Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är det klippt för smultronschersminen? Och rosen?
          Ann-Marie
          Inlägg 29-08-2011, 14:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 121
          Medlem nr: 3 476

Maken har av olika skäl anlitat en "gräsklippare" i år som även skulle klippa våra buskar. Min smultronschersmin är kapad tvärs över och ser ut som en en tratt. Oxbären är kapad på lagom höjd men inte på bredden (eller djupet eller vad det nu heter) och en annan häck som skulle klippas ner helt tog han till hälften varpå jag i vredesmod klippte bort resten. En buske (tror det är spirea), i alla fall så blir den hög med stora vippor och vissnar ner varje höst och kommer igen våren därpå har han också formklippt! och en trädpion som jag kämpat med i fyra år har han, nu när det äntligen kom en kvist upp ur backen, trimmat bort och när den sen kom upp med tre kvistar (första trimningen kanske hjälpte till) så har han trimmat bort den igen!

Efter allt detta gnäll, kommer min schersmin att blomma nästa år? Den var full i blommor i år och jag tänkte klippa bort det risiga nere vid backen som jag läst här att man ska göra. Men nu är den låg och de risiga kvistarna är bara avklippta så det får jag ju göra ändå.

En sån där rosbuske med vita enkla blommor som blommar till midsommar och doftar underbart är också nerklippt till cirka 50 cm höjd men såna kanske tar sig lättare?

Jag är väldigt tacksam om någon har några råd att ge mig!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 14:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon