Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Om Facebook
          Cacki
          Inlägg 29-08-2011, 15:00
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Azur @ 29-08-2011, 14:05) *
          Jag gick med för att se vad FaceBook egentligen var... och jag förstår nog fortfarande inte poängen med det. Så här långt är det bara trivial information om saker som hur deras födelsedagstårta såg ut. Om jag ville prata med släkt och vänner skulle jag väl lyfta telefonen eller skicka ett mail? Och varför skulle jag alls vilja veta vad min bryllings sysslings arbetskamrater gör på sina lördagar?

I don't get it. Kanske är jag för asocial för sociala media.

Fast det är i alla fall inte lika monumentalt obegripligt varför folk gillar Facebook som det är med Twitter.

Jag har också gett FaceBook en chans men tycker lite grand som du...
          Twitter har jag däremot inte ens brytt mej om att kolla upp.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Piccante
          Inlägg 29-08-2011, 15:24
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Cacki @ 29-08-2011, 16:00) *
          Jag har också gett FaceBook en chans men tycker lite grand som du...
          Twitter har jag däremot inte ens brytt mej om att kolla upp.

Twitter tycker jag är helt hopplöst. Enda nytta jag har haft av Twitter är att följa nyhetsflöden från utlandet tex Egypten o Libyen då officiell media var oerhört kontrollerad. Att följa vänner på Twitter är ointressant för man kan skriva så lite o kan bara dela bilder etc med länkar.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Iren
          Inlägg 29-08-2011, 16:07
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 981
          Medlem nr: 35 230

CITAT (mojan @ 28-08-2011, 21:15) *
          Jättekul med Fb! wub.gif
          Lätt att hålla kontakt med avlägsen släkt och snabb kolla upp vad vännerna har för sig. Vad man vill lämna ut väljer man själv.

Instämmer!

--------------------
          Irene zon 3 :-)

Citera
          merlin68
          Inlägg 29-08-2011, 21:37
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Jag gick med för att se vad FaceBook egentligen var... och jag förstår nog fortfarande inte poängen med det. Så här långt är det bara trivial information om saker som hur deras födelsedagstårta såg ut. Om jag ville prata med släkt och vänner skulle jag väl lyfta telefonen eller skicka ett mail? Och varför skulle jag alls vilja veta vad min bryllings sysslings arbetskamrater gör på sina lördagar?

Fast det är i alla fall inte lika monumentalt obegripligt varför folk gillar Facebook som det är med Twitter.

Så känner jag också. Vill inte veta allt om alla hela tiden. Tycker fb tar för mycket tid också.

Citera
          Meriona
          Inlägg 30-08-2011, 10:31
          Länk hit: #45

Gäster

Låt bli att adda din bryllings sysslings arbetskamrat då, ett tips bara. tongue.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 30-08-2011, 10:51
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Cacki skrev att hon inte ens brytt sig om att kolla upp twitter, det är så det är med facebook för min del (samt twitter också naturligtvis). Har liksom inget behov av det. Hade det inte varit för odla hade jag knappt hört talas om det. Vill inte bli kontaktad av en massa efterhängsna klasskompisar. Dessutom har jag hört att man riskerar att få virus. Och förresten gillar jag inte att de snor copyrighten till ens bilder som man lägger upp, visst är det så?

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 30-08-2011, 10:56
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Välkommen till 2000-talet kan man nog med säga =)
          Allt händer ju på nätet numera, handla och skicka konversationer och mail läsa tidningen, nog mest vi ungdomar som hajar tekniken, vårt sociala nät är ju på nätet med spel och chatt och annat =)

CITAT (Myosotis @ 30-08-2011, 11:51) *
          Cacki skrev att hon inte ens brytt sig om att kolla upp twitter, det är så det är med facebook för min del (samt twitter också naturligtvis). Har liksom inget behov av det. Hade det inte varit för odla hade jag knappt hört talas om det. Vill inte bli kontaktad av en massa efterhängsna klasskompisar. Dessutom har jag hört att man riskerar att få virus. Och förresten gillar jag inte att de snor copyrighten till ens bilder som man lägger upp, visst är det så?

Virus får du ju varsomhelst om du inte vet vad du ska göra men Facebook gör allt för att stoppa det, jag har aldrig drabbats av det tongue.gif
          Finns högerklickskydd nu på bilderna men man kan ju fortfarande göra en skärmdump men som jag sa tidigare du kan välja precis vem från den personen eller dem som du vill visa den saken eller inlägget för nu på Facebook, enklare i Google+ med cirklarna =)

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-08-2011, 11:02
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Myosotis @ 30-08-2011, 11:51) *

Man blir inte kontaktad av någon om man inte vill. man kan ha ett alias och då kan ingen gammal klasskamrat leta upp en. Man bestämmer helt själv vilka man vill ha kontakt med. Man kan ju ha bilderna nån annanstans och länka till dom.. det vet jag många som har. Jag vet inte nån som fått virus men ibland florerar det falska rykten om virus.

CITAT (skånepåg @ 30-08-2011, 11:56) *
          Välkommen till 2000-talet kan man nog med säga =)
          Allt händer ju på nätet numera, handla och skicka konversationer och mail läsa tidningen, nog mest vi ungdomar som hajar tekniken, vårt sociala nät är ju på nätet med spel och chatt och annat =)

Virus får du ju varsomhelst om du inte vet vad du ska göra men Facebook gör allt för att stoppa det, jag har aldrig drabbats av det tongue.gif
          Finns högerklickskydd nu på bilderna men man kan ju fortfarande göra en skärmdump men som jag sa tidigare du kan välja precis vem från den personen eller dem som du vill visa den saken eller inlägget för nu på Facebook, enklare i Google+ med cirklarna =)

Snacka om förutfattade meningar. Det där tycker jag du ska ta tillbaka genast! flirting.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          skånepåg
          Inlägg 30-08-2011, 11:08
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 30-08-2011, 12:02) *
          Snacka om förutfattade meningar. Det där tycker jag du ska ta tillbaka genast! flirting.gif

Haha förlåt wink.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Myosotis
          Inlägg 30-08-2011, 11:11
          Länk hit: #50

Medlem

Finns högerklickskydd nu på bilderna...

Att någon stjäl bilderna är väl ingen större risk om bara ens vänner får se dem. Jag menade att jag har hört att själva facebook får upphovsrätten till mina bilder, att de inte är mina längre när jag lägger upp dem.

CITAT (*Stintan* @ 30-08-2011, 12:02) *
          Man blir inte kontaktad av någon om man inte vill. man kan ha ett alias och då kan ingen gammal klasskamrat leta upp en...

Samtidigt har jag förstått att det är själva vitsen att man ska använda sitt riktiga namn för att bli hittad av dem man vill bli hittad av, det kanske finns fler skäl också.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 30-08-2011, 11:13
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Myosotis @ 30-08-2011, 12:11) *
          .................det är själva vitsen att man ska använda sitt riktiga namn för att bli hittad av dem man vill bli hittad av, det kanske finns fler skäl också.

Det är ju bara att inte lägga till dom personerna man inte är intresserad av att ha kontakt med!
          Gillar fb skarpt fast jag inte är ungdom.... wink.gif

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          skånepåg
          Inlägg 30-08-2011, 11:19
          Länk hit: #52

Medlem

Njae äger gör de ju inte, tar du bort fotona så finns de inte på deras servar längre ^^

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-08-2011, 11:23
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (Myosotis @ 30-08-2011, 12:11) *
          Att någon stjäl bilderna är väl ingen större risk om bara ens vänner får se dem. Jag menade att jag har hört att själva facebook får upphovsrätten till mina bilder, att de inte är mina längre när jag lägger upp dem.

Samtidigt har jag förstått att det är själva vitsen att man ska använda sitt riktiga namn för att bli hittad av dem man vill bli hittad av, det kanske finns fler skäl också.

Ja kanske fast även om någon skulle leta upp dig så kan dom inte se något annat än ditt namn (du bestämmer själv vad du vill visa för alla i din profil)och för att dom ska kunna se mer så måste dom skicka en vänförfrågan som du antingen godkänner eller ignorerar. Enda gången man kan se vad en utomstående skriver är om ni båda skriver kommentarer till en gemensam väns inlägg.

Redigerat av *Stintan*: 30-08-2011, 11:24

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 30-08-2011, 11:25
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Anki på Öland @ 30-08-2011, 12:13) *
          Det är ju bara att inte lägga till dom personerna man inte är intresserad av att ha kontakt med!

Är inte intresserad av att såra någon så. no.gif

CITAT (skånepåg @ 30-08-2011, 12:19) *
          Njae äger gör de ju inte, tar du bort fotona så finns de inte på deras servar längre ^^

Okej. Känns lite oroligt nämligen, daghundens husse fick en massa bilder på hunden som han sen utan att fråga la ut på sin facebooksida berättade han. Jag hoppas verkligen att ingen kommer och säger att det inte är jag som har tagit dem.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 30-08-2011, 11:29
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Myosotis @ 30-08-2011, 12:25) *
          Är inte intresserad av att såra någon så. no.gif

Okej. Känns lite oroligt nämligen, daghundens husse fick en massa bilder på hunden som han sen utan att fråga la ut på sin facebooksida berättade han. Jag hoppas verkligen att ingen kommer och säger att det inte är jag som har tagit dem.

Varför skulle någon bli sårad för det? Finns ju många som bara har FB för sina närmaste.

Det är ju bara husses vänner som kan se bilderna.

Redigerat av *Stintan*: 30-08-2011, 11:31

--------------------

Citera
          skånepåg
          Inlägg 30-08-2011, 11:33
          Länk hit: #56

Medlem

Det är ju en öppen sajt som så många tusentals andra sajter, man får lägga ut vadsomhelst inom lagens gränser och som bara här tillexempel, här kan du ju lägga ut massor av bilder på vad du vill nästan typ grannens hund då, om hussen då misstycker så kan man ju strida det lite i domstol och annat om man då inte tar bort bilderna men som du säger be om lov först men så stor sak är det inte tongue.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 30-08-2011, 11:37
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Man behöver inte göra skärmdumpar, bara uppdatera sidan så går det att komma åt URL:en som vanligt.

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 30-08-2011, 11:40
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 30-08-2011, 12:29) *
          Det är ju bara husses vänner som kan se bilderna.

Se ovan, men det verkar ju som om den uppgiften var fel får jag hoppas.

CITAT (*Stintan* @ 30-08-2011, 12:29) *
          Varför skulle någon bli sårad för det? Finns ju många som bara har FB för sina närmaste.

Ja jag vet ju inte hur det funkar på just facebook, men om jag skulle kontakta en gammal klasskompis skulle jag bli jätteledsen över att bli ignorerad, alltså skulle jag aldrig kunna göra så mot någon själv. Det är ju som att någon ringer och jag slänger på luren så fort h*n har sagt sitt namn.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          skånepåg
          Inlägg 30-08-2011, 11:45
          Länk hit: #59

Medlem

Aah en miss av facebook, får ni klaga till dem och förbättra sajten ^^
          Jag bryr mig inte så mycket, har inga precis privata bilder, men bra om man ska göra en fotobok tillexempel så man kan spara bilder. Men men tongue.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Whiskuchi
          Inlägg 30-08-2011, 11:53
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 2 911
          Medlem nr: 6 274

Och jag tycker det är jättebra att det går att komma åt bildlänkar eftersom fb är ett alldeles utmärkt ställe att lägga upp bilder på och sedan länka ut. Bara jag kan se albumet i fråga dessutom. Perfekt!

--------------------
          Don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience.

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 08:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon