partiledare.  Ja, han är färgstark... Annars har de ont om kandidater... och vad är egentligen centerpolitik? De senaste åren verkar de ha lånat moderaternas avlagda Sturplanskapitalism...
Huggorm
17-06-2011, 19:38
CITAT (Markus_H @ 17-06-2011, 20:33)  Jag hoppas att Fredrik "Ursula" Federley efterträder som partiledare. Kan tänka mig det, det passar väll en miljöpartist bra
Piccante
17-06-2011, 20:13
CITAT (Aqvakul @ 17-06-2011, 20:38)  Ja, han är färgstark... Annars har de ont om kandidater... och vad är egentligen centerpolitik? De senaste åren verkar de ha lånat moderaternas avlagda Sturplanskapitalism... Centerpolitik är väl skjuta varg o jävlas med facket. Sen är det inte mkt mer.
Huggorm
17-06-2011, 20:29
CITAT (Markus_H @ 17-06-2011, 21:13)  Centerpolitik är väl skjuta varg o jävlas med facket. Sen är det inte mkt mer. Lite mer är det allt. Men det där är inga dumma grundpelare att stå på.
Biggan_
17-06-2011, 21:05
Det var inte en dag för tidigt!
Så som hon pladdrar kan det väl inte skada att hon äntligen hämtar lite luft!
Kommer nog att bli lite tråkigare i Riksdagen ,inte för jag röstade på Centern men Maurd är pigg och glad och tillförde mycket med sin personlighet ,vet att många retade sig på henne kanske just för att hon är en framåt kvinna som har skin på näsan .Kärnkraften var väl Fälldin som kompromissade bort !
Visst Gick Mauds mun på högvarv ibland. T.om Juholt verkar fåordig i jämförelse. Och det vill inte säga lite. Men skinn på näsan har hon. En stark kvinna helt enkelt. Hon lär inte bekosta skattebetalarna något när hon avgår. Att inte göra någonting är nog inget för henne. En kreativ kvinna som gjort sitt i politiken och avgår medan tid är. Hon kände utan tvivel vart vindarna blåste.
*Stintan*
17-06-2011, 21:56
CITAT (gnon49 @ 17-06-2011, 22:32)  Visst Gick Mauds mun på högvarv ibland. T.om Juholt verkar fåordig i jämförelse. Och det vill inte säga lite. Men skinn på näsan har hon. En stark kvinna helt enkelt. Hon lär inte bekosta skattebetalarna något när hon avgår. Att inte göra någonting är nog inget för henne. En kreativ kvinna som gjort sitt i politiken och avgår medan tid är. Hon kände utan tvivel vart vindarna blåste. Så du tror att hon ställer sig till arbetsmarknadens förfogande när hon slutar? Hon lär ju få en saftig riksdagspension och det är väl skattemedel. Varför tror du att hon skulle avsäga sig den?
Skönt! Hon var alldeles för beskäftig för mig. Övervitaminiserad liksom....
Överbölingen
17-06-2011, 22:09
Enav de mest kvalficerade och mänskliga/jordnära politiker vi haft. Oaktat att det inte är hennes parti mina sympatier ligger hos så är /och var hon en höjdare med kvalitet. Det finns duktiga kvinnliga politiker.
Hoppas att de väljer någon av kvinnorna. De har fötterna på jorden.
herkules
17-06-2011, 22:13
Maud Olofsson tog centern så långt från bönder och landsbygd det bara är möjligt, hon svek alla som trodde på att kärnkraften på sikt skulle avvecklas, det var bara käften och bakbenen som gick på den människan, hon har inte gjort ett skapandes grand som varit positivt för sverige och svenskarna. och visst kommer hon leva på oss skattebetalare, många år framöver ...
jag har fått för mig att många män kände sig hotad av Maurde just för att hon hade koll och svar på tal.Känns som att det förtfarande finns dom som tycker som för "kvinnan ska tiga i församlingen"Personligen föredrar jag Maurd framför Måna Salin .Maurd var rapp i repliken och visste vad hon talade om.Vill man jobba som politiker måste man ha käfft och vara rapp i just replikerna,man vill ju inte ha en ny Fälldin som säger hmm hmm bäää osv.
herkules
17-06-2011, 22:19
jag tror inte att män är rädda för kvinnliga politiker, varför skulle dom liksom?
Piccante
17-06-2011, 22:23
Varför skulle någon vara hotad av en person som har fel så ofta?
Därför att i männens värld både inom politiken och företagsvärlden får kvinnorna kämpa för att ta sig fram !allmänt känt och det forskas i än varför det är så .
Biggan_
17-06-2011, 22:29
CITAT (Markus_H @ 17-06-2011, 23:23)  Varför skulle någon vara hotad av en person som har fel så ofta?
Piccante
17-06-2011, 22:36
CITAT (Motti @ 17-06-2011, 23:23)  Därför att i männens värld både inom politiken och företagsvärlden får kvinnorna kämpa för att ta sig fram !allmänt känt och det forskas i än varför det är så . Det har uppenbart inte varit något problem i Centern som har hunnit avverka två kvinnliga ledare under åren. Men Maud har aldrig varit någon större begåvning på något sätt. Hon har mest varit intresserad av sina statsrådsposter och dealade mad partiets hjärtefrågor och sålde ut partiet helt för att "rätta sig i ledet" och närma sig de övriga borgerliga. Ingen har nedmonterat sitt eget parti och skrämt bort både väljare och medlemmar som Maud. Har ni hört Mauds senaste? CITAT Näringsministern berättar om apotekare hon inte träffat Från sin plats i riksdagens talarstol beskrev centerledaren i målande ordalag hur Ann-Christine Nygren övertog apoteket i Norsjö för en tid sedan.
Maud Olofsson berättade att Ann-Christine stortrivs med livet som företagare, även om det kan vara slitigt mellan varven.
Ann-Christine Nygren kommenterar:
– Riksdagsdebatt? säger Ann-Christine förvånat. Visst. När träffades ni, du och Maud Olofsson? – Vi har aldrig träffats. Inte? – Nej. Hon kanske deltog när apoteket invigdes? – Nej. Men det hade varit roligt om hon hade kommit (skratt). Jag vet faktiskt inte varför hon nämnde mig. http://www.alliansfrittsverige.nu/2011/06/...-apotekare.html
Ja där finns det nog olika åsikter om Maurde .Men faktum kvarstår att det är svårt för kvinnor att inneha högre så kallat Poster inom industrin och politiken därför att de tas inte på allvar och de rör sig i männens värld .ska man ha en hög befattning i affärsvärlden som kvinna så får man ta mig F:n va supertuff och absolut inte blödig eller kännslig.En av mina bästa vänninor har varit exportchef på Huskvarna Symaskiner exportchef på Fix i Söderköping och VD på olika företag och i konkursbon,hon la av och startade singelgolf istället .Under de åren så jäklades var enda man med henne i företagen som hon jobbade i.de gjorde livet surt för henne helt enkelt ,oj vad hon grät många gånger.
*Stintan*
17-06-2011, 22:53
CITAT (Motti @ 17-06-2011, 23:15)  jag har fått för mig att många män kände sig hotad av Maurde just för att hon hade koll och svar på tal.Känns som att det förtfarande finns dom som tycker som för "kvinnan ska tiga i församlingen"Personligen föredrar jag Maurd framför Måna Salin .Maurd var rapp i repliken och visste vad hon talade om.Vill man jobba som politiker måste man ha käfft och vara rapp i just replikerna,man vill ju inte ha en ny Fälldin som säger hmm hmm bäää osv. Hon heter Maud och Sahlin heter Mona i förnamn! Tänk så olika man kan tycka. Var den rappheten fanns vet jag inte och hur man kan tycka en politiker som går i andras ledband har något att komma med förstår jag inte. Det enda hon gjort är ju att rasera centerpartiet.
Överbölingen
17-06-2011, 23:05
Märkligt hur ni reagerar. Oavsett min politisk ställning, så har jag respekterat ett flertal politiker oavsett var de haft sin tro. Erlander, Hedlund, Bertil Ohlin, Gunnar Heckcher, Gunnar Sträng, GudrunSchyman och Maria Veterlund. Den senare för att hon är ju så snygg. Vad de sen säger är ointressant. Jag menar att en politiker har ju rätt att ljuga folk rätt upp i ansiktet. Grunden är ju ett systemförtroende. Ideologiskt kan man gömma politiskt sett. Det finns inte ett spår av partigrunder från 1960-talet kvar och ännu tidigaare. Vi lever i Tjugohundratalets andra decennium. Idag gäller globala värderingar.
Den politik som sänker arbetslösheten med låga/utan skattemedel vinner i alla lägen. Den politik som kommer överens med den riktiga världen utanför moder Sveas gränser är bra.
Men vi som har byggt upp det här landets välstånd och får pensionsbestraffning det ogillar jag. Men snart så inser de väl att det är vi gamla som skapat det ungdomarnana nu leker med.
Entreprenörskap och företagande leder alltid frammåt. Nödhjälpsåtgärder tömmer statsakassan.
Mona Sahlin var som Fälldin inte ett dugg rapp i kunnig förtroende ingivande och ärlig .Hur många orkar vara det i dag ?ett fåtal.Måste säga att det var en lättnad när Mona Salin avgick ,svårt att tänka mig en tuggimituggande statsminister som snakar söderdialekt,inget flaggskepp för Sverige alls.Sveriges Stadsman måste väl ha lite stil och kunna representera Sverige ute i världen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|