Åh, jag är i samma sits! Sorken är HELT förj---ig i min trädgård! Nu pratar vi alltså om vattensork, de stora, feta råttorna som gräver breda, djupa gångar under hela tomten. Jag har klippt gräs, jag har grävt upp gångar, jag har blockerat med sten, jag har köpt två dyra "vibrationskanoner" och jag har satt upp fällor. Jag tog ett gäng i fällorna, betad med morot, men sen var det som att de lärde sig att inte gå dit. En endaste har jag sett ovan jord, den lyckades jag ta med spaden, urk. Sen har jag grävt upp gångar och satt ned fällor, men de gräver bara igen med jord, vill inte gå i fällan längre. De håller på och äter upp min fina spireahäck som jag planterat för ett par år sen, den som MÅSTE växa för att dölja allt spring utanför tomten. De äter upp mina vinbärsbuskar och mina lökväxter och prydnadsbuskar, aaagh! Kan man ta hjälp av antisimex eller nåt, nån som vet hur man blir av med dem PÅ RIKTIGT? Såna husmorsknep med hår, bajs, rutten fisk och sånt i gångarna funkar inte - det här är ett verkligt PROBLEM!
--------------------
Anna-Karin Lundberg Min trädgård är mitt rike!
|