CITAT (lavendelgården @ 07-08-2011, 18:19)

Tack och tack för ert engagemang. Detta hade jag inte väntat mig - det värmer verkligen när man möter förståelse, trots att man varit övermåttan grinig. Ni har alla såå rätt. Jag MÅSTE lära mig att säga ifrån. Det är nog det som gäller.
Skylt har vi - en jättestor vid infarten med öppettider och grindarna till kundparkeringen stänger vi, när vi inte har öppet. Men vi har en privat uppfart oxå - utan grindar och då är det tydligen OK att gå in den vägen - ibland hittar vi folk i trädgården på de mest konstiga tider. Hade en bock med privat där, men den flyttade folk på så det var ingen idé.
Nu ska jag skärpa mig och vara stenhård om man inte bokat i förväg. Om man har bokat kl 14 och kommer kl 17 har man heller inte här att göra
Det är så många underbara människor som kommer hit och det tycker jag verkligen är roligt. Vi är väl lite lika varandra - vi trädgårdstokiga - vill gärna dela med oss.
Som ni säger , de som inte respekterar våra villkor, ska inte få förstöra för alla andra. Vi behöver verkligen tid för oss själva och för trädgården och alla andra underbara gäster..
Tack än en gång för att ni givit mig råg i ryggen.
Ha en bra fortsatt sommar
Åsa
Ja jag hoppas du inte kroknar för nu har jag lagt till detta på listan att besöka när jag åker mot Tyskland nästa gång, förmodligen nästa sommar.
Om dt är varmt, får hund medfölja in? Min är vältränad att inte pinka vid trädgårdsbesök men det är ju tyvärr inte alla. Såg i går när jag var på Ulriksdal dels hur flera småhundar tilläts pinka på krukor på marken, så jag kan ha förståelse för att vissa sätter hundförbud i visningsträdgårdar.
Helén