Hej!
Har precis blivit medlem är och vet inte om jag postar rätt men till mina frågor Bor i lägenhet med en uteplats, som vart helt igenväxt av ogräs när jag flyttade in men bovärden var så snäll och klippte ner allt till grunden så jag kunde öppna dörren och komma ut. Möttes av en stor uteplats med stenplattor på ena sidan och en stor rabatt på andra. Behöver ta tag i hela uteplatsen men vet inte vart jag ska börja och hur jag ska få bukt med det hela. Vill ju så småningom ha en lättskött blommande uteplats:) Har ingen som helt erfarenhet eller kunskap om detta. Rabatten ser fruktansvärd ut med fimpar, skräp, lite större grusbitar, löv, ogräs och MASSOR av djur/kryp som imellanåt tyvärr lyckas ta sig in i lägenheten(fick precis besök av en tusenfoting).
Vad kan jag göra för att lättast bli av med ogräset mellan stenplattorna? Vad jag jag använda för att bli av med djuren(om det går)?
Någon som kan komma med lite bra tips till en oerfaren nybörjare, tänkte ge mig ut på morgonen och inhandla saker och sätta igång.
|