Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Thuja, inköpspris o annat
          Mimsan
          Inlägg 27-02-2004, 13:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 64
          Medlem nr: 1 417

Hallå allihop!
          Skrev för en vecka sen in och bad om tips angående ligusterhäck, tack ni som svarade mej. Eftre att ha kollat upp priser på depåodlat så har vi bveslutat oss för att kolla thujor istället..... Det är nog billigare.... Det är viktigt för oss att få en någorlunda häck redan från början och då behöver vi relativt stora thujor från början förstås. Ringde plantagen och bad om pris o storleksuppgifter. Dom kommer in i april o han kunde inte säga definitivt men krukodlade, som han menar har högre kvalitet eftersom rotsystemet är utvecklat, med höjden 1.25-1.50 ligger runt 200 kr per styck trodde han. Kan det stämma? Vi kanske skulle ta ännu lite högre plantor från början, typ 1.50-1.75, är det nån som vet vad det kan tänkas kosta? Vi har en sträcka på 19 meter som ska "häckas", insynsskyddas från grannar, vår baksida med altan mm. finns där. Hur tätt sätter man så stora plantor? Hur många behöver man? Man sätter dom väl så tätt att man får en häckkänsla eftersom dom redan är såpass stora, eller? Tacksam för svar för jag är så på hugget att räkna om vi har råd! Flera plantskolor jag ringt har stängt fortfarande. Vart kan jag ringa för att få veta?

Vad tror ni om "drabant"?

Andra tips?
          Mimsan i nacka

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 09:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon