Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur många blommor på en pelargon?
          Loopa
          Inlägg 11-07-2011, 20:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7
          Medlem nr: 63 363

I våras köpte jag en hel drös med sånna där billiga Pelargoner i mataffären och hade väl inte några större förhoppningar om dem egentligen. Planterade dem i den jord jag hade hemma, vilket var för dressning av gräsmattan. När mamma fick höra det tyckte hon jättesynd om mina blommor... Är därför jätteöverraskad nu när de flesta av dem har 12-14 blomstänglar (eller vad heter det som blommorna sitter på??) med knoppar som precis håller på och slår ut. Blir nyfiken på hur många blomstänglar sånna där vanliga pelargoner brukar ha egentligen? Kan man tro att de skulle fått fler blommor om de fått annan jord? Jag tycker det verkar mycket som det är redan nu, men har inget att jämföra mot? Någon som har mer erfarenhet av pelargoner som vet hur många blommande blomstänglar de brukar ha på en gång?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 01:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon