Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad gör du - köper färdigt eller bygger själv?
          Peztis
          Inlägg 18-07-2011, 09:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

Vet ju att det är väldigt många här som snickrar och pysslar med allt möjligt, tycker att det är lustfyllt att börja från början.
          Sedan är det så klart många som hellre av olika anledningar köper färdigt eller byggsatser.

Så hur gör du? Och varför?

Föredrar du att åka till brädgården eller beställer du hem friggeboden och betalar för att få det på plats?
          Det behöver ju inte vara just snickrier, det gäller ju det mesta: köpa tyg/köpa på HM, gjuta krukan själv/köpa en färdig osv.

Själv är jag sådan att jag gärna gör så mycket jag kan själv, allt från att snickra blomlådor, baka kakor, sy kläder, sticka tröjor. Självklart syr jag inte alla våra kläder osv men en hel del har det ju blivit genom åren.

Jag anser mig vara händig och är oerhört road av att göra saker själv. Men visst blir man emellanåt sur när man börjar räkna på saker och inser att hyllan jag köpte virke till för 1000:- hade jag kunnat köpa en liknande på IKEA för 300:-. MEN å andra sidan så är den ju måttanpassad, jag hade skoj när jag klurade på ritningen och sedan när jag snickrade. Och visst är jag nöjd och belåten, hade aldrig känt så för IKEA-hyllan, liksom.
          Antar att det är orsaken för mig.

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 22:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon