Full version: Om Facebook
Sidor: 1, 2, 3
silos
Jag tycker att FB är som en telefon eller brevbärare.Snabbt kan jag nå flera människor samtidigt,prata med,sända bilder och brev etc.......
Så det passar mig mycket bra!
Annars är det roligare att få brev per post och höra människans röst i telefon.

Myosotis
Och jag vägrar envist... wink.gif

[attachment=64224:facebook___wrong.jpg]
gunsta
Ja, jag gillar också Facebook, passar mig mycket bra, men var och en får ju tycka som man vill.

Vänligen Gunstagubben
silos
CITAT (Myosotis @ 28-08-2011, 10:30) *

Det gjorde jag också förr.
Skruttis
CITAT (Myosotis @ 28-08-2011, 10:30) *

Då är vi två då!!! tongue.gif
Rihane
CITAT (Skruttis @ 28-08-2011, 14:54) *
Då är vi två då!!! tongue.gif

Minst tre är vi!!! happy.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Rihane @ 28-08-2011, 15:09) *
Minst tre är vi!!! happy.gif

Nej fyra smile.gif
Aqvakul
Jag gillar FB! ♥
Anma
CITAT (Aqvakul @ 28-08-2011, 16:07) *
Jag gillar FB! ♥

Jag med!Därför har jag två. biggrin.gif
sqrulan
Jag gillar också FB!
*Stintan*
Jag också! smile.gif
Aqvakul
CITAT (Anma @ 28-08-2011, 16:12) *
Jag med!Därför har jag två. biggrin.gif

och ändå har jag nog inte hittat dig på FB....
ninnisky
CITAT (Aqvakul @ 28-08-2011, 14:58) *

inte jag heller...
Meriona
CITAT (Aqvakul @ 28-08-2011, 16:58) *

Det har jag. smile.gif Och det är jag glad för.

Var motståndare länge till FB, men nu måste jag säga att jag tycker att det är fantastiskt.
Lokan
Face Book nej tack!
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 28-08-2011, 17:02) *
Det har jag. smile.gif Och det är jag glad för.

Var motståndare länge till FB, men nu måste jag säga att jag tycker att det är fantastiskt.

Tur att motståndet försvann giggle.gif

Jag vet inte ens vilka nick alla har här bland alla vänner på fb så om jag har Anma på vänlistan har jag ingen aning om men hoppas unsure.gif
silos
Undrar varför många är emot FB?
Meriona
Kanske för att man tror att man lämnar ut för mycket om sig och sitt? Men det kan man ju själv välja...
Tikka
Är inte med i FB, var med ett tag men kändes inte som om det var nåt för mig så jag gick ur.
FB går att styra bra med att slimma ner vilka man vill ha som vänner mm. Finns mycket finesser att ställa in i sin profil så att andra ser respektive inte ser. Är inte intresserad av gamla klasskamrater eller jobb kompisar som vill ta kontakt eller viseversa. Jag är med i detta forumet, svampforum o driver ett tjejforum det räcker gott smile.gif
*Stintan*
Jag tycker fb är jättekul för jag håller mig ajuor med vad bl.a. min döttrar pysslar med. Dom är väldigt bra på att uppdatera sig och verkar umgås en hel del med sina kompisar där. Fast för några timmar sen var det mindre kul då den ena skrev att hon låg på akuten med befarad njursten. Blev sen hemskickad med en massa smärtlindrande och tid för röntgen. Utan fb hade jag säkert inte fått informationen lika fort.
mojan
Jättekul med Fb! wub.gif
Lätt att hålla kontakt med avlägsen släkt och snabb kolla upp vad vännerna har för sig. Vad man vill lämna ut väljer man själv.
Maggan H
Håller helt med mojan o öviga FB-gillare! Man väljer själv vad man vill lämna ut.
Blomstertanten
CITAT (*Stintan* @ 28-08-2011, 17:33) *
Tur att motståndet försvann giggle.gif

Jag vet inte ens vilka nick alla har här bland alla vänner på fb så om jag har Anma på vänlistan har jag ingen aning om men hoppas unsure.gif

Jag har ingen aning jag heller! tongue.gif Vi kanske rent av är vänner utan att veta om det giggle.gif
Piccante
CITAT (Blomstertanten @ 28-08-2011, 21:25) *
Jag har ingen aning jag heller! tongue.gif Vi kanske rent av är vänner utan att veta om det giggle.gif

Ja du är inte lätt att hitta, inte en enda "blomstertant" på Facebook. Men jag tror som du att många har bekantas bekanta som gör att många här är hopkopplade på FB på något sätt utan att veta om det.
Tapio
Halaj!
Aqvakul
giggle.gif
Gossen Ruda
Jag vägrar envist FB. Inte för att jag direkt är motståndare men jag har annat att syssla med än att hänga vid datorn och vara "social". smile.gif
gnon49
Har ett FB-konto men är aldrig inne där numera. Har inte lagt in mer än mitt namn. Säkerheten är alltför dålig o osäker för mer privata inslag. Så några bilder eller privat snack blir det inte. Men det finns ju mycket annat på facebook där man kan diskutera rent allmänt men folk. Ungefär som odla.
*Stintan*
CITAT (Blomstertanten @ 28-08-2011, 21:25) *

Fast dig vet jag att jag är vän med giggle.gif
herkules
jag avskyr att prata i telefon, facebook är ett ypperligt sätt att ha kontakt med vänner.
Tapio
Halaj!
Blomstertanten
CITAT (*Stintan* @ 28-08-2011, 22:50) *
Fast dig vet jag att jag är vän med giggle.gif

Det hade jag ingen aning om!!! ohmy.gif blush.gif
Aqvakul
Jag är vän med er båda! biggrin.gif
Blomstertanten
CITAT (Aqvakul @ 29-08-2011, 05:15) *
Jag är vän med er båda! biggrin.gif

Dej har jag i alla fall koll på! biggrin.gif Men annars har jag ingen vidare koll på vem som hör ihop med vilket nick här g.gif
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 28-08-2011, 20:58) *
Jag tycker fb är jättekul för jag håller mig ajuor med vad bl.a. min döttrar pysslar med. Dom är väldigt bra på att uppdatera sig och verkar umgås en hel del med sina kompisar där. Fast för några timmar sen var det mindre kul då den ena skrev att hon låg på akuten med befarad njursten. Blev sen hemskickad med en massa smärtlindrande och tid för röntgen. Utan fb hade jag säkert inte fått informationen lika fort.

Hoppas att hon mår bättre nu! kompiskram.gif

CITAT (Blomstertanten @ 29-08-2011, 05:23) *
Dej har jag i alla fall koll på! biggrin.gif Men annars har jag ingen vidare koll på vem som hör ihop med vilket nick här g.gif

Fast jag tjötar så mycket om mina gerbiler, så har du missat det så är du en sömntuta. tongue.gif

jag har koll på vem som är vem iallafall. biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (Markus_H @ 28-08-2011, 21:35) *
Ja du är inte lätt att hitta, inte en enda "blomstertant" på Facebook. Men jag tror som du att många har bekantas bekanta som gör att många här är hopkopplade på FB på något sätt utan att veta om det.

Om du finns på FB, Markus, så har iaf inte jag hittat dig...
Blomstertanten
CITAT (Markus_H @ 28-08-2011, 21:35) *

Jodå, det går att hitta mej! Fast inte om man skriver in Blomstertanten i sökrutan sleep.gif vilket är lite irriterande.
Men prova webbadressen +Blomstertanten så borde det funka! biggrin.gif

CITAT (Meriona @ 29-08-2011, 07:55) *
Fast jag tjötar så mycket om mina gerbiler, så har du missat det så är du en sömntuta. tongue.gif

Har en del vänner som "tjötar" lite flirting.gif Gerbiler, hamstrar, spindlar, råttor, hundar, katter, hästar och badtemperaturer .......
*Stintan*
CITAT (Meriona @ 29-08-2011, 07:55) *

Ja hon verkar som vanligt just nu men det blir röntgen imorrn så får vi se.

Har du ohmy.gif kan du skicka en lista till mej för jag behöver nog uppdatera min blush.gif

CITAT (Blomstertanten @ 29-08-2011, 08:07) *
Jodå, det går att hitta mej! Fast inte om man skriver in Blomstertanten i sökrutan sleep.gif vilket är lite irriterande.
Men prova webbadressen +Blomstertanten så borde det funka! biggrin.gif

Har en del vänner som "tjötar" lite flirting.gif Gerbiler, hamstrar, spindlar, råttor, hundar, katter, hästar och badtemperaturer .......

Jag tjötar aldrig så har du nån sån så är det jag giggle.gif fast det syns att jag har en hund happy.gif
skånepåg
CITAT (gnon49 @ 28-08-2011, 22:24) *
Har ett FB-konto men är aldrig inne där numera. Har inte lagt in mer än mitt namn. Säkerheten är alltför dålig o osäker för mer privata inslag. Så några bilder eller privat snack blir det inte. Men det finns ju mycket annat på facebook där man kan diskutera rent allmänt men folk. Ungefär som odla.

Facebook har blevit lite bättre numera så kan du välja att visa dina bilder eller det logginlägget bara för just den eller dem personerna, ungefär som i google plus, de börjar bli bättre nu när de får lite konkurrens =)

Jag gillar Facebook iallafall, mest grupperna som är bäst =)
Azur
Jag gick med för att se vad FaceBook egentligen var... och jag förstår nog fortfarande inte poängen med det. Så här långt är det bara trivial information om saker som hur deras födelsedagstårta såg ut. Om jag ville prata med släkt och vänner skulle jag väl lyfta telefonen eller skicka ett mail? Och varför skulle jag alls vilja veta vad min bryllings sysslings arbetskamrater gör på sina lördagar?

I don't get it. Kanske är jag för asocial för sociala media.

Fast det är i alla fall inte lika monumentalt obegripligt varför folk gillar Facebook som det är med Twitter.
Cacki
CITAT (Azur @ 29-08-2011, 14:05) *
Jag gick med för att se vad FaceBook egentligen var... och jag förstår nog fortfarande inte poängen med det. Så här långt är det bara trivial information om saker som hur deras födelsedagstårta såg ut. Om jag ville prata med släkt och vänner skulle jag väl lyfta telefonen eller skicka ett mail? Och varför skulle jag alls vilja veta vad min bryllings sysslings arbetskamrater gör på sina lördagar?

Fast det är i alla fall inte lika monumentalt obegripligt varför folk gillar Facebook som det är med Twitter.

Jag har också gett FaceBook en chans men tycker lite grand som du...
Twitter har jag däremot inte ens brytt mej om att kolla upp.
Piccante
CITAT (Cacki @ 29-08-2011, 16:00) *
Jag har också gett FaceBook en chans men tycker lite grand som du...
Twitter har jag däremot inte ens brytt mej om att kolla upp.

Twitter tycker jag är helt hopplöst. Enda nytta jag har haft av Twitter är att följa nyhetsflöden från utlandet tex Egypten o Libyen då officiell media var oerhört kontrollerad. Att följa vänner på Twitter är ointressant för man kan skriva så lite o kan bara dela bilder etc med länkar.
Iren
CITAT (mojan @ 28-08-2011, 21:15) *
Jättekul med Fb! wub.gif
Lätt att hålla kontakt med avlägsen släkt och snabb kolla upp vad vännerna har för sig. Vad man vill lämna ut väljer man själv.

Instämmer!
merlin68

Så känner jag också. Vill inte veta allt om alla hela tiden. Tycker fb tar för mycket tid också.
Meriona

Låt bli att adda din bryllings sysslings arbetskamrat då, ett tips bara. tongue.gif
Myosotis
Cacki skrev att hon inte ens brytt sig om att kolla upp twitter, det är så det är med facebook för min del (samt twitter också naturligtvis). Har liksom inget behov av det. Hade det inte varit för odla hade jag knappt hört talas om det. Vill inte bli kontaktad av en massa efterhängsna klasskompisar. Dessutom har jag hört att man riskerar att få virus. Och förresten gillar jag inte att de snor copyrighten till ens bilder som man lägger upp, visst är det så?
skånepåg
Välkommen till 2000-talet kan man nog med säga =)
Allt händer ju på nätet numera, handla och skicka konversationer och mail läsa tidningen, nog mest vi ungdomar som hajar tekniken, vårt sociala nät är ju på nätet med spel och chatt och annat =)

CITAT (Myosotis @ 30-08-2011, 11:51) *
Cacki skrev att hon inte ens brytt sig om att kolla upp twitter, det är så det är med facebook för min del (samt twitter också naturligtvis). Har liksom inget behov av det. Hade det inte varit för odla hade jag knappt hört talas om det. Vill inte bli kontaktad av en massa efterhängsna klasskompisar. Dessutom har jag hört att man riskerar att få virus. Och förresten gillar jag inte att de snor copyrighten till ens bilder som man lägger upp, visst är det så?

Virus får du ju varsomhelst om du inte vet vad du ska göra men Facebook gör allt för att stoppa det, jag har aldrig drabbats av det tongue.gif
Finns högerklickskydd nu på bilderna men man kan ju fortfarande göra en skärmdump men som jag sa tidigare du kan välja precis vem från den personen eller dem som du vill visa den saken eller inlägget för nu på Facebook, enklare i Google+ med cirklarna =)
*Stintan*
CITAT (Myosotis @ 30-08-2011, 11:51) *

Man blir inte kontaktad av någon om man inte vill. man kan ha ett alias och då kan ingen gammal klasskamrat leta upp en. Man bestämmer helt själv vilka man vill ha kontakt med. Man kan ju ha bilderna nån annanstans och länka till dom.. det vet jag många som har. Jag vet inte nån som fått virus men ibland florerar det falska rykten om virus.

CITAT (skånepåg @ 30-08-2011, 11:56) *
Välkommen till 2000-talet kan man nog med säga =)
Allt händer ju på nätet numera, handla och skicka konversationer och mail läsa tidningen, nog mest vi ungdomar som hajar tekniken, vårt sociala nät är ju på nätet med spel och chatt och annat =)

Virus får du ju varsomhelst om du inte vet vad du ska göra men Facebook gör allt för att stoppa det, jag har aldrig drabbats av det tongue.gif
Finns högerklickskydd nu på bilderna men man kan ju fortfarande göra en skärmdump men som jag sa tidigare du kan välja precis vem från den personen eller dem som du vill visa den saken eller inlägget för nu på Facebook, enklare i Google+ med cirklarna =)

Snacka om förutfattade meningar. Det där tycker jag du ska ta tillbaka genast! flirting.gif
skånepåg
CITAT (*Stintan* @ 30-08-2011, 12:02) *
Snacka om förutfattade meningar. Det där tycker jag du ska ta tillbaka genast! flirting.gif

Haha förlåt wink.gif
Myosotis
CITAT (skånepåg @ 30-08-2011, 11:56) *
Finns högerklickskydd nu på bilderna...

Att någon stjäl bilderna är väl ingen större risk om bara ens vänner får se dem. Jag menade att jag har hört att själva facebook får upphovsrätten till mina bilder, att de inte är mina längre när jag lägger upp dem.

CITAT (*Stintan* @ 30-08-2011, 12:02) *
Man blir inte kontaktad av någon om man inte vill. man kan ha ett alias och då kan ingen gammal klasskamrat leta upp en...

Samtidigt har jag förstått att det är själva vitsen att man ska använda sitt riktiga namn för att bli hittad av dem man vill bli hittad av, det kanske finns fler skäl också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon