Var på IKEA i förgår och köpte en
Cycas revoluta. Jag hade länge velat ha en sån. Tycker de är enormt vackra, exotiska och coola. Bara det att arten har funnits i 200 miljoner år och överlevt dinosaurierna gör dem till riktiga coolingar
Men när man vill ha nånting så väldigt gärna kan man ibland agera lite impulsivt och då kan det bli fel... Nu när den står här inser jag att jag egentligen inte har nån bra plats att ha den. Den är lite för stor för mitt sovrum och är, med tanke på hur sticksiga bladen är, inte världens lämpligaste växt att ha bredvid sängen. Jag har inte heller någon annan stans att ha den tyvärr. Så vad gör man?
Har suttit och tittat på den länge och försökt bestämma mig för om jag ska sälja den vidare. En del av mig vill ha kvar den och en annan del vill göra sig av med den. Det enda jag vet är att det inte känns riktigt bra att ha den där den står nu och att jag inte heller kan hitta nån annan lämplig plats för den, så det lutar tyvärr åt att jag måste acceptera att det kanske inte var läge att skaffa sig en sån...