Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Min hund blev ormbiten
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 07-07-2011, 07:15
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem nr: 14 406

Min hund blev också ormbiten, i ansiktet. Ilfart till närmsta veterinär eftersom hon var dräktig! När hon var under kontroll flyttades hon till Södra Djursjukhuset i Stockholm och fick ligga kvar. Ingen kunde säga hur det skulle gå för valparna i magen. Eftersom hon fort kom till veterinär så var det aldrig fara för hennes liv, men skador kunde hon ändå få, det är olika för varje hund. Efter två veckor var det återbesök med blodprovstagning, lever, njurar och hjärta hade klarat sig bra, skönt.

Nu ska valparna födas imorgon eller övermorgon, det är olidligt spännande och nervöst. Enligt min husveterinär så ska valparna klara sig, eftersom mamman tar smällen med giftet. Risken var missfall efter chocken av bettet, men det har hon ju inte fått. Vi får se, det vore förfärligt om det föds valpar som inte är OK.

Till saken hör att den här kullen är en kull "utöver det vanliga", tiken (som har en speciell och värdefull blodslinje) har parats utomlands med en gammal hane (noga utvald) och att vi ens kom dit var ett mirakel. Händer nåt med valparna så är det inte "synd, bara att para igen". Händer det något så blir det ingen mer chans, av flera olika anledningar. Klart att det är viktigast att hon klarar sig bra, men ibland är det mer än EN hunds liv som står på spel.

--------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 07-07-2011, 07:29
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 610
          Medlem nr: 1 876

Så skönt att höra!
          Tror säkert att hon tjatade sig hem!
          Ville ju till dig så klart! smiley_small_hug.gif
          Pussa på henne från mig!

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 07-07-2011, 08:25
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Anna-Karin Lundberg @ 07-07-2011, 08:15) *
          Min hund blev också ormbiten, i ansiktet. Ilfart till närmsta veterinär eftersom hon var dräktig! När hon var under kontroll flyttades hon till Södra Djursjukhuset i Stockholm och fick ligga kvar. Ingen kunde säga hur det skulle gå för valparna i magen. Eftersom hon fort kom till veterinär så var det aldrig fara för hennes liv, men skador kunde hon ändå få, det är olika för varje hund. Efter två veckor var det återbesök med blodprovstagning, lever, njurar och hjärta hade klarat sig bra, skönt.

Nu ska valparna födas imorgon eller övermorgon, det är olidligt spännande och nervöst. Enligt min husveterinär så ska valparna klara sig, eftersom mamman tar smällen med giftet. Risken var missfall efter chocken av bettet, men det har hon ju inte fått. Vi får se, det vore förfärligt om det föds valpar som inte är OK.

Till saken hör att den här kullen är en kull "utöver det vanliga", tiken (som har en speciell och värdefull blodslinje) har parats utomlands med en gammal hane (noga utvald) och att vi ens kom dit var ett mirakel. Händer nåt med valparna så är det inte "synd, bara att para igen". Händer det något så blir det ingen mer chans, av flera olika anledningar. Klart att det är viktigast att hon klarar sig bra, men ibland är det mer än EN hunds liv som står på spel.

Spännande, hoppas det går bra med dina valpar!!

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Meriona
          Inlägg 07-07-2011, 08:52
          Länk hit: #24

Gäster

Härligt att hon är hemma! thanks.gif bravo.gif Hoppas att hon fortsätter att pigga på sig snabbt!

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 07-07-2011, 09:53
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Så skönt att det gick bra!!!!

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 07-07-2011, 11:15
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Hoppas på en presentation efter nedkomsten. Härligt att hon klarade det.

Citera
          batski
          Inlägg 07-07-2011, 11:23
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

Skönt att hon är hemma igen! biggrin.gif Hoppas hon blir helt återställd snart!

Citera
          ingrid fuxwall
          Inlägg 07-07-2011, 18:33
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 4 792
          Medlem nr: 5 891

CITAT (anne-li i olofstorp @ 07-07-2011, 08:29) *
          Så skönt att höra!
          Tror säkert att hon tjatade sig hem!
          Ville ju till dig så klart! smiley_small_hug.gif
          Pussa på henne från mig!

Du har ju träffat henne så du har kanske hört hur högt Xera kan prata. Men den som nog blev gladast är katten som verkligen njuter av att ha henne hemma igen

CITAT (Överbölingen @ 07-07-2011, 12:15) *
          Hoppas på en presentation efter nedkomsten. Härligt att hon klarade det.

Vill också gärna veta mer om hur det gick med valpningen

CITAT (Anna-Karin Lundberg @ 07-07-2011, 08:15) *

Självfallet är det alltid hemskt om det föds varelser som inte är ok.
          Du får gärna berätta vad det är för underverk som ska komma till välden och varför de är så unika - är inte alla valpar/barn eller ungar det?

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 07-07-2011, 19:31
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

moderkakan är barriär för det mesta av alla sorts gifter hoppas nedkomsten går bra

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 16-06-2026, 14:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon