Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Finns demoner? Läs gärna med öppet sinne!, Kontroversiellt ämne IGEN :)
          *Stintan*
          Inlägg 13-09-2011, 19:39
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Hoppas att du inte är så lättlurad så du går på allt du läser Silos! crazy.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          silos
          Inlägg 13-09-2011, 19:42
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Berättelsen om Joe Fisher

Joe Fisher är en icke kristen journalist som har skrivit en bok som avslöjar dessa andars falskspel, där han tar upp spiritism, kanaliseringar och medier. Under 5 års tid var han en regelbunden deltagare i samlingar där man intresserade sig för paranormala fenomen. Här fick han också kontakt med sin egen andliga guide, en ande som hävdade sig vara en grekisk kvinna som var hans älskare i ett tidigare liv som de haft tillsammans! Mycket av den information som han fick genom sin andeguide och de medier han kontaktade upplevde han som kusligt exakt.

Men eftersom han började kontrollera informationen han fått (geografiska data, historiska fakta, datum, tider, människor, platser och händelser) i bibliotek så började tvivel resa sig i hans sinne. Det blev mer och mer uppenbart att viktiga nyckelbitar i informationen antingen var extremt bristfälliga eller direkt motsägande i sina påståenden. Fastän andarna som talade genom olika medier han mötte hävdade att de stod i kontakt med hans egen andliga guide så var mycket av informationen de gav motsägande. Som ett resultat av all den motstridande information så började Fisher uppleva att de här andarna antingen i bästa fall gissade, eller i värsta fall att de avsiktligt ljög. Efter långa och djupa efterforskningar blev han mer och mer frustrerad med de många motsägelserna och skräniga lögnerna av guiderna. Fisher konfronterade då andarna med de upptäckter som hans undersökningar gett. Responsen från de andliga guiderna var inte att de medgav något bedrägeri, men hellre att de tenderade att vara hala och undvikande. Slutligen mötte Fisher en före detta medlem i gruppen, Sandford Ellison, som tidigare hade berättat för honom om "den andra sidan" genom de historier han fått av de andliga guiderna. Ellison berättade att hans tid med guiderna ledde honom till att bli alltmer manipulerad och kontrollerad av dem, vilket till slut ledde till att hans äktenskap började brytas sönder. Ellison förklarade för Fisher hur guiderna krävde mer och mer tid, medan hans sinne samtidigt förgiftades i hans förhållande till sin fru. Han hade blivit som en marionett på en tråd redo att utföra deras befallningar. Det var endast när han bröt deras kontroll som hans tidigare relation med sin fru återupprättades.

Genom att blicka tillbaks på sitt eget handlande med dessa andliga guider så kunde Fisher förstå hur de arbetade. De kunde använda sig av skräniga halvsanningar och fullständiga lögner, de kunde använda sådana metoder som smickrade deras åhörare, och de var mycket intelligenta mästare på att manipulera. De var opålitliga och svåra till att fås till att berätta sanningen, de kunde använda sig av att byta samtalsämnet när de ifrågasattes om motsägelserna i faktauppgifterna. Fastän de ofta talade om det goda för mänskligheten, kärlek och framåtriktad utveckling, så blev det uppenbart att deras verkliga motiv var att kontrollera och att leva indirekt genom fysiska varelser, anledningen till att han gav sin bok namnet "Sirensignalen om hungriga spöken: En fascinerande utredning i kanalisering och andliga guider" (The Siren Call of Hungry Ghosts: A Riveting Investigation into Channeling and Spirit Guides).

I sista delen av boken finner man hur författaren fortfarande brottas med frågan av vad exakt guiderna är. Tillräckliga vittnesmål finns samlade för att visa att en del av informationen kan inte ha samlats in på ett naturligt sätt. Så trots att de var i stånd att samla in stora mängder av övernaturlig information, så ljög de om sin identitet (att de gjorde anspråk på att vara de dödas själar) och blev ertappade gång på gång. Fishers slutsats är att dessa andar är lägre jordiska andar, lögnväsen, som var desperata till att fästa sig själva till mänskliga värdar, som parasiter. Han refererar också till andra historiska källor, inkluderande Bibeln, som identifierar dessa andar som illvilliga, onda varelser, demoner.

Epilogen till denna utgåva från år 2001 visar att Fisher fortfarande var till en del hemsökt av sina experiment med andarna och gav en personlig varning för dessa som försökte nå denna del av den andliga världen. Tyvärr får det väl sägas att Fisher inte helt begrep vad Bibeln säger om dessa andar och därigenom inte helt bröt med sina kontakter med dessa demoner som till slut tog sitt byte. Samma år som boken publicerades tog Fisher sitt liv efter den "tortyr" han utsattes för av dessa andar som han hade varit i kontakt med. Bokförläggaren förklarade att detta var ofattbart då Fisher var känd för att han tidigare hade skrivit emot självmord i en tidigare bok som han författat. Förläggaren menar att det var av oro för sina egna problem, såväl som av de andar han sade sig ha förargat med att skriva boken om de "hungriga spökena" som han den 9 maj 2001 tog sitt liv.

Genom sina tidigare kontakter med new age och liknande sammanhang trodde han kanske fortfarande på reinkarnation och en ny chans? Detta trots att hans mor när han hade tagit upp ämnet med henne brukade säga att det var "demoner… du talar med demoner. Och jag gillar inte nånting av det."

Fishers tragiska öde och hans upplysningar om spiritism, medier och den andliga världen är ett varningsrop till oss alla om den verklighet som vi lever i. Bibeln har gett oss upplysningar om detta och vi gör klokt i att förstå att det finns onda andar som påverkar människor idag och som också vi alla kan bli påverkade av.

http://www.tidenstecken.se/dem0.htm

Redigerat av silos: 14-09-2011, 06:41

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-09-2011, 19:44
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (silos @ 13-09-2011, 20:42) *
          Berättelsen om Joe Fisher

Joe Fisher är en icke kristen journalist som har skrivit en bok som avslöjar dessa andars falskspel, där han tar upp spiritism, kanaliseringar och medier. Under 5 års tid var han en regelbunden deltagare i samlingar där man intresserade sig för paranormala fenomen. Här fick han också kontakt med sin egen andliga guide, en ande som hävdade sig vara en grekisk kvinna som var hans älskare i ett tidigare liv som de haft tillsammans! Mycket av den information som han fick genom sin andeguide och de medier han kontaktade upplevde han som kusligt exakt.

Men eftersom han började kontrollera informationen han fått (geografiska data, historiska fakta, datum, tider, människor, platser och händelser) i bibliotek så började tvivel resa sig i hans sinne. Det blev mer och mer uppenbart att viktiga nyckelbitar i informationen antingen var extremt bristfälliga eller direkt motsägande i sina påståenden. Fastän andarna som talade genom olika medier han mötte hävdade att de stod i kontakt med hans egen andliga guide så var mycket av informationen de gav motsägande. Som ett resultat av all den motstridande information så började Fisher uppleva att de här andarna antingen i bästa fall gissade, eller i värsta fall att de avsiktligt ljög. Efter långa och djupa efterforskningar blev han mer och mer frustrerad med de många motsägelserna och skräniga lögnerna av guiderna. Fisher konfronterade då andarna med de upptäckter som hans undersökningar gett. Responsen från de andliga guiderna var inte att de medgav något bedrägeri, men hellre att de tenderade att vara hala och undvikande. Slutligen mötte Fisher en före detta medlem i gruppen, Sandford Ellison, som tidigare hade berättat för honom om "den andra sidan" genom de historier han fått av de andliga guiderna. Ellison berättade att hans tid med guiderna ledde honom till att bli alltmer manipulerad och kontrollerad av dem, vilket till slut ledde till att hans äktenskap började brytas sönder. Ellison förklarade för Fisher hur guiderna krävde mer och mer tid, medan hans sinne samtidigt förgiftades i hans förhållande till sin fru. Han hade blivit som en marionett på en tråd redo att utföra deras befallningar. Det var endast när han bröt deras kontroll som hans tidigare relation med sin fru återupprättades.

Genom att blicka tillbaks på sitt eget handlande med dessa andliga guider så kunde Fisher förstå hur de arbetade. De kunde använda sig av skräniga halvsanningar och fullständiga lögner, de kunde använda sådana metoder som smickrade deras åhörare, och de var mycket intelligenta mästare på att manipulera. De var opålitliga och svåra till att fås till att berätta sanningen, de kunde använda sig av att byta samtalsämnet när de ifrågasattes om motsägelserna i faktauppgifterna. Fastän de ofta talade om det goda för mänskligheten, kärlek och framåtriktad utveckling, så blev det uppenbart att deras verkliga motiv var att kontrollera och att leva indirekt genom fysiska varelser, anledningen till att han gav sin bok namnet "Sirensignalen om hungriga spöken: En fascinerande utredning i kanalisering och andliga guider" (The Siren Call of Hungry Ghosts: A Riveting Investigation into Channeling and Spirit Guides).

I sista delen av boken finner man hur författaren fortfarande brottas med frågan av vad exakt guiderna är. Tillräckliga vittnesmål finns samlade för att visa att en del av informationen kan inte ha samlats in på ett naturligt sätt. Så trots att de var i stånd att samla in stora mängder av övernaturlig information, så ljög de om sin identitet (att de gjorde anspråk på att vara de dödas själar) och blev ertappade gång på gång. Fishers slutsats är att dessa andar är lägre jordiska andar, lögnväsen, som var desperata till att fästa sig själva till mänskliga värdar, som parasiter. Han refererar också till andra historiska källor, inkluderande Bibeln, som identifierar dessa andar som illvilliga, onda varelser, demoner.

Epilogen till denna utgåva från år 2001 visar att Fisher fortfarande var till en del hemsökt av sina experiment med andarna och gav en personlig varning för dessa som försökte nå denna del av den andliga världen. Tyvärr får det väl sägas att Fisher inte helt begrep vad Bibeln säger om dessa andar och därigenom inte helt bröt med sina kontakter med dessa demoner som till slut tog sitt byte. Samma år som boken publicerades tog Fisher sitt liv efter den "tortyr" han utsattes för av dessa andar som han hade varit i kontakt med. Bokförläggaren förklarade att detta var ofattbart då Fisher var känd för att han tidigare hade skrivit emot självmord i en tidigare bok som han författat. Förläggaren menar att det var av oro för sina egna problem, såväl som av de andar han sade sig ha förargat med att skriva boken om de "hungriga spökena" som han den 9 maj 2001 tog sitt liv.

Genom sina tidigare kontakter med new age och liknande sammanhang trodde han kanske fortfarande på reinkarnation och en ny chans? Detta trots att hans mor när han hade tagit upp ämnet med henne brukade säga att det var "demoner… du talar med demoner. Och jag gillar inte nånting av det."

Fishers tragiska öde och hans upplysningar om spiritism, medier och den andliga världen är ett varningsrop till oss alla om den verklighet som vi lever i. Bibeln har gett oss upplysningar om detta och vi gör klokt i att förstå att det finns onda andar som påverkar människor idag och som också vi alla kan bli påverkade av.

Citera gärna och ange källa när du skriver av andras texter...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 13-09-2011, 19:44
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Men snälla Silos! Gå ut och lyssna på fåglarna, krama ett träd, känn blommornas doft. Åkallar du den du tror är fan själv så kommer han till din hjälp i ditt huvud. Bryr du dig inte så slipper du bekymra dig om något som religionen har skapat. Förmodligen är det samma en.

Välkommen tillbaka förresten.

Citera
          silos
          Inlägg 13-09-2011, 19:58
          Länk hit: #45

Medlem

Publicerad augusti 2002

Margit Sandemo är född 1929 och är en produktiv författarinna. Hon är född i Norge, men uppväxt både i Sverige och Norge. Hon har skrivit ca 171 böcker. Totalt har hennes böcker sålts i ca 37 miljoner exemplar!

Hon är nog mest känd för sin bokserie Sagan om Isfolket. Denna serie består av hela 47 delar. Vilken energi och inspiration det måste gått åt för att skriva denna serie!
          Vi frågar oss dock: Vem står bakom denna inspiration? Ett faktum är att hon själv medger att hon inte själv skulle klarat av detta. I en intervju i Aftonbladet säger hon: ”Någon har stått bakom min rygg och piskat på mig. Annars hade jag aldrig orkat, säger hon.” Den som läst hela serien Sagan om Isfolket och kommit till den 47:e delen, den heter Är det någon därute?
          I denna del finns en efterskrift. Den heter Verkligheten bakom sagan. Där talar författarinnan ut om hur denna serie av böcker kommit till. Vi återger här något utav vad Margit Sandemo berättar i denna efterskrift.
          Inspirationen kom från början när hon i en söndagsbilaga såg en kyrkomålning av en kvinna och djävulen. Hon skriver om detta så här: ”Detta var år 1980, och jag minns att jag fick en våldsam stöt genom mig vid synen av kyrkomålningen. Jag höll andan en lång stund, medan intryck och impulser strömmade på mig. Inom loppet av en kvart hade jag de tre första böckerna klara i huvudet.”

Vidare skriver hon om denna upplevelse: "En underlig, dov upphetsning jagade mig. Jag blev rädd, det hela kom för plötsligt, för intensivt och manande. Nu är jag inte ovan vid sådana impulser som utvecklar sig till romaner, men det här var något annat. Det var mycket starkare och mera tvingande än något jag upplevt förr i den här vägen."
          Vi lägger märke till att den första inspirationen kom då hon såg en bild på en kvinna och djävulen. Vidare att kraften var tvingande. Vi får redan här en fingervisning om vem som står bakom denna inspiration.

Ytterligare citat från författarinnan i denna efterskrift: "Efter att jag skrivit tre kapitel i någon sorts...trans, vill jag närmast kalla det," "Allt tydligare stod det för mig: Det var inte jag ensam som skrev det här."
          "Det blev en parallell där: Isfolket anade en större skugga än Tengel den onde. Så gjorde också jag, författaren, medan jag skrev. Det var precis som om någon ville ha sin historia berättad. Det var ofta mycket otäckt. De första böckerna skrev jag i en sorts vild frenesi, utan uppehåll, skrev liksom för livet."
          "Fick liksom aldrig fred, måste skriva, upp mitt i natten ibland, var jagad, pressad att skriva." "Jag hade lytt förlagschefen Arnesen och varit försiktig med det ockulta. Men det var inte lätt att hålla igen det. Det samlade sig upp som en bubbla, som förr eller senare måste spricka. Det gjorde den i bok 13, SATANS FOTSPÅR. Då var det omöjligt att förtränga det som låg i själva historien längre, detta mystiska som lurade i bakgrunden, och så ättemedlemmarnas egna övernaturliga gåvor."

"Men de senaste åren, efter att jag började skriva om Isfolket, har det funnits något där... Något absolut oförklarligt. På morgnarna hade jag ofta en vag förnimmelse av en stor, mörk, ytterst dominerande skugga, på alla sätt dominerande - utan att jag kunde gripa tag i bilden och utkristallisera den. Och ibland kunde jag erinra mig något annat. Något som for förbi mig, några halvt springande, halvt krypande varelser, som betraktade mig uppmanande med märkliga ögon."

Dessa olika citat är talande i sig själva. Det är tydlig hänvisning till mörkrets makter. Det som också utmärker denna serie om Isfolket är det ockulta inslaget, med demoner o s v. När Margit Sandemo skriver om demoner så ger hon dock en helt annan framställning av dessa än den Bibeln ger. Hon skriver: "Det där med demonerna, till exempel. Visst var det de som kom smygande förbi mig i mina drömmar! Jag kände igen dem alla efterhand. Jag berättade gärna om dem. Ville nog försöka avdramatisera demoner lite. Avmystifiera dem, "avskrämsla" dem - om det finns något sådant ord. Många människor lider av en sådan onödig ångest för demoner, det är så mycket prat om besatthet och exorcism. Vad är det för struntprat? Fanatiskt religiösa karlars försök att dominera dumma kvinnor? "

"Jag ville få demonerna att te sig lite snällare, lite ofarligare. En liten gnutta skräckblandad förtjusning skadar ingen. Demoner kan vara ganska attraktiva, om man bara låter bli att förbinda dem med ondska."
          Demoner är definitivt inte attraktiva, som Margit Sandemo försöker framställa dem. Inget kan vara mer förödande än att inbilla människor det och leda dem till kontakt med dessa onda varelser.

Margit Sandemo berättar också en anmärkningsvärd sak i avslutningsboken. Det är om ett svenskt par som sysslade med paranormala fenomen och som ansåg att hon inte själv kunde skrivit dessa böcker.
          Det svenska paret ville tillsammans med Sandemo undersöka vem som stod bakom det hon skrev. Sandemo skriver om detta experiment: "Jag skulle över i parallellvärlden. Den grå världen, där allt det okända, skrymt, gengångare, demoner och sådant vi bara anar, färdas."
          Författarinnan förs ut i andevärlden och möter där någon som hon beskriver på följande sätt: "Nog visste jag vem det var som stod där framför mig. Det var den fallne svartängeln, enormt hög, med vingar som gick från golv till tak, han var skön som en gud och skimrande svart, inte som en neger, svartare. Han utstrålade en så förkrossande auktoritet, att jag var rädd mitt hjärta skulle brista av påfrestningen det var att se på honom. Aldrig i mitt liv har jag kunnat föreställa mig en sådan varelse!

Nu hade jag ju redan skrivit om honom, i bok nr 29, LUCIFERS KÄRLEK, men jag hade inte trott att han skulle visa sig för mig. Han sa ingenting, inte jag heller. Men jag kände hans tankar strömma in i min hjärna. De uttryckte en viss belåtenhet med mig, men mest otålighet."
          Detta avslöjande om författarinnans inspiratör kommer i den sista delen av bokserien. Hur många har då inte tagit del av den gamle förförarens budskap i bok efter bok?
          Djävulen vill på olika sätt nå fram till människorna. Det finns människor som är kanaler för förförelser som kommer från djävulen och hans andemakter. Dessa som opererar i himlarymderna för att få ingång bland människor på jorden för att fördärva deras liv för tid och evighet.

Den sista bokens titel är talande nog: Är det någon där ute? Det syftar till himlarymderna. Bibeln ger svaret på vem som verkar där, men också hur vi skall beskyddas: "Ty vi strider inte mot kött och blod utan mot furstar och väldigheter och världshärskare här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarna. Tag därför på er hela Guds vapenrustning, så att ni kan stå emot på den onda dagen och behålla fältet, sedan ni fullgjort allt." Efs. 6:12-13.

FYYY så HEMSKT!!!!! NU MÅSTE JAG TA FRAM MIN BIBEL OCH BE TILL JESUS KRISTUS!!!

Redigerat av silos: 14-09-2011, 06:42

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 13-09-2011, 20:03
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Har man tillräckligt livlig fantasi kan man fantisera ihop vilken saga som helst!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Cacki
          Inlägg 13-09-2011, 20:26
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Jag har läst alla böckerna i Sagan om Isfolket och måste säga att det var en ganska lättsam och harmlös serie. Typisk kiosklitteratur i kärringporranda och har hin håle inte större författartalanger än så, så är han nog inget att oroa sej för. flirting.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-09-2011, 20:28
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Cacki @ 13-09-2011, 21:26) *
          Jag har läst alla böckerna i Sagan om Isfolket och måste säga att det var en ganska lättsam och harmlös serie. Typisk kiosklitteratur i kärringporranda och har hin håle inte större författartalanger än så, så är han nog inget att oroa sej för. flirting.gif

Jag har läst en och den var spännande, men absolut harmlös...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          gnon49
          Inlägg 13-09-2011, 20:36
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Ja även terrorister ber till gud innan dom spränger oskyldiga i luften. "Med guds hjälp" är ofta en inledande fras när man skall begå ruskiga dåd.
          Religionsfrihet är ju ett ganska nytt begrepp här i samhället. Förr var det en makt i vårt samhälle och straffade hårt den som avvek från läran.
          Religionsfrihet i MÖ är nog närmast otänkbart utan påföljder. Så var är den gode o förstående guden någonstans? Hans budbärare här på jorden borde sparkas med omedelbar verkan. angel_not.gif

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 13-09-2011, 21:02
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Silos, du är en fascinerande människa enligt min mening. Du skriver här på ett sätt som visar att du är både klipsk och intelligent. Då är det så märkligt att du går på allt som har med det ickevärdsliga att göra. Demoner, andar, Jesus, fan och Bibeln och jag vet inte vad. Är det en del av din bipolära person? För mig finns bara den materiella världen och jag hade önskat att det även gällde dig. Du får dock välja din väg själv.

Redigerat av Gossen Ruda: 13-09-2011, 21:02

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Överbölingen
          Inlägg 13-09-2011, 21:09
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 1 602
          Medlem nr: 707

Men hallå! Inte menar väl någon att en författare som på prosa skriver skönlitteratur kan påverka. Det är ju helt fria fantasier.
          Till och med små barn fattar att Ninja och annat TV-dravel är just det. Dravel. Det hindrar ju inte att det är spännande läsning eller besevärt om man inte har annat att göra. T ex Sience fiction.

Citera
          silos
          Inlägg 14-09-2011, 06:37
          Länk hit: #52

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 13-09-2011, 20:44) *
          Citera gärna och ange källa när du skriver av andras texter...

Citera
          silos
          Inlägg 14-09-2011, 06:46
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 13-09-2011, 21:28) *
          Jag har läst en och den var spännande, men absolut harmlös...

Margit Sandemo hade själv berättat om sina upplevelse,medans hon skrev böckerna,(om det nu var hon själv)

Citera
          silos
          Inlägg 14-09-2011, 06:52
          Länk hit: #54

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 13-09-2011, 22:02) *
          Silos, du är en fascinerande människa enligt min mening. Du skriver här på ett sätt som visar att du är både klipsk och intelligent. Då är det så märkligt att du går på allt som har med det ickevärdsliga att göra. Demoner, andar, Jesus, fan och Bibeln och jag vet inte vad. Är det en del av din bipolära person? För mig finns bara den materiella världen och jag hade önskat att det även gällde dig. Du får dock välja din väg själv.

Tak för dina goa ord!
          Det där om bipolära personlighet har jag själv tänkt på,att den säkert påverkar mig mycket starkt!

Men ändå så tror jag på Jesus,Bibeln och att det även finns en ond andevärld!

Nog har jag önskat många många gånger att mitt liv vore annorlunda,men tyvärr så kan jag inte välja,har försökt,men det har aldrig lyckats,förutom att jag har blivit lyckligare med Jesus i mitt liv och inte rädd som förr!

Igårkväll var jag dock rädd efter allt som jag hade läst så jag bad min son att komma och sova över.

Citera
          herkules
          Inlägg 14-09-2011, 07:47
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

nej, jag tror inte att det finns demoner, en del människor har en skörhet i skallen och tror på demoner - jag menar att det är fantasifoster och bör botas med mediciner eller terapi.
          för att det inte ska gå käpprätt åt helvete i skallen på folk alltså ...

Redigerat av herkules: 14-09-2011, 07:49

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          silos
          Inlägg 14-09-2011, 07:50
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (herkules @ 14-09-2011, 08:47) *
          nej, jag tror inte att det finns demoner, en del människor har en skörhet i skallen och tror på demoner - jag menar att det är fantasifoster och bör botas med mediciner eller terapi.
          för att det inte ska gå käpprätt åt helvete i skallen på folk alltså ...

Jag hoppas innerligt att det vore på det viset!

Läs här och berätta gärna vad du tänker om det!
          http://www.christian-faith.com/forjesus/de...cult-domination

Citera
          malarmaster
          Inlägg 14-09-2011, 08:02
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

sådan smörja skrämmer verkligen mig,att det finns de som tror på det är obegripligt.
          hört talas om inkvisitionen? de älskade sånt här. ska vi tillbaks till den tiden?
          religiösa grupper o sekter i framförallt amerika är det största hotet mot världsfreden jämsides med muslimska terrorister, okunniga,intoleranta,trångsynta Huuuuuu........ devil.gif .
          behövs inget helvete så länge religiösa grupper finns med dessa åsikter,de gör livet till ett helvete för sina medmänniskor. Ulf

Citera
          herkules
          Inlägg 14-09-2011, 08:12
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (silos @ 14-09-2011, 08:50) *
          Jag hoppas innerligt att det vore på det viset!

Läs här och berätta gärna vad du tänker om det!
          http://www.christian-faith.com/forjesus/de...cult-domination

jag tänker att det är ren jävla skit du sitter och läser.
          dessutom passar jag mig noga för att surfa in på massa idiotiska sidor, jag vill inte ha min dator full med virus.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 14-09-2011, 08:29
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Att tro på demoner och sån skit har ingenting med tro att göra.

Kanske med sekter men inte med kristen tro

Citera
          silos
          Inlägg 14-09-2011, 09:04
          Länk hit: #60

Medlem

CITAT (malarmaster @ 14-09-2011, 09:02) *
          sådan smörja skrämmer verkligen mig,att det finns de som tror på det är obegripligt.
          hört talas om inkvisitionen? de älskade sånt här. ska vi tillbaks till den tiden?
          religiösa grupper o sekter i framförallt amerika är det största hotet mot världsfreden jämsides med muslimska terrorister, okunniga,intoleranta,trångsynta Huuuuuu........ devil.gif .
          behövs inget helvete så länge religiösa grupper finns med dessa åsikter,de gör livet till ett helvete för sina medmänniskor. Ulf

Nu drar du alla över samma kam!
          Inkvisitionen var en fruktansvärd tid och då prästerskapen var vidrig!!!!
          Och visst finns det hemska sekter och speciellt i U.S.A!Dessa religiösa grubber lyssnar nog mest på sig själva och inte på Gud,vi människor skall inte döma varandra om någon kommer att dömas är det Guds sak att döma!

Helvetet finns verkligen här på jorden!Vad det gäller den osynliga helvetet så finns det olika tankar på den så jag överlämnar även det till Gud!

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-09-2011, 09:29) *
          Att tro på demoner och sån skit har ingenting med tro att göra.

Kanske med sekter men inte med kristen tro

Läs Bibeln så ser du annorlunda på det!Demoner är ju de fallna änglarna som följde sin mästare Lucifer=Satan till jordens atmosfär.Fast du vet väl detta!?

CITAT (herkules @ 14-09-2011, 09:12) *
          jag tänker att det är ren jävla skit du sitter och läser.
          dessutom passar jag mig noga för att surfa in på massa idiotiska sidor, jag vill inte ha min dator full med virus.

Visst finns det en massa skit!

Citera

6 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-03-2026, 15:06

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon