Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Förslag på sällskap till Ingrid Bergman, Efterfrågar idéer på växter som passar till rosen Ingrid B..
          Varkenoch
          Inlägg 03-08-2011, 16:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23
          Medlem nr: 30 570

Hej!

Jag har en rabatt där en Ingrid Bergman (rabattros med sammetsröda stora blommor) trivs alldeles utmärkt. I övrigt är det mest bråte där... En del tulpaner som blommar i april-maj, ett löjtnantshjärta, men det är allt. Rabatten har en gul husvägg bakom sig, och den är runt fem meter lång.

Är det någon som har några idéer på vad som skulle kunna passa där? Det brukar inte stå still i trädgårdsdelen av min hjärna, men just den här platsen verkar jag inte komma på något för.

Jag bor i zon 2 ungefär, har lerjord men är bra på jordförbättring, odlar alltid ekologiskt, gillar såväl ton-i-ton som färgkrockar, och är tämligen orädd. Rabatten har morgonsol och ligger skyddat från starka vindar.

Är väldigt glad för input!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 14:29

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon