Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Färdigmat, exempel på onödig färdigmat
          zaaritha
          Inlägg 09-09-2011, 23:03
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Kan kanske vara bra, för dem som ej hinner tillaga middag eller lunch!
          Men ---är man diabetiker2--så är det socker i allt färdiglagat!
          Fattar ej varför?
          Måste det vara socker i ALLT?

Citera
          omk
          Inlägg 09-09-2011, 23:12
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 3 549
          Medlem nr: 32 435

CITAT (Red Top @ 09-09-2011, 23:59) *
          Det finns redan färdigrullade färska köttbullar att köpa.

JASÅ !!! Menar du allvar ?? Ha ha, helt otroligt ....
          Beträffande "rondören" så är det säkert nån gelatin eller nån kemikalie.

Jag tror förresten att jag förstått varför vi numera blir så gamla. Vi har ätit för mycket mat med konserveringsmedel !!

CITAT (zaaritha @ 10-09-2011, 00:03) *
          Men ---är man diabetiker2--så är det socker i allt färdiglagat!
          Fattar ej varför?
          Måste det vara socker i ALLT?

En gnutta socker befrämjar faktiskt de flesta smaker, men jag håller med ! Man kan väl sockra själv om man tycker att det behövs, precis som man saltar, om det behövs !
          Men oftast tycker jag att allt färdiglagat / halvfabrikat innehåller alldeles för mycket salt !! Urk !!

--------------------
          Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein

Citera
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 10-09-2011, 07:03
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem nr: 14 406

Nu måste jag lägga till en sak som passar här, nåt jag såg på mataffären: Kvick, hette det. Det var snabbvaianten, koktiden var halverad mot vanliga fall.

Och det var HAVREGRYNSGÖT!!!

Alltså en katong torra havregryn som man fick gröt på halva tiden, 1 minut i micron istället för 2, tänk vad snabbt man få gröt då!

--------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!

Citera
          Cacki
          Inlägg 10-09-2011, 07:17
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Anna-Karin Lundberg @ 10-09-2011, 08:03) *
          Nu måste jag lägga till en sak som passar här, nåt jag såg på mataffären: Kvick, hette det. Det var snabbvaianten, koktiden var halverad mot vanliga fall.

Alltså en katong torra havregryn som man fick gröt på halva tiden, 1 minut i micron istället för 2, tänk vad snabbt man få gröt då!

rotfl.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Red Top
          Inlägg 10-09-2011, 07:26
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Anna-Karin Lundberg @ 10-09-2011, 08:03) *

Inte konstigt att nutidsmänniskan blir stressad. rotfl.gif Inte ens gröten får ta den tid den normalt tar. Vilken lycka att tjäna en hel minut.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          malcolm
          Inlägg 11-09-2011, 10:49
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag undrar över varför det finns snabbmakaroner, har man verkligen så bråttom att man inte kan koka i åtta minuter istället för tre..?

Citera
          gunsta
          Inlägg 11-09-2011, 10:55
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (malcolm @ 11-09-2011, 11:49) *
          Jag undrar över varför det finns snabbmakaroner, har man verkligen så bråttom att man inte kan koka i åtta minuter istället för tre..?

Tycker som du att dom inte är någon höjdare s a s, men här ute på landet har vi ingen köksfläkt och då blir det väldigt immigt och fuktigt i vårt lilla kök om vi kokar 'vanlig' pasta - så vi använder snabbmakaronerna mer än vad vi borde göra smile.gif.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-09-2011, 16:41
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Red Top @ 09-09-2011, 15:58) *
          [attachment=64605:F_rdigko...gg_thumb.jpg]

rotfl.gif -cry-.gif Ska man skratta eller gråta? Folk är ju inte kloka!!! thumbdown.gif

Det mest idiotiska jag kan komma på just nu är att folk nuförtiden inte köper hel kyckling utan bara bröstfiléer eller sånt, de kan helt enkelt inte tillaga det annars. Eftersom det inte går att sälja exporterar man resterna, jag såg det på tv en gång, till Ghana! Pga den långa transporten och den allt annat än obrutna fryskedjan blev det en massa bakterier i. Folk köpte det på torget sen, halvfrysta block av köttbitar och is, och många blev magsjuka samtidigt som lokala producenter gick i konkurs. Bara för att vi vill köpa plastförpackade färdigstyckade delar.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 11-09-2011, 16:55
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (Myosotis @ 11-09-2011, 17:41) *
          rotfl.gif -cry-.gif Ska man skratta eller gråta? Folk är ju inte kloka!!! thumbdown.gif

Det mest idiotiska jag kan komma på just nu är att folk nuförtiden inte köper hel kyckling utan bara bröstfiléer eller sånt, de kan helt enkelt inte tillaga det annars. Eftersom det inte går att sälja exporterar man resterna, jag såg det på tv en gång, till Ghana! Pga den långa transporten och den allt annat än obrutna fryskedjan blev det en massa bakterier i. Folk köpte det på torget sen, halvfrysta block av köttbitar och is, och många blev magsjuka samtidigt som lokala producenter gick i konkurs. Bara för att vi vill köpa plastförpackade färdigstyckade delar.

Fast å andra sidan är det ju bra ur andra perspektiv med skyckdetaljer på kyckling. är det klubborna man är ute efter och behöver 30 klubbor känns det ju onödigt att behöva köpa 15 hela kycklingar. Samma med bröstfiléer, finns tillfällen när man bara vill ha den delen och då praktiskt att kunna köpa den direkt än att behöva köpa en stor mängd hela kycklingar... Jämför med gris eller nötkött. Behöver du två eller tre julskinkor när släkten kommer på besök så köper du ju inte två hela grisar utan du köper ju bara skinkorna för sig.

Men något som är väldigt onödigt är alla dessa idiotiska färdikokta potatisar, ägg och de smaksatta mjölkerna som marknadsförs till barn (jordgubb, banan, choklad et). tar ju typ 2 sekunder att smaksätta mjölk själv

Citera
          herkules
          Inlägg 11-09-2011, 16:55
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

eftersom snabbmaten bevisligen efterfrågas och säljs så är den väl inte onödig? färdig pannkakssmet är ju helt suveränt, sen får det väl vara precis hur enkelt som helst att röra ihop egen?

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Carl
          Inlägg 12-09-2011, 11:00
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Snabbmat är vidrigt i mina ögon. Tillagas den dessutom i MICRON vilket gud förbjude. Så blir det oätbart. Bara bukfylla för att överleva.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-10-2025, 09:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon