hej,
befinner mig lite i samma sits...
Hade också trädgården full med rotskott. Det visade sig komma från ett krikonträd som var på väg att dö, det är tydligen så de gör då, sista rycket

. När det gör så måste trädet dö först, för om man bara tar ner det så kommer det fortsätta med rotskottandet. Och enklaste sättet att döda ett träd är tydligen att ringbarka, ordentligt... Sedan vänta några år. (hade två arboriststuderande hemma hos mig och hjälpte till att röja i min trädgård.)
Sedan är det väl bara att tänka hur man vill ha det. Hur länge har du bott där? Jag har bott i mitt hus i åtta år och har tyvärr inte kunnat ta hand om min trädgård i några år, men jag har haft gott om tid att fundera över hur jag vill ha det

Jag köpte mitt av två pensionärer som var trädgårdsfantaster, jag har inte lika mycket tid, energi eller intresse av att ha en sådan trädgård, så det är nummer ett att tänka på, hur mycket tid har du/ni?
Kan tipsa om boken "latmansträdgården" som har många bra tips och idéer på hur man gör en trädgård lättskött. Tyvärr finns ju inte trädgård som inte kräver nån skötsel, vilket jag är smärtsamt medveten om ...
Men kul är det

//fia