Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Det blir väl inte tokigt om jag lägger gånggrus direkt, med markduk under på jorden?
          Söttok06
          Inlägg 09-08-2011, 11:24
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 405
          Medlem nr: 10 494

Överallt där jag tittar när man gör grusgångar och sittplatser har man lagt ett bärlager vibrerat med padda först, sedan markduken, sedan gånggruset.
          Men för mig med endast odlingslott känns det väldigt dyrt att få nerkört bärlager och hyra padda (som jag också måste få någon att hjälpa mig köra ner). Hoppas nu att det räcker att jag gräver ut ytan, rensar från så mycket ogräs som möjligt. Krattar så slätt som möjligt, lägger ev. tidningar och markduk, sedan grus ovanpå detta.
          Gånggruset ska jag få nerkört och det är flera som beställt. Tror knappt att det räcker med 10 skottkärror, eventuellt måste jag öka på till det dubbla.

Jag har ännu inte heller grävt ut för alla gångar på lotten, hinner inte eftersom jag jobbar, men hoppas kunna göra en del i år i alla fall.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 03:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon