|
|
  |
Majoriteten sågar utförsäkringarna, inte bara vänsterfolk |
|
|
|
23-06-2011, 08:40
|

Medlem
Antal inlägg: 1 504
Medlem nr: 6 154

|
Du läser bara det du har markerat med fetstil då eller?
|
|
|
|
|
23-06-2011, 08:42
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (dahla @ 23-06-2011, 09:40)  Du läser bara det du har markerat med fetstil då eller? Och du läser bar första delen av mitt tidigare inlägg?
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
25-06-2011, 16:01
|
Medlem
Antal inlägg: 5 162
Medlem nr: 8 833

|
CITAT (Myosotis @ 24-06-2011, 10:41)   Du anar inte vad trött man blir på din retorik. Det bryr du dig inte om, jag vet.  Du har alldeles rätt, jag bryr mig inte ett dugg, varför skulle jag göra det? Lika lite som du behöver bry dig om att jag tycker att ditt fåniga sätt att använda dig av larviga smilies är rätt tröttsamt. Du vet väl ( eller vid närmare eftertanke, du kanske inte vet) att i grupper där man tänker och tycker väldigt lika, där tänker man också väldigt lite. Gita
|
|
|
|
|
25-06-2011, 16:20
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Gita @ 25-06-2011, 17:01)  Du har alldeles rätt, jag bryr mig inte ett dugg, varför skulle jag göra det? Lika lite som du behöver bry dig om att jag tycker att ditt fåniga sätt att använda dig av larviga smilies är rätt tröttsamt.
Du vet väl ( eller vid närmare eftertanke, du kanske inte vet) att i grupper där man tänker och tycker väldigt lika, där tänker man också väldigt lite. Gita Hur står det till egentligen? Det där är lågt, spydigt och elak. Varför har du behov att vara det? Man behöver inte vara sån bara för att man inte tycker lika.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
25-06-2011, 16:39
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 25-06-2011, 17:20)  Hur står det till egentligen? Det där är lågt, spydigt och elak. Varför har du behov att vara det? Man behöver inte vara sån bara för att man inte tycker lika. Nu förstår jag verkligen ingenting! Varför är det OK för Myosotis att vara elak men inte för mig? Varför är det inte OK om jag besvarar ett direkt angrepp på mig? Att hon finner mig tröttsam må så vara, men kanske hon borde behållit det för sig själv. Faktiskt, det är nästan lite komiskt (och framför allt totalt förutsägbart), att det oftast inte är vad som sägs som betyder något utan från vem det kommer. Jag hade blivit ganska förvånad om inte just du Stintan kommit med ditt inlägg ovan, alldeles precis lika förutsägbar som vanligt, kul om du kunde överraska nån gång. Och du, jag tar mig rätten att ge dumma svar på dumma inlägg, speciellt om de riktas till mig. Gita
|
|
|
|
|
25-06-2011, 16:57
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 25-06-2011, 17:39)  Nu förstår jag verkligen ingenting! Varför är det OK för Myosotis att vara elak men inte för mig? Varför är det inte OK om jag besvarar ett direkt angrepp på mig? Att hon finner mig tröttsam må så vara, men kanske hon borde behållit det för sig själv. Faktiskt, det är nästan lite komiskt (och framför allt totalt förutsägbart), att det oftast inte är vad som sägs som betyder något utan från vem det kommer. Jag hade blivit ganska förvånad om inte just du Stintan kommit med ditt inlägg ovan, alldeles precis lika förutsägbar som vanligt, kul om du kunde överraska nån gång. Och du, jag tar mig rätten att ge dumma svar på dumma inlägg, speciellt om de riktas till mig. Gita Åjo bättre än så kan du. Det var väl ändå din ständigt återkommande spydiga kommentar om Aqua som var orsaken. Om du inte själv förstår vad du skriver så är det bara att beklaga. Jag har inget behov av att förvåna någon och allra minst dig som bara tittar in nån gång ibland för att kolla om du kan peta in nån spydighet. Förr kunde även du diskutera utan såna inslag men den tiden verkar förbi tyvärr. Lite synd bara att du ser ner på så många människor du inte ens känner.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
Gunilla T
|
25-06-2011, 17:18
|
Gäster

|
Jag får väl också ansluta mig till de förutsägbaras skara... Jag håller med Myosotis, det är tröttsamt och ensidigt att ständigt läsa dina anspelningar på Aqvakuls yrke. Vad jag vet så har Aqva en mycket gedigen utbildning - är det något som han skall skämmas för eller hur menas det här Kanske du Gita har umgåtts alltför länge i de likasinnades skara och som du själv skrev slutat att tänka? Att lärare skulle utöva sitt yrke på fritiden är en gammal klyscha - hörde det redan i min ungdom och det var inte särskilt träffsäkert då heller... En av härskarteknikerna - att anklaga någon för en sak man inte kan försvara sig mot....
|
|
|
|
|
25-06-2011, 17:41
|
Medlem

|
CITAT (Gunilla T @ 25-06-2011, 18:18)  Jag får väl också ansluta mig till de förutsägbaras skara... Jag håller med Myosotis, det är tröttsamt och ensidigt att ständigt läsa dina anspelningar på Aqvakuls yrke. Vad jag vet så har Aqva en mycket gedigen utbildning - är det något som han skall skämmas för eller hur menas det här Kanske du Gita har umgåtts alltför länge i de likasinnades skara och som du själv skrev slutat att tänka? Att lärare skulle utöva sitt yrke på fritiden är en gammal klyscha - hörde det redan i min ungdom och det var inte särskilt träffsäkert då heller... En av härskarteknikerna - att anklaga någon för en sak man inte kan försvara sig mot.... Gunilla, du läste kanske inte det inlägg från Aqva tidigare i tråden som jag reagerade på. Där gav han uttryck för att det är helt Ok att gå på en enskild yrkesgrupp och ge dem speciella åsikter, i det här fallet var det bönder. Och nog tycker jag att bönder eller för den delen alla andra yrkesgrupper är värda precis samma respekt som lärare, tycker inte du det? Och självklart skall ingen behöva skämmas för sitt yrke, varken lärare eller andra, men nog tycker jag att man skall kunna tåla en och annan ironisk kommentar, speciellt som man själv sticker ut hakan ibland. Gita P.s. Nu är jag varken lärare eller bonde, men skulle jag välja så tycker jag nog att bondeyrket låter betydligt mer intressant och stimulerande. D.s
Redigerat av Gita: 25-06-2011, 17:51
|
|
|
|
|
25-06-2011, 17:50
|
Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 25-06-2011, 17:57)  Åjo bättre än så kan du. Det var väl ändå din ständigt återkommande spydiga kommentar om Aqua som var orsaken. Om du inte själv förstår vad du skriver så är det bara att beklaga. Jag har inget behov av att förvåna någon och allra minst dig som bara tittar in nån gång ibland för att kolla om du kan peta in nån spydighet. Förr kunde även du diskutera utan såna inslag men den tiden verkar förbi tyvärr. Lite synd bara att du ser ner på så många människor du inte ens känner. Du har också rätt att komma med dumma svar, men du äger ju inte forumet. Hur ofta eller sällan jag väljer "att titta in" är en sak som du inte skall eller bör ha åsikter om, lika lite som jag bör ha några åsikter om all tid du verkar lägga ner här. Och du, trots allt är det bara ett internetforum, ett tidsfördriv. Gita
|
|
|
|
|
25-06-2011, 17:51
|

Medlem

|
CITAT (Gita @ 25-06-2011, 18:41)  Gunilla, du läste kanske inte det inlägg från Aqva tidigare i tråden som jag reagerade på. Där gav han uttryck för att det är helt Ok att gå på en enskild yrkesgrupp och ge dem speciella åsikter, i det här fallet var det bönder. Och nog tycker jag att bönder eller för den delen alla andra yrkesgrupper är värda precis samma respekt som lärare, tycker inte du det? Och självklart skall ingen behöva skämmas för sitt yrke, varken lärare eller andra, men nog tycker jag att man skall kunna tåla en och annan ironisk kommentar, speciellt som man själv sticker ut hakan ibland. Gita P.s. Nu är jag varken lärare eller bonde, men skulle jag välja så tycker nog att bondeyrket låter betydligt mer intressant och stimulerande. D.s Då läste du väl inte ens vad det var Aqua svarade på och hur han svarade.
--------------------
|
|
|
|
|
25-06-2011, 17:51
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Gita @ 25-06-2011, 18:41)  Gunilla, du läste kanske inte det inlägg från Aqva tidigare i tråden som jag reagerade på. Där gav han uttryck för att det är helt Ok att gå på en enskild yrkesgrupp och ge dem speciella åsikter, i det här fallet var det bönder. Och nog tycker jag att bönder eller för den delen alla andra yrkesgrupper är värda precis samma respekt som lärare, tycker inte du det? Och självklart skall ingen behöva skämmas för sitt yrke, varken lärare eller andra, men nog tycker jag att man skall kunna tåla en och annan ironisk kommentar, speciellt som man själv sticker ut hakan ibland. Gita P.s. Nu är jag varken lärare eller bonde, men skulle jag välja så tycker nog att bondeyrket låter betydligt mer intressant och stimulerande. D.s Så vitt jag förstod syftade han på de bönder som är centerpartister? Och eftersom jag själv är både centerpartist och har viss förankring i lantbruk och inte blir ett dugg upprörd så förstår jag inte vad du bråkar om?
|
|
|
|
|
25-06-2011, 17:53
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Gita! Tråkigt att du inte förstod mitt inlägg (#7), ännu tråkigare att du inte tagit till dig min förklaring (#36)..
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
Gunilla T
|
25-06-2011, 18:01
|
Gäster

|
CITAT (Gita @ 25-06-2011, 18:41)  Gunilla, du läste kanske inte det inlägg från Aqva tidigare i tråden som jag reagerade på. Där gav han uttryck för att det är helt Ok att gå på en enskild yrkesgrupp och ge dem speciella åsikter, i det här fallet var det bönder. Och nog tycker jag att bönder eller för den delen alla andra yrkesgrupper är värda precis samma respekt som lärare, tycker inte du det? Och självklart skall ingen behöva skämmas för sitt yrke, varken lärare eller andra, men nog tycker jag att man skall kunna tåla en och annan ironisk kommentar, speciellt som man själv sticker ut hakan ibland. Gita P.s. Nu är jag varken lärare eller bonde, men skulle jag välja så tycker jag nog att bondeyrket låter betydligt mer intressant och stimulerande. D.s Jag tycker att alla yrken är värda respekt, hederligt arbete behöver ingen skämmas för så där är vi överens. Och visst, har man åsikter så är det alltid någon som tycker annorlunda men det är en viss skillnad mellan ironi och nedvärderingar. Du återkommer till anspelningar på Aqvas yrke väldigt ofta - om jag inte visste bättre  så skulle jag kunna tro att du saknar argument men så är det väl inte....
|
|
|
|
|
25-06-2011, 18:10
|
Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 25-06-2011, 18:53)  Gita! Tråkigt att du inte förstod mitt inlägg (#7), ännu tråkigare att du inte tagit till dig min förklaring (#36).. Ok, jag förstår att du inte menade så illa som det faktiskt lät, men eftersom du själv är så känslig när det gäller anspelningar på ditt yrke blev jag lite förvånad att du var så okänslig i ditt uttalande om en annan yrkesgrupp. Om nu inte någon många inlägg senare fått för sig att dra upp vår lilla antydan till bråk så hade säkerligen detta varit bortglömt för länge sedan. Och, nu raljerar jag inte, både centerpartister, bönder och lärare är självklart värda respekt men alla bör också kunna tåla en och annan gliring. Gita P.s Hoppas du får ett trevligt och bra sommarlov, magistern D.s
|
|
|
|
|
25-06-2011, 18:42
|
Medlem

|
CITAT (Gunilla T @ 25-06-2011, 19:01)  Jag tycker att alla yrken är värda respekt, hederligt arbete behöver ingen skämmas för så där är vi överens. Och visst, har man åsikter så är det alltid någon som tycker annorlunda men det är en viss skillnad mellan ironi och nedvärderingar. Du återkommer till anspelningar på Aqvas yrke väldigt ofta - om jag inte visste bättre  så skulle jag kunna tro att du saknar argument men så är det väl inte.... Och du tror inte den där skillnaden du talar om kan ligga i läsarens tolkning av en text? För trots allt är det ju så att de fem, sex dominerande ( läs flitigaste ) skribenterna här tycker lika i nästan alla frågor, det är ju i stort sett bara jag och emellanåt någon till som opponerar sig och står för lite andra värderingar och då är det jut enkelt att avfärda mig (oss) som ironisk och nedvärderande istället för att ta till sig vad jag verkligen skriver och bemöta i sak. Också en form av härskarteknik, eller hur? Fast å andra sidan så är det ju lite kul att slänga in en pinne i brasan då och då och se vem som hugger först och om svaren blir de jag förväntar mig. För, precis som jag svarade Stintan, det här är ju ändå bara ett internetforum, ett tidsfördriv. Gita
|
|
|
|
|
25-06-2011, 19:05
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Gita @ 25-06-2011, 19:42)  Och du tror inte den där skillnaden du talar om kan ligga i läsarens tolkning av en text? För trots allt är det ju så att de fem, sex dominerande ( läs flitigaste ) skribenterna här tycker lika i nästan alla frågor, det är ju i stort sett bara jag och emellanåt någon till som opponerar sig och står för lite andra värderingar och då är det jut enkelt att avfärda mig (oss) som ironisk och nedvärderande istället för att ta till sig vad jag verkligen skriver och bemöta i sak. Också en form av härskarteknik, eller hur?
Fast å andra sidan så är det ju lite kul att slänga in en pinne i brasan då och då och se vem som hugger först och om svaren blir de jag förväntar mig. För, precis som jag svarade Stintan, det här är ju ändå bara ett internetforum, ett tidsfördriv. Gita Gita...hur orkar du?? Har du tänkt på att du är minst lika förutsägbar själv? Jag uppfattar faktiskt ofta dina kommentarer som smått narcissistiska dessutom. Hur är det fatt egentligen??
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
25-06-2011, 20:09
|
Medlem

|
CITAT (Cacki @ 25-06-2011, 20:05)  Gita...hur orkar du?? Har du tänkt på att du är minst lika förutsägbar själv? Jag uppfattar faktiskt ofta dina kommentarer som smått narcissistiska dessutom. Hur är det fatt egentligen?? Får väl erkänna att jag gissade fel den här gången, hade totalt glömt bort dig. Sen måste jag fråga om du tar allt på allvar? Det gör nu inte jag, kvällens inlägg i den här tråden är ju bara trams, ja även mina.Fast något måste man ju fördriva tiden med en regnig midsommardag när man diskat och röjt upp efter gårdagens fest och är för trött att ta sig för något vettigt. Lite roligt blir är det också när somliga, som det verkar, tar det på största allvar. Gita
|
|
|
|
|
25-06-2011, 22:57
|

Medlem
Antal inlägg: 6 240
Medlem nr: 6 755

|
CITAT (Gita @ 25-06-2011, 21:09)  Får väl erkänna att jag gissade fel den här gången, hade totalt glömt bort dig. Sen måste jag fråga om du tar allt på allvar? Det gör nu inte jag, kvällens inlägg i den här tråden är ju bara trams, ja även mina.Fast något måste man ju fördriva tiden med en regnig midsommardag när man diskat och röjt upp efter gårdagens fest och är för trött att ta sig för något vettigt. Lite roligt blir är det också när somliga, som det verkar, tar det på största allvar. Gita Nejdå, ingen fara. Dej har jag slutat att ta på allvar för länge sedan. Är också lite trött och avslagen i dag faktiskt och något måste man ju ta sej för som sagt... Var festen lyckad? Vi hade det väldigt trevligt och idag har vi bara tagit det lugnt. Behövde inte ens befatta mej med några sopor efter gårdagens fest eftersom vi var bortbjudna och värdparet avböjde vänligt men bestämt någon hjälp. Istället passade vi på att åka en liten sväng till kusten på hemvägen och vi hade precis kommit hem därifrån och fått i oss en bit mat när jag passade på att kika in här lite och vad hittar man?? Jo, i den första tråden jag öppnar möts jag av dina ättikssura kommentarer förstås. Jag antar att kopparslagarna jobbar på obekväm arbetstid "hemma hos dej" idag. Regn säger du, ni fick möjligtvis inte sillen urlakad i störtskurarna igår också??Usch, stackars lilla du, en sådan otur i så fall!  Då hade allt vi mer flyt under midsommarhelgen... VI HADE I ALLA FALL TUR MED VÄDRET!! (...Ups, kanske inte ska skrika så högt idag...sorry!)
Redigerat av Cacki: 25-06-2011, 23:24
--------------------
**Cacki z 3**
|
|
|
|
|
25-06-2011, 23:41
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
 Lite urspårning "dagen efter"!!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|