Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Moderaterna backar.......
          Anma
          Inlägg 16-08-2011, 22:43
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Markus_H @ 16-08-2011, 23:32) *
          Som Överbölingen säger så sanerades ekonomin under Persson. Den nuvarande regeringen o den förra borgerliga regeringen 2006-2010 har ju mest minskat på statens intäkter genom skattesänkningar och subventionerat välbeställda. Att vi står utanför EMU är vår räddning! Nu ska EURO-länderna knytas ihop starkare enligt nyheterna, Frankrike o Tyskland föreslår en EURO-områdeschef med stora befogenheter.

Anders var det som sa det. Och jag håller med, givetvis.

Redigerat av Anma: 16-08-2011, 22:43

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 16-08-2011, 22:48
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

CITAT (Motti @ 16-08-2011, 23:21) *
          Skulle vi tacka regeringen Persson för vår ekonomi vi har nu confused.gif Nu tror jag du är fel underättad .

Inte fan tackar jag Person & comp eftr. Jag tackar alliansen. du måste ha missat något.

Citera
          Anma
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (Motti @ 16-08-2011, 23:36) *
          Vi har väl också minskat Statskulden krafftigt under den borgeliga regeringen !tror vi gjorde rätt att hålla oss lite utanför Eu och att vi har vår kära krona kvar den har ju visat sig vara väldigt stark gentemot andra valutor.

Ja det var ju tur att folket röstade som Centerpartiet, Miljöpartiet och Vänsterpartiet ville i folkomröstningen. Annars skulle vi suttit med Euro.

Citera
          Anders zon 1
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

CITAT (Motti @ 16-08-2011, 23:21) *
          Skulle vi tacka regeringen Persson för vår ekonomi vi har nu confused.gif Nu tror jag du är fel underättad .

Så du tror att vår nuvarande ekonomiska situation enbart har med de senaste 5 årens politik att göra? blink.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 16-08-2011, 22:50
          Länk hit: #25

Medlem

CITAT (Anders zon 1 @ 16-08-2011, 23:48) *
          Så du tror att vår nuvarande ekonomiska situation enbart har med de senaste 5 årens politik att göra? blink.gif

De flesta i det här landet verkar tro det. De tror säkert också att bland annat Greklands kris skapats under senaste året eller så...

Citera
          Motti
          Inlägg 16-08-2011, 23:00
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Japp !det är jag övertygad om . Varför tar alltid sossarna åt sig äran av Sveriges goda ekonomi de sista åren ?Anders Borg är en mycket interligent och duglig Finansminister hade inte han skött sitt jobb de här åren i Borgeligt styre ja då hade vi inte haft någon ekonomi alls i dag om man ser på hur det gått i omvärlden de sista åren .Det här är min och andra Moderaters uppfattning i alla fall .Anders Borg har fått mycket kreddit från alla håll i Världen just för sitt sätt att sköta Svensk ekonomi !

Citera
          Anders zon 1
          Inlägg 16-08-2011, 23:19
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 1 171
          Medlem nr: 409

CITAT (Motti @ 16-08-2011, 23:36) *
          Vi har väl också minskat Statskulden krafftigt under den borgeliga regeringen !tror vi gjorde rätt att hålla oss lite utanför Eu och att vi har vår kära krona kvar den har ju visat sig vara väldigt stark gentemot andra valutor.

Hur statsskulden varierat under den borgerliga regeringen har jag dålig koll på. Men även det har givetvis med det förgångna att göra! Den nuvarande regeringens handlingsfrihet och möjligheter att t ex betala av statsskulden beror ju till stor del på det arv som den tidigare regeringen lämnade efter sig. I alla fall under de första åren. Det är ju också en tröghet i de ekonomiska systemen så den fulla effekten av den nuvarande regeringens politik kommer vi inte att se förrän någon gång i framtiden. Och sedan får man inte glömma att vi i den nuvarande globala ekonomin till mångt och mycket är i händerna på den globala marknaden. Även om vår ekonomi för tillfället är förhållandevis bra så kommer en djup global kris att drabba oss också oavsett vad våra politiker gör.

Jo, du har nog helt rätt i att det är mycket bra att vi står utanför euro-zonen. Och att den svenska kronan inte är bunden mot euron som t ex den danska kronan är. Det ger oss bland annat bättre handlingsutrymme att själva styra våra finanser. Åtminstone för tillfället. Hur det blir i framtiden kan man ju aldrig veta.

Fast kronan har väl inte varit så förfärligt stark. Den är en liten valuta som lätt drabbas av valutaspekulationer. Det finns andra valutor som stått betydligt starkare, t ex Schweizerfranc (många investerar tydligen i den nu när de stora valutorna svajar).

Citera
          Motti
          Inlägg 16-08-2011, 23:25
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Kronan var starkare än euron innan just nu vet jag inte men jag anntar att kronan fortfarande är stark eftersom det går bra för svensk ekonomi !hade kronan varit svag så hade ju exporten ökat märkbart mot nu .

Citera
          gnon49
          Inlägg 16-08-2011, 23:44
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Den starka ekonomi vi nu har är faktiskt skapad dom senaste åren. Ett lands ekonomi kan förändras snabbt om den inte förvaltas rätt. Irland är ett exempel, Lettland ett annat. Vår starka ekonomi just i dag, i denna stund får vi faktiskt tillskriva regeringen.Bordet var säkert dukat när alliansen tog över men särskilt överdådigt var det inte. Saneringar stod för dörren 2006 oavsett vem som kom till makten. Det är det vi delvis har gott av nu.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 17-08-2011, 07:53
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Lite lustigt att borgarna påstår att det är den nuvarande politiken som skapat vårt relativa välstånd, men det är åtgärder som ligger långt tillbaka som är orsaken. En stor statsskuld är inget man betalar av på ett år eller för den delen man skapar på ett år. Det var Persson som bäddade för den nuvarande goda situationen, inget snack om den saken. Att sen borgarna förvaltat ekonomin bra är en annan sak. Fast då får man nog glömma vad som hände när Wibble (miss)skötte finanserna. Kronan i fritt fall mm. Skulle vi exportera Anders Borg till Grekland skulle han knappast få fart på landet, det är åratal av vanstyre som lett fram till dagens kris.

Redigerat av Gossen Ruda: 17-08-2011, 07:54

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          tomas99
          Inlägg 17-08-2011, 08:46
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (Gossen Ruda @ 17-08-2011, 08:53) *
          Lite lustigt att borgarna påstår att det är den nuvarande politiken som skapat vårt relativa välstånd, men det är åtgärder som ligger långt tillbaka som är orsaken. En stor statsskuld är inget man betalar av på ett år eller för den delen man skapar på ett år. Det var Persson som bäddade för den nuvarande goda situationen, inget snack om den saken. Att sen borgarna förvaltat ekonomin bra är en annan sak. Fast då får man nog glömma vad som hände när Wibble (miss)skötte finanserna. Kronan i fritt fall mm. Skulle vi exportera Anders Borg till Grekland skulle han knappast få fart på landet, det är åratal av vanstyre som lett fram till dagens kris.

Första gången jag tycker lika med dej.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          Cacki
          Inlägg 17-08-2011, 12:57
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Jag hade egentligen inte tänkt ge mej in i den här debatten men ger verkligen tummenupp.gif för det här inlägget! Jag tror egentligen att vi alla vet med oss att det är precis så här det förhåller sej men att det bara är jäkligt svårt att erkänna för alliansanhängarna...

Tllägg: Sedan är det en annan fråga vad man tycker om hur denna förvaltning har skett, med tanke på vilka av egna landets medborgare som man låtit det slå hårdast mot i fördelningspolitiken.

Redigerat av Cacki: 17-08-2011, 13:23

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          herkules
          Inlägg 17-08-2011, 16:42
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (*Stintan* @ 16-08-2011, 14:12) *
          om sänkta pensionärsskatter, femte jobbskatteavdraget m.m. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13476463.ab

Någon som är förvånad?
          Dåliga bortförklaringar kan jag nog tycka.

det här passar alliansen som handsken - de slipper bli fällda senare när avdragen skulle diskuteras och röstas om. trist för de avdragsberoende dock.
          men sänkt skatt till sjuka och pensionärer skulle vi gott ha råd med, skapa jobb och bygga ut också för den delen.
          regeringen består av en bunt nollor.

ska lära mig stava.
          kanske.

tummenupp.gif

CITAT (gnon49 @ 17-08-2011, 00:44) *
          Den starka ekonomi vi nu har är faktiskt skapad dom senaste åren. Ett lands ekonomi kan förändras snabbt om den inte förvaltas rätt. Irland är ett exempel, Lettland ett annat. Vår starka ekonomi just i dag, i denna stund får vi faktiskt tillskriva regeringen.Bordet var säkert dukat när alliansen tog över men särskilt överdådigt var det inte. Saneringar stod för dörren 2006 oavsett vem som kom till makten. Det är det vi delvis har gott av nu.

skapad är den inte - däremot har regeringen sparat in på bland annat sjuka/skolor/vård/omsorg så att finanserna har kunnat hållas i gott skick.
          de som har det allra sämst och minst att säga till om i samhället har betalat kalaset, så vi får väl ägna de stackars satar som tagit livet av sig en tanke när vi klarar oss bättre än vad grekland/italien mfl nu kommer göra.

CITAT (Motti @ 17-08-2011, 00:00) *
          Japp !det är jag övertygad om . Varför tar alltid sossarna åt sig äran av Sveriges goda ekonomi de sista åren ?Anders Borg är en mycket interligent och duglig Finansminister hade inte han skött sitt jobb de här åren i Borgeligt styre ja då hade vi inte haft någon ekonomi alls i dag om man ser på hur det gått i omvärlden de sista åren .Det här är min och andra Moderaters uppfattning i alla fall .Anders Borg har fått mycket kreddit från alla håll i Världen just för sitt sätt att sköta Svensk ekonomi !

anders borg borde klippa sig och skaffa sig ett jobb!

Redigerat av herkules: 17-08-2011, 16:37

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 17-08-2011, 16:44
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (herkules @ 17-08-2011, 17:42) *

giggle.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 17-08-2011, 16:49
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (herkules @ 17-08-2011, 17:42) *
          det här passar alliansen som handsken - de slipper bli fällda senare när avdragen skulle diskuteras och röstas om. trist för de avdragsberoende dock.

men sänkt skatt till sjuka och pensionärer skulle vi gott ha råd med, skapa jobb och bygga ut också för den delen.
          regeringen består av en bunt nollor.

ska lära mig stava.
          kanske.

skapad är den inte - däremot har regeringen sparat in på bland annat sjuka/skolor/vård/omsorg så att finanserna har kunnat hållas i gott skick.
          de som har det allra sämst och minst att säga till om i samhället har betalat kalaset, så vi får väl ägna de stackars satar som tagit livet av sig en tanke när vi klarar oss bättre än vad grekland/italien mfl nu kommer göra.

tummenupp.gif

kan inte heller stava

Redigerat av *Stintan*: 17-08-2011, 16:49

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          andersen
          Inlägg 17-08-2011, 17:07
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Funderar.. vad är det för människor som är avdragsberoende? är det dom rika som betalar mindre del av sin lön i skatt? eller är det lågavlönande som inte får det tänkta jobbavdraget?.

För min del så är jag övertygad om att det är bättre att betala en ganska hög skatt, och att gammla och sjuka har det drägligt, nedrustningen av skola, vård, omsorg,har passerat alla gränser, och det har blivit omöjligt att vrida klockan tillbaka.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Anma
          Inlägg 17-08-2011, 17:24
          Länk hit: #37

Medlem

Citat Håkan Juholt på facebook:
          "I tisdags kl 13.30 dog moderaternas ekonomiska linje. Veckan innan påstod partiet att såväl i hög- som lågkonjunktur är skattesänkningar det enda rätta. Idag, efter fyra jobbskatteavdrag är arbetslösheten högre än när regeringen tillträdde. "

Citera
          herkules
          Inlägg 17-08-2011, 17:26
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (andersen @ 17-08-2011, 18:07) *
          Funderar.. vad är det för människor som är avdragsberoende? är det dom rika som betalar mindre del av sin lön i skatt? eller är det lågavlönande som inte får det tänkta jobbavdraget?.

För min del så är jag övertygad om att det är bättre att betala en ganska hög skatt, och att gammla och sjuka har det drägligt, nedrustningen av skola, vård, omsorg,har passerat alla gränser, och det har blivit omöjligt att vrida klockan tillbaka.

avdragsberoende är de som jobbar och röstar på alliansen och inte vill betala skatt.

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 17-08-2011, 17:38
          Länk hit: #39

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (herkules @ 17-08-2011, 18:26) *
          avdragsberoende är de som jobbar och röstar på alliansen och inte vill betala skatt.

Det är ju jag coolgleam.gif

Men vad är det för avdrag du menar, är det avdragen man gör i deklarationen? Jag drog av 56000kr i fjol i såna fall. Jag antar att flera fattiga pensionärer svalt ihjäl på grund av detta.

Citera
          herkules
          Inlägg 17-08-2011, 17:52
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (Huggorm @ 17-08-2011, 18:38) *
          Det är ju jag coolgleam.gif

Men vad är det för avdrag du menar, är det avdragen man gör i deklarationen? Jag drog av 56000kr i fjol i såna fall. Jag antar att flera fattiga pensionärer svalt ihjäl på grund av detta.

det heter jobbskatteAVDRAG - alltså är de som jobbar och tycker att liten skatt/ingen skatt är livet på en pinne, avdragsberoende.
          precis som vilken annan beroende människa som helst så kan de kliva över lik för att få det de vill ha.
          hajar du eller gör du dig bara?
          det finns de som hört av sig till skattemyndigheterna och sagt att de inte vill ha de här avdragen - de vill att pengarna ska gå till något bra istället för ännu en platt tv att ställa mot väggen, skattemyndigheterna vet dock inte hur det ska gå till ...

Redigerat av herkules: 17-08-2011, 17:58

--------------------

Citera

9 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 07:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon