Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Sommar med Ernst !, Fjollig eller ?
          Meriona
          Inlägg 15-07-2011, 19:05
          Länk hit: #21

Gäster

Det tror jag nog, i mina ögon är han lite onödigt mysputtig, men ändå väldigt trevlig. Och har får vara älg också i min värld, vem bryr sig.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-07-2011, 19:21
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Markus_H @ 15-07-2011, 18:56) *
          Jag tolkar det inte som Azurs människosyn utan att han refererar till en allmän uppfattning att puttenuttiga killar som gillar heminredning måste vara gay.

Det kan väl ändå inte vara något annat än Azurs egen fördomsfullhet om människor att påstå något sådant.

CITAT (Natur liv @ 15-07-2011, 19:38) *
          ..................

Jag gläds över att Ernst och många andra inte låter sig begränsas av andra människors syn på vad som kvinnor respektive män får/bör göra. Låt oss alla få snickra, laga mat, jaga, fiska, byta blöjor och leva!

tummenupp.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 15-07-2011, 19:28
          Länk hit: #23

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Jag tolkar det inte som Azurs människosyn utan att han refererar till en allmän uppfattning att puttenuttiga killar som gillar heminredning måste vara gay.

"Måste" är fel ord, men jag tror nog att man kan se en kraftig överrepresentation.

Citera
          malcolm
          Inlägg 15-07-2011, 19:30
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag är själv något av en "mysputte" som gillar att dekorera och göra fint trots min "manliga" läggning, kan ordna blommor i en vas likväl som jag kan byta motor i en bil och har vid ett par tillfällen anklagats för att vara gay men jag är som jag är och att svetsa är för mig inte konstigare än att ordna blommor.

Citera
          Azur
          Inlägg 15-07-2011, 19:39
          Länk hit: #25

Gäster

Nejdå, jag pratar inte om vad han säger eller gör, utan om hur han säger och gör det. Han skulle verka precis lika stereotypt gay om programmet handlade om hur man slipar kedjan på en motorsåg, och omvänt kunde man låta Martin Timell göra inredningsprogram utan att han nånsin skulle ge ett gay intryck.

Men "stereotypt gay" är kanske inte en bra beskrivning, det kanske kan uppfattas som förolämpande, vill ni hellre kalla honom för "mjuk, poetisk, och i kontakt med sin feminina sida" så kör för det.

Citera
          Meriona
          Inlägg 15-07-2011, 19:59
          Länk hit: #26

Gäster

Varför sätta en etikett alls? Låt karln va som han vill. Tänk om vi hästtjejer dömt ut alla som fått stämpeln som lite manhaftiga, då hade vi inte haft många stallkompisar kvar. Kom ut i livet Azur, och njut av mångfalden. kompiskram.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 15-07-2011, 20:07
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Azur @ 15-07-2011, 20:39) *
          Nejdå, jag pratar inte om vad han säger eller gör, utan om hur han säger och gör det. Han skulle verka precis lika stereotypt gay om programmet handlade om hur man slipar kedjan på en motorsåg, och omvänt kunde man låta Martin Timell göra inredningsprogram utan att han nånsin skulle ge ett gay intryck.

Men "stereotypt gay" är kanske inte en bra beskrivning, det kanske kan uppfattas som förolämpande, vill ni hellre kalla honom för "mjuk, poetisk, och i kontakt med sin feminina sida" så kör för det.

Förstår hur du menar. Det finns en klichéartad bild av hur gaypersoner ska bete sig. Ernst lever nog upp till 99% av den föreställningen. Det komiska är att med tanke på hur många procent av befolkningen som är homo/ bi/ queer så möter man väldigt få personer som är så "typiskt gay" och beter sig som Jonas Gardell rolleyes.gif

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-07-2011, 20:09
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Meriona @ 15-07-2011, 20:59) *
          Varför sätta en etikett alls? Låt karln va som han vill. Tänk om vi hästtjejer dömt ut alla som fått stämpeln som lite manhaftiga, då hade vi inte haft många stallkompisar kvar. Kom ut i livet Azur, och njut av mångfalden. kompiskram.gif

tummenupp.gif

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 15-07-2011, 20:12
          Länk hit: #29

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Markus_H @ 15-07-2011, 21:07) *
          Förstår hur du menar. Det finns en klichéartad bild av hur gaypersoner ska bete sig. Ernst lever nog upp till 99% av den föreställningen. Det komiska är att med tanke på hur många procent av befolkningen som är homo/ bi/ queer så möter man väldigt få personer som är så "typiskt gay" och beter sig som Jonas Gardell rolleyes.gif

Däremot är en stor del av de öppet homosexuella männen som syns i media av den klichéartade typen. Faktum är att nästan alla gaypersoner som syns i media är just dessa, medan det blir få tillfällen för vanliga bögar samt alla typer av flator att synas.

Citera
          gnon49
          Inlägg 15-07-2011, 20:47
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Har inte sett Ernst sedan han hoppade av SVT. Men redan då tyckte jag han pratade "barnspråk" med tittarna. Inget fel alls att vara mjukis men lagom är bäst, åtminstone i den sortens program. För det är väl fortfarande ett byggprogram?

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Meriona
          Inlägg 15-07-2011, 21:01
          Länk hit: #31

Gäster

CITAT (Huggorm @ 15-07-2011, 21:12) *
          Däremot är en stor del av de öppet homosexuella männen som syns i media av den klichéartade typen. Faktum är att nästan alla gaypersoner som syns i media är just dessa, medan det blir få tillfällen för vanliga bögar samt alla typer av flator att synas.

Men måste man ha reda på vad folk har för sexuell läggning? jag frågar inte mina vänner vad de är, är det så att de berättar är det bra med det, annars skiter jag i det fullkomligt.

Citera
          Motti
          Inlägg 15-07-2011, 23:01
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ernst är gift sedan många år och har två grabbar !och verkar ha ett harmoniskt äktenskap ,att bejaka sin kvinnliga sida är Ernst bra på men gay är han inte ,men gubben min som driver en mekanisk verkstad som bygger maskiner skrattar åt Ernst påhitt ibland ;)Men han har en del ljusa ideer som man kan dra nytta av hemma .Men så kör han en del fusk också;)men sådana är Designers de lever inte i verkligheten.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-07-2011, 23:36
          Länk hit: #33

Medlem

Vilken sida av honom är det som är så kvinnlig?

--------------------

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 16-07-2011, 01:20
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

CITAT (*Stintan* @ 16-07-2011, 00:36) *
          Vilken sida av honom är det som är så kvinnlig?

Jag tycker nog att högerprofilen är lite feminin.

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          Natur liv
          Inlägg 16-07-2011, 07:32
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

CITAT (Huggorm @ 15-07-2011, 21:12) *

Du ser dem varje dag, de ser ut ungefär som du och jag.

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          Monarda
          Inlägg 16-07-2011, 09:49
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

Ernst har överlevt sig själv och blivit uttjatad, enligt min mening. Som vanligt ska det mjölkas ur till sista droppen och figureras i alla medier och flinas på alla tänkbara omslag i pressen. Dags att släppa fram nya förmågor och framför allt, plocka bort dom i tid innan kräkreflexerna hoppar igång.

Citera
          fvd
          Inlägg 16-07-2011, 12:13
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem nr: 25 623

Ernst är naturlig säker på sig själv och modig han går bra igenom rutan just därför. Han är där för att visa sitt sätt att se på heminredning och design i första hand och en del annat som han är bra på t ex matlagning eftersom han är kock. Han vill visa hur man njuter av livet och det man är intresserad av på ett enkelt jordnära sätt. Han är genuint intresserad av människor och vill dela med sig. Mediamänniskorna förstod att det skulle gå hem hos tevepubliken. Grejen är att han samlade flera flera genrer i ett program. Trädgård, mat, livsfilosofi och konst i ett - genialt !! Det är klart att det får många tittare. Många blev provocerade herregud en karl som går barfota och talar mjukt och naturligt, kan hantera en symaskin likaväl som yxa och såg. dessutom är han skitsnygg och två meter lång. Om han är sexig - säkert som amen i kyrkan den sidan visar han inte, även om han utan problem kan tala om sex och samlevnad också. Han har integritet och skiljer sitt privata och offentliga liv. Jag hade väldigt roligt när jag såg reaktionerna från en massa machogubbar hantverkare och andra konservativa typer som har svårt att gå utanför sina invanda ramar. Det var intressant att se skillnaden på hur äldre och yngre män reagerade. Mina söner och deras vänner både flickor och pojkar tyckte att han var helt ok t o m häftig.

--------------------
          Zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 19-07-2011, 21:46
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Stintan !det är väl inte så värst många män som kokar sylt lagar mat syr mm ,visst finns dom men de är nog inte i överflöd.Ernst är ju en allkonstnär men som också besitter en kokutbildning.Men det han gör i TV är nog inte allmänt bland män sen kan man ju tycka vad man vill .En del hatar Ernst en del tycker han är toppen ,själv är jag klyven men jag hatar inte Ernst tycker han har en och annan poäng och har många smarta ider men en del han gör tycker jag är tokerier tex när han drar in halva skogen med en massa kryp i nja då kan man undra ?Sen annser jag att han klädde Sveriges fulaste Julgran i TV har aldrig en så jäkla ful Julgran i hela mitt liv fear.gif finns inte så fula att köpa ens .

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 19-07-2011, 23:48
          Länk hit: #39

Medlem

Tja de flesta kockar är män. Jag vet massor av killar som kan hantera en symaskin.Jag tycker faktiskt inte det är mer märkvärdigt att en karl kan såna saker och är praktisk och kreativ än att en kvinna är det och kan samma saker plus både bygga hus och anlägga en trädgård. Grejen är ju att särskilt kvinnor höjer en karl till skyarna om han kan fixa olika saker och tycker att han är så duktig men det är sällaneller aldrig en kvinna ses på samma sätt även om hon kan samma saker.

Jag tycker bara att han överlevt sig själv och börjar bli tjatig även om han gör både bra och mindre bra saker. Allt verkar inte heller särskilt genomtänkt men det är ju en smaksak.

--------------------

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 20-07-2011, 00:18
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Varför måste vi dela in befolkningen i " fjollor " och " manhaftiga " ?

Vi är som vi är , konstigare är det inte.

Varför är du så petig med att dela in alla efter dina värderingar Motti ? Tycker du att det är så svårt att accpetera folk som de är ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-06-2026, 00:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon