CITAT (Huggorm @ 23-07-2011, 12:29)

De överlevande från ön sade sig ju ha hört skottlossning från två håll, och även att de sett ytterligare en man.
Han hade även hagelgevär och något automatvapen. Och han var på en ö proppfylld med ungdomar. Det lär inte ha rådit brist på mål, och inget som helst motstånd heller. Det har ju bara varit att vandra runt och skjuta på allt som rör sig. Ingenstans kunde offren ta vägen heller utom i vattnet där de blev lätta måltavlor.
Tycker ändå att det låter konstigt att en enda man skulle kunna hinna döda så många, vid de skolskjutningar som förekommit runt om i världen har ingen lyckats döda alla i ett klassrum trots automatvapen och att ensam gärningasman lyckas döda 84 st låter för mig omöjligt. Även om man med en kulspruta/hagelgevär eller vad det nu kan vara skjuter rakt in i en folkmassa så lär de flesta överleva men med fruktansvärda skador så klart. Jag tycker hur som helst att dådet är vedervärdigt och jag lider men de anhöriga till alla offer samt undrar hur föräldrarna til denna man (om de fortfarande lever) mår.