Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Terrordåd i Oslo
          Kryddan03
          Inlägg 22-07-2011, 22:17
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

Nu sänder NRK direkt på SVT 2 istället, om någon missat.

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          skånepåg
          Inlägg 22-07-2011, 22:25
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

CITAT (Huggorm @ 22-07-2011, 23:16) *
          Det var någon sorts missförstånd

Mmm läste det på Dn nu tongue.gif
          Men jag kan sätta mitt liv på att det var nån av dem, vem annars använder bilbomber för just sånna attentat?

CITAT (Kryddan03 @ 22-07-2011, 23:17) *
          Nu sänder NRK direkt på SVT 2 istället, om någon missat.

Tvn på tack biggrin.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Piccante
          Inlägg 22-07-2011, 22:28
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (skånepåg @ 22-07-2011, 23:25) *
          Men jag kan sätta mitt liv på att det var nån av dem, vem annars använder bilbomber för just sånna attentat?
          Tvn på tack biggrin.gif

Oklahoma-bombaren som var vit högerextremist använde en bilbomb fylld med konstgödsel och diesel.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 22-07-2011, 22:31
          Länk hit: #44

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (skånepåg @ 22-07-2011, 23:25) *
          Tvn på tack biggrin.gif

Hur skulle du göra för att placera en rejäl bomb utanför en välbevakad byggnad? Att gömma den i bagaget på en bil är det ultimata sättet, även för en etnisk norrman.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 22-07-2011, 22:34
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

CITAT (Markus_H @ 22-07-2011, 23:28) *
          Oklahoma-bombaren som var vit högerextremist använde en bilbomb fylld med konstgödsel och diesel.

Mjo men jag har också anarkistens kokbok på pdf , jag kan med göra bomber om jag vill men vågar inte spränga bort mina fingrar ohmy.gif
          Vill man leta så finns allt på nätet tongue.gif
          Men dessa har ju riktiga sprängmedel, bara för inte så länge sen sprängdes ett hus i skåne med massa c4, var tror du de fick det?

CITAT (Huggorm @ 22-07-2011, 23:31) *
          Hur skulle du göra för att placera en rejäl bomb utanför en välbevakad byggnad? Att gömma den i bagaget på en bil är det ultimata sättet, även för en etnisk norrman.

Asså mjo, men bilbomb är ju smidigast för då kan man förflytta stora spränganladdningar ohmy.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Motti
          Inlägg 22-07-2011, 23:51
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Oavset så var det väntat från mig !hämdens timma är slagen för avrättningen på "Usaama Bin Laden" ,inte ska vi gå här och tro att inte hämden kommer var så säker det här är bara början det kommer mer .Att Ussama dog innerbär inte att "Al Kaida är dött tvärt om !hämden kommer var så säker.Dom har ingen som helst empati eller bryr sig om vilka hämden drabbar.Undrar just vad profeterna skulle tänka i dag tex Muhamed confused.gif Säger som Strindberg :det är synd om människan .Vart kommer allt hat ifrån.

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 23-07-2011, 00:06
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Och?

Om det är en infödd norrman så har han spårat ur helt. Dvs psykopat. Är det en invandrad norrman så ställer det sig annorlunda.

Händelsen är fruktansvärd. Oavsett vad/vem som ligger bakom. Är det människan så kommer vi aldrig ifrån det. Är det religiöst så bevisar det bara religioners dårskap. Och tala nu inte om kristendomen som något enastående. Se bara till korstågen, Jesuiterna och häxprocesserna. Protestanter och katoliker är lika skenheliga.

Vidhåller den denkmahl som står på en skylt som jag köpte i Österike 1968: Ihr galubt der Jäger ist ein Zynder weil er so zelten zur Kirche geht. Aber ein danksam Blick zur Himmel ist besser als ein falsh Gebet.

Låt alla människor leva sitt eget liv och hjälp varandra när det behövs med det som behövs: ett glas vatten, en kram, en kyss eller en wiskey. Allt beror på situationen.

Jag är döpt, konfirmerad och gift i kyrkan. En samhällelig åtgärd. Man gör så. Basta, men för den skull har jag inte utlämnat mig själv. Jag är troende men inte på kyrkans vis. Jag är realist inte ateist.

Hoppsan! Nu lät det som ett försvar av händelsen i Norge. Långt därifrån. Våld är det värsta som finns och med religiös bakgrund är det vidrigt. Med en psykopat är det fruktansvärt.

Det är därför jag är royalist. Se till 1900-talets presidenter och statsöverhuvuden. Så många vansinniga ledare! Med vårt statskick så bör vi klara oss rätt länge så vida inget parti blir alltför stort. Då är det kört. Hur djupa har egentligen USAs presidenter varit?

Citera
          Motti
          Inlägg 23-07-2011, 00:17
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Finns även norrmän som vill hämnas på Bin laden !även om de inte är Al Kaida ,som du skriver man vet aldrig vilka dårar som verkar.Ett bra tips !lås in alla dårar så slipper vi sånt här .Leif GW Persson tipsade om det för flera år sedan.Vi har massor av psykiskt störda människor i Sverige som går lösa och är potentsiella mördare eller terrorister.men oj vad det är synd på dom vi måste ju gulla med dom så de blir vanliga svenska medborgare lite terapi och gulligulli sen släpper vi ut dom i det Helyllesvenska samhället så blir de friska allesammans !bullskitt.

Citera
          Kryddan03
          Inlägg 23-07-2011, 01:26
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 1 257
          Medlem nr: 3 013

Verdens Gang - gärningsmannen
          Trovärdigheten får ni själva avgöra. Vi lär väl inom kort få bekräftat såväl motiv som huruvida de två händelserna verkligen hänger samman (vilket är den aktuella hypotesen).

Redigerat av Kryddan03: 23-07-2011, 01:27

--------------------
          Odlar på taket i zon II

Citera
          Huggorm
          Inlägg 23-07-2011, 07:26
          Länk hit: #50

Moderator

CITAT (Kryddan03 @ 23-07-2011, 02:26) *
          Verdens Gang - gärningsmannen
          Trovärdigheten får ni själva avgöra. Vi lär väl inom kort få bekräftat såväl motiv som huruvida de två händelserna verkligen hänger samman (vilket är den aktuella hypotesen).

Magkänslan är att trovärdigheten är oklanderlig i den artikeln. Det var imponerande mycket information de lyckats plocka fram på kort tid.

Citera
          herkules
          Inlägg 23-07-2011, 08:05
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (Motti @ 23-07-2011, 01:17) *
          Finns även norrmän som vill hämnas på Bin laden !även om de inte är Al Kaida ,som du skriver man vet aldrig vilka dårar som verkar.Ett bra tips !lås in alla dårar så slipper vi sånt här .Leif GW Persson tipsade om det för flera år sedan.Vi har massor av psykiskt störda människor i Sverige som går lösa och är potentsiella mördare eller terrorister.men oj vad det är synd på dom vi måste ju gulla med dom så de blir vanliga svenska medborgare lite terapi och gulligulli sen släpper vi ut dom i det Helyllesvenska samhället så blir de friska allesammans !bullskitt.

en tokig frimurare, galen högeridiot. tur att de fick fast honom.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Rihane
          Inlägg 23-07-2011, 08:44
          Länk hit: #52

Gäster

Tittade först på TV-nyhetskanalen(TV4 på internet) och sedan på kunskapskanalen och tv2 igår. Dom sa ju tidigt igår att det var en norrman och om man ser att det var en ö full av socialdemokratiska ungdommar förstår jag inte att den här tråden har tuggat på om islamister?

Ofattbara siffror för ön.

Citera
          Meriona
          Inlägg 23-07-2011, 09:15
          Länk hit: #53

Gäster

Ja hur kan det vara 84 nu, när jag lade mig var det 9. sad.gif Jag började faktiskt att gråta, det här är ju helgalet. -cry-.gif

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 23-07-2011, 09:23
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Fruktansvärt - jag finner inga ord! Det var en högerextrem, kristen norsk medborgare som utförde terrorhandlingarna.

Till offren: Vila i frid rose.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 23-07-2011, 09:53
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Oavsett varför det skedde så är det helt ofattbart . Hur kan man döda så många ?

Tänker på de anhöriga och de som ännu inte fått klarhet i om just deras släktingar lever eller inte . Går inte att sätta sig in i hur de har det .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 23-07-2011, 09:58
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Finns det någon skillnad på religiösa fundmentalister och politiska fundamentalister? Hitler, Jugoslaviengenaraler, han i Irak (har redan glömt namnet), Ignatius Loyola, massjälvmordsprofeterna, suspekta presidenter och många fler.
          Alla bygger på människor som förlorat all empati och humanism. Jaget har tagit befälet. Du tycker inte som jag, därför har du inget berättigande och är psykopat. Inte jag, jag står över det där!

Är det inte fruktansvärt?

Citera
          Red Top
          Inlägg 23-07-2011, 10:09
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Ett fruktansvärt terrordåd av den kristna högern. Jag kräver att företrädarna för de kristna stiger fram och ber världen om ursäkt för det fasansfulla dåd de gjort sig skyldiga till.

Jag vill inte uppmana någon att bränna de kristna kyrkor som finns över hela världen. Däremot kanske vi borde införa förbud mot kristna sammankomster i allmänhet.

Vi har ju nu sett vad kristendomen gör sig skyldig till i modern tid.

Mina tankar går till alla drabbade.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Meriona
          Inlägg 23-07-2011, 10:24
          Länk hit: #58

Gäster

Jag hoppas och tror att du är ironisk RedTop! ohmy.gif

Citera
          Huggorm
          Inlägg 23-07-2011, 10:29
          Länk hit: #59

Moderator

CITAT (Red Top @ 23-07-2011, 11:09) *
          Ett fruktansvärt terrordåd av den kristna högern. Jag kräver att företrädarna för de kristna stiger fram och ber världen om ursäkt för det fasansfulla dåd de gjort sig skyldiga till.

Jag vill inte uppmana någon att bränna de kristna kyrkor som finns över hela världen. Däremot kanske vi borde införa förbud mot kristna sammankomster i allmänhet.

Så vitt jag vet har något motiv ännu inte offentliggjorts, så ännu kan vi inte veta att om han gjort det i kristendomens namn. Jag förstår att du jämför med muslimska terrorister, men skillnaden är att de oftast gör det i allahs namn, och för jihad, det heliga kriget mot otrogna.

För övrigt tror jag man är uppe i 91 döda nu, men det kan fortfarande finnas döda i vattnet runt ön samt skadade som avlider. Jag gissar att det blir ett tresiffrigt slutresultat.

Citera
          Anma
          Inlägg 23-07-2011, 10:31
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Red Top @ 23-07-2011, 11:09) *

Exakt så hade det ju låtit om det varit ett islamisitiskt terrordåd. Ett mycket bra sätt att tydliggöra detta, Red Top.

Citera

9 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 15:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon