Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sommar med Ernst !, Fjollig eller ?
          Motti
          Inlägg 14-07-2011, 23:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ja nu har ju sommar med Ernst börjat igen !vad tycker ni ?är han en fjolla eller en kreativ konstnärlig man som bejakar sin kvinnliga och mannliga sida och som är väldigt mångsidig .Tycker ni att det han gör är verklighetsförankrat eller är det bara blaha ?
          Själv är jag lite klyven en del han gör är rimligt och en del ganska orimligt när det gäller inredning !
          En fråga till ;)tycker ni damer här att Ernst är sexig ?i så fall på vilket sätt.Jag har inte set det whistling.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-07-2011, 00:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Min åsikt är att han har fått storhetsvansinne. Han är både kreativ, konstnärlig och en fjant. Fjolla kan bara en kvinna vara. Han hittar på både bra och mindre bra saker tycker jag. Min typ är han iallafall inte så sexig.... nej inte ett dugg.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 15-07-2011, 00:24
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Att man ibland tycker att Ernst gör lite konstiga saker beror väl på att han kommer med nya ideér , vi är inte vana . Gillar honom för att han är den han är utan att det verkar som om han blir påverkad av varken bu eller bä.

Sexig man ? Ja varför inte , beror ju på om man vill ha en " karlakarl " eller en mjuk och öm man. Med karlakarl menar jag den traditionella " hannen " som t ex kommer hem och förväntar sig att bli uppassad och som aldrig skulle " sänka " sig så lågt som till att dela på hushållsarbetet.

Hellre en Ernst än en karlakarl.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Biggan_
          Inlägg 15-07-2011, 00:56
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (mamamaggan @ 15-07-2011, 01:24) *
          Sexig man ? Ja varför inte , beror ju på om man vill ha en " karlakarl " eller en mjuk och öm man. Med karlakarl menar jag den traditionella " hannen " som t ex kommer hem och förväntar sig att bli uppassad och som aldrig skulle " sänka " sig så lågt som till att dela på hushållsarbetet.

tummenupp.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          malcolm
          Inlägg 15-07-2011, 06:26
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag tycker han har tonat ner sig lite i den här senaste omgången och har väl inte kommit med de allra galnaste idéerna ännu men faktum kvarstår, han är fortfarande lite för mycket för min del men det skall bli spännande att se hur huset blir.

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 15-07-2011, 07:47
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Han har helt klart en hel del att ge tips om. Tycker att han har lite för "gullig" framtoning. Och resultaten blir bra men ofta svårstädade.
          Sedan rena sakfel. Sinkningen var ingen sinkning utan en "öppen tappning" kommer inte på vad det heter så här på morgonen.
          Sinkning har snedskurna tappar och stavar om bara kan slås i vinkelrätt. Laxning är spår som men "skjuter in i varandra". Tappar inpassas i hål, antingen en fast som passas in i ett runt eller fyrkantigt hål, eller en lös som passar i hål mitt för varandra.*
          Ang Ernsts sinkning så måste man mäta diagonalerna före limning. Den är nämligen vingligare. Men kräver å andra sidan mindre precission.

*Ibland används han/hon som beskrivning precis som vid kontakter och slangkopplingar.

Citera
          Meriona
          Inlägg 15-07-2011, 08:02
          Länk hit: #7

Gäster

Jag tycker som du Motti, en del saker är jättebra, andra är totalt förkastliga. Och han är inte min favoritkarl direkt, men trevlig måste man ju ändå saga att han verkar.

Men de ideer som jag inte gillar kanske passar nån annan och tvärtom.

Citera
          ninnisky
          Inlägg 15-07-2011, 12:34
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Har inte sett Ernst program på länge. Han är inte heller min typ men jag tycker ändå att han uppför sig hyffsat bra i rutan.

Denna omgång ser jag för jag är helt enkelt intresserad av vad han gör just med detta huset. Jag har traskat omkring där för ett antal år sedan och gjort mig många funderingar hur man skulle kunna renovera det. Hittills har han/och de andra gjort ett snyggt jobb även om den sk trädgården inte stämmer helt med mina ideer.

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Azur
          Inlägg 15-07-2011, 12:47
          Länk hit: #9

Gäster

Det blir för puttenuttigt ibland, men hans New England-inspirerade designer passar min smak mycket bättre än funkis-designerna i t.ex. Room Service som får allt att se ut som hotellrum.
          Att han är screaming gay stör mig inte.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 15-07-2011, 14:34
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

I början tyckte jag det var fjolligt men nu har jag insett att det han gör är rätt OK smile.gif varför förneka den man är

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Red Top
          Inlägg 15-07-2011, 14:51
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Azur @ 15-07-2011, 13:47) *
          Det blir för puttenuttigt ibland, men hans New England-inspirerade designer passar min smak mycket bättre än funkis-designerna i t.ex. Room Service som får allt att se ut som hotellrum.

Jag vet inte vad du lägger in i uttrycket "screaming gay", men det kanske för dig betyder att man är lyckligt gift med en kvinna sedan 35 år och har lyckats uppfostra två söner, som nu är vuxna.

Förstår överhuvudtaget inte vad någons läggning har med saken att göra.

I övrigt gillar jag många av Ernst galna idéer, men tycker att han kan bli lite för mycket ibland.

Instämmer med vad mamamaggan skrev:

CITAT (mamamaggan @ 15-07-2011, 01:24) *
          Att man ibland tycker att Ernst gör lite konstiga saker beror väl på att han kommer med nya ideér , vi är inte vana . Gillar honom för att han är den han är utan att det verkar som om han blir påverkad av varken bu eller bä.

Redigerat av Red Top: 15-07-2011, 14:53

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Cacki
          Inlägg 15-07-2011, 14:55
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Jag tycker nog också att han är "lite för mycket" i sitt sätt att kommunicera med tittarna. Kan störa mej lite på hans överdrivna gestikulerande men gillar faktiskt hans poetiska sätt att uttrycka sej. Dessutom gillar jag hans finuurliga saker som han tillverkar av saker från naturen och tillvarataget gammalt virke. Fågelskrämman han gjorde i senaste avsnittet var helläcker och jag funderar faktiskt på om jag kanske skulle ge mej på att försöka knåpa ihop något liknande.
          Köket däremot kan han få behålla om han vill. Blä för allt rostfritt som man måste hålla på att torka av hela tiden om det ska se fräscht ut.

(ang. sakfelet som överbölingn påpekade så tror jag banne mej att han hade fel gällande spikarna han använde också. Inte katten var det väl några dyckert han bankade in i "sinkningarna" heller??? flirting.gif )

Karlakarl eller ej men jäkligt kreativ är snubben i alla fall.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Azur
          Inlägg 15-07-2011, 15:47
          Länk hit: #13

Gäster

CITAT (Red Top @ 15-07-2011, 15:51) *
          Jag vet inte vad du lägger in i uttrycket "screaming gay"

Jag menar att han ger ett minst lika stereotypt gay intryck som Jonas Gardell.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-07-2011, 16:31
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Azur @ 15-07-2011, 16:47) *

Jisses vad har du för märklig människosyn wacko.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 15-07-2011, 16:48
          Länk hit: #15

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Azur @ 15-07-2011, 16:47) *

Håller fullständigt med. Har väntat i många år på att han skall komma ur garderoben, men han törs väll inte i rädsla för att fördärva sin image bland medelålders till äldre kvinnor.

Citera
          Piccante
          Inlägg 15-07-2011, 17:56
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (*Stintan* @ 15-07-2011, 17:31) *
          Jisses vad har du för märklig människosyn wacko.gif

Jag tolkar det inte som Azurs människosyn utan att han refererar till en allmän uppfattning att puttenuttiga killar som gillar heminredning måste vara gay.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Cacki
          Inlägg 15-07-2011, 18:12
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Markus_H @ 15-07-2011, 18:56) *
          Jag tolkar det inte som Azurs människosyn utan att han refererar till en allmän uppfattning att puttenuttiga killar som gillar heminredning måste vara gay.

Visst är den nästan löjeväckande fördomsfullt att det fortfarande är så? Undra om man inte anses vara en riktig kvinna heller då, om man nu inte är speciellt puttenuttig av sej eller jätteintresserad av inredning? Sicken jäkla BULLSHIT säger jag bara...

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Natur liv
          Inlägg 15-07-2011, 18:38
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

Jag bryr mig inte ett dugg om vilken läggning Ernst skulle ha, det är hans bekymmer. Jag inspireras av hans inredningsidéer där naturen och omgivningen får vara en faktor. Hans projekt känns genomförbara. Som exempelvis tror jag att jag vågar renovera väggarna i förrådet efter att ha sett dem putsa väggarna i köket. Lyckas jag med det så har vi ett trevligt snickarrum ... i alla fall om husets elektriker drar nya kablar dit, för de gamla vågar man inte närma sig.

Jag gläds över att Ernst och många andra inte låter sig begränsas av andra människors syn på vad som kvinnor respektive män får/bör göra. Låt oss alla få snickra, laga mat, jaga, fiska, byta blöjor och leva!

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          Cacki
          Inlägg 15-07-2011, 18:41
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (Natur liv @ 15-07-2011, 19:38) *
          Jag bryr mig inte ett dugg om vilken läggning Ernst skulle ha, det är hans bekymmer. Jag inspireras av hans inredningsidéer där naturen och omgivningen får vara en faktor. Hans projekt känns genomförbara. Som exempelvis tror jag att jag vågar renovera väggarna i förrådet efter att ha sett dem putsa väggarna i köket. Lyckas jag med det så har vi ett trevligt snickarrum ... i alla fall om husets elektriker drar nya kablar dit, för de gamla vågar man inte närma sig.

Jag gläds över att Ernst och många andra inte låter sig begränsas av andra människors syn på vad som kvinnor respektive män får/bör göra. Låt oss alla få snickra, laga mat, jaga, fiska, byta blöjor och leva!

tummenupp.gif tummenupp.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          malcolm
          Inlägg 15-07-2011, 18:51
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

CITAT (Azur @ 15-07-2011, 13:47) *

Så vitt jag vet är Ernst gift och har familj så gaystämpeln är nog helt FEL.

Citera

4 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-06-2025, 14:04

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon