Sidor: 1, 2, 3
silos
http://blogg.expressen.se/delta_demon/entr...id=23529Hittade idag detta på en blogg,jag tror inte att det är ett kristet blog!?
Saken är i alla fall den att jag INTE skulle vilja träffa demoner,onda andar eller satan själv!!!
Jag blir rädd bara jag tänker på detta!

Min bror som bor i Finland har haft besök av den onde själv och hans lille son såg till och med den onde,jag ryser bara jag tänker på detta!

Det vore intressant att vi kunde disdutera detta,och det UTAN att förlöjliga varandra! För då finns risken att ingen vågar berätta om sinma erfarenheter om någon har haft sådana!
Om demoner del 1

Jasså du trodde/tror inte de finns?

Vi är många tusen i Sverige som vet att demoner finns, men nu skriver jag för dej som inte vet.

Det finns två världar.

Den andliga

Den materiella

-----------------------------------------------------------

I den andliga världen finns det andliga personer vi kallar Gud, änglar/budbärare

I den andliga världen finns det andra andliga personer/andar, som också kallas demoner eller onda andar.

Genom egna erfarenheter så har många människor fått veta en del om dem, av dem.

---------------------------------------------------------------

Du har kanske tänkt att det är märkligt att så många människor säjer att de hört röster som talar i deras huvuden och ofta säjer att de ska döda någon.

Människorna är inte tokiga i sej - men de blir/känner sej sjuka/tokiga och i desperation gör de till slut det demonerna säjer: "Ta en kniv och döda det där barnet? "Ta en kniv och döda Anna Lindh!" "Ta en påk och slå ihjäl folk!"

---------------------------------------------------

Till Ted Gärdestad, som de mobbade under så många år, sa de bl a: "Kasta dej framför tåget!"

Det sorgliga är, att eftersom Ted inte fick komma till en person med demonerfarenhet som kunde ha förklarat för honom vad det var frågan om, och sedan kunnat hjälpt honom att bli av med demonrösterna - så fick Ted kämpa själv och orkade till slut inte längre!

---------------------------------------------------

En av orsakerna till att människor kan höra röster, är att de håller på med andliga, ockulta läror.

Demonerna älskar det. Deras specialitet.

(Ted var med i Baghwan-sekten).

-------------------------------------------------------------------------

Det är demoner som talar inne i huvudet - de har tagit sej förbi/igenom det medfödda skyddsfilter=auran, vi är födda med.

Vad gör då att auran öppnar sej, så människor får in demoner i sej?

-------------------------------------------------------------------------

ORSAKER TILL ATT DEMONER KAN KOMMA IN I EN MÄNNISKA

Barn/ungdomar/vuxna som utsätts för CHOCKER av olika slag:

- STOR SKRÄCK....ex bli inlåst, sexuella övergrepp, övergiven,

misshandlad...

- STARKT HAT

- STOR BITTERHET

- OFÖRLÅTENHET

- DJUP SORG....ex närstående dör, skilsmässa...

------------------------------------------------------------------------

AURAN ÖPPNAS OCKSÅ VID:

- medvetslöshet

- under hypnos

- viss meditation, som är ämnad att öppna upp för kontakt med den andliga världen

- knarkanvändning

- alkoholmedvetslöshet

- vissa mediciner; lugnade och sövande

- och när man öppnar sej; ex i en sexualakt eller har annan intim känslomässig närhet, med en annan människa som har onda andar i sin närhet eller i sej.

Annan intim relation där man slappnar av och tar emot från en annan person: massage, akupunktur, kroppsterapier där teraputen är ockult involverad, ockult musik....

-----------------------------------------------------------------------

Skrivet av dart den 7 apr 14:30 | Anmäl

Kommentarer
Inlägget har 4 kommentarer

Demoner finns. Anmäl
Jag vet...har själv sett demoner och det är en total skräck upplevelse. Hat hållt på med det ena och det andra...Anden i glaset, tarot, varit satanist och läst bitar ur svarta bibeln. Hade tänkt bli en Wicca...men satan själv såg till att jag fick total panik. Hade ändå som barn läst Bibeln och inerst inne så älskade jag ändå Jesus. Synerna jag har haft och allt som jag upplevde gjorde att jag blev pånyttfödd som Kristen igen. Jag vill inte ha nått med demoner eller satan att gör. Jesus är min vägledare nu och för alltid.
Skriven av Maggan807 den 1 maj 22:14
Forts följer? Anmäl
Kommer du att skriva Om demoner del 2? Nog för att jag vet en del om demoner, men vill ändå veta det du vet.
Skriven av Maggan807 den 1 maj 22:17
Ang om orsak Anmäl
Jag har drabbats av lite allt möjlig. som..Sexuellt övergrepp när jag var 6år, har känt mig övergiven trotts att man har bott med båda föräldrarna och syskonen. Blivit inlåst, misshandlad och våldtagen. hållt på med droger, druckit för mycket alkohol, och haft mycket negativa känslor som hat, bitterhet, varit oerhört cynisk. Fast att jag är kristen idagens läge, så kommer jag på mig själv att jag har fortfarande bittra tankar, inte riktigt kunna förlåta den smärta andra har förorsakat mig...men jag kämpar stenhårt att försöka förlåta. Djup sorg har jag efter min mamma dog 1feb förra året.
Skriven av Maggan807 den 1 maj 22:33
Hej Maggan Anmäl
Det du har varit med om är väldigt starka saker - både på själsliga smärtsidan och satanistsidan. Du får gärna berätta om dina demoniska upplevelser här. Dela gärna upp dina upplevelser i olika inlägg. Om du inte vill öppna en egen blogg, förstås!!!! Då kan jag(m fl) göra kommentarer hos dej. DET ÄR MÅNGA, MÅNGA som behöver höra om denne andliga onda verklighet, så de kan förstå vad de råkat ut för. FOLK MÅSTE FÅ UPP ÖGONEN FÖR DENNA VERKLIGHET. SJUKVÅRDEN I DET HÄR LANDET FATTAR ABSOLUT INGENTING OM DEN HÄR SORTENS SJUKDOMAR. För oftast sätter sej demoner i själen och orsakar enorma smärtor. Ssom psykvården tror bara är hjärnans sjukdomar. Att *höra röster* borde vara en väckarklocka för alla, att här är det nu andliga varelser som talar inne i en människas huvud - och då KAN MAN INTE BARA PROPPA PERSONEN FULL MED TUNG MEDICIN. Personen behöver få veta att den rört sej inne på den Ondes område och har prylar som tillhör den Onde och sedan försvinner rösterna/demoinerna när personen gjort upp med det ockulta. Sen finns det vissa demoner som sitter *fast* hårdare än andra och det måste jag nog ta upp för sej i en blogg.
Skriven av dart den 2 maj 10:12
*Stintan*
Demoner finns bara i huvudet på en del människor!
silos
CITAT (*Stintan* @ 13-09-2011, 13:08) *
Demoner finns bara i huvudet på en del människor!

HUR kan du veta detta med säkerhet?har du gjort egna undersökningar?
batski
Jag är öppen för att det finns andra dimensioner i vilka andra varelser kanske lever, men jag tror knappast att det är dem människor hör när de hör röster i huvudet. Varför skulle dessa varelser vara så intresserade av oss lixom? Och varför skulle de prata våra språk?
Aqvakul
Men Silos, det var ju bara fyra dar sen du bestämde dig för att sluta skriva på Småprat... unsure.gif
silos
CITAT (batski @ 13-09-2011, 13:30) *
Jag är öppen för att det finns andra dimensioner i vilka andra varelser kanske lever, men jag tror knappast att det är dem människor hör när de hör röster i huvudet. Varför skulle dessa varelser vara så intresserade av oss lixom? Och varför skulle de prata våra språk?

Här har jag hittat intressant text! Läs om du orkar och bedöm själv sanningshalten i det!
http://www.gluefox.com/orel/orel2.shtm

CITAT (Aqvakul @ 13-09-2011, 13:30) *
Men Silos, det var ju bara fyra dar sen du bestämde dig för att sluta skriva på Småprat... unsure.gif

Det är visst den Bipolära i mig som gör att jag ej kan hålla mig borta och skriva igen! whist.gif
Jubbe063
Demoner är jag övertygad om inte finns. Det är personens egna tankar, tvångsföreställningar, halocigener eller mental ohälsa som framkallar känslan av röster i huvudet eller liknande.

Men men, finns säkert saker vi inte känner till, kan finnas andra livsformer eller dimensioner som vi inte känner till vetenskapligt. Kan finnas människor som upplevt kontakt med detta, men det har inte kunnat bevisas.

Min enkla tanke är då att det vi inte känner till kan vi inte spekulera kring. Därför uppehåller jag mig vid saker som kan verifieras med vetenskap eller allmänt vedertagen kunskap. Detta utifrån min offentliga person.

Sen som rent privat person är jag ju religiös jag med, men då Theravadabuddhist, men inte ens där tror jag på själen, demoner, gudar, satan och så vidare.

batski
CITAT (silos @ 13-09-2011, 13:39) *
Här har jag hittat intressant text! Läs om du orkar och bedöm själv sanningshalten i det!

Tack för länken!Tror dock inte det är en sannolik tolkning av verkligheten...
Gossen Ruda
Demoner är lika sällsynta som gudar, dvs finns inte alls. Existerar bara i människans fantasi.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 13-09-2011, 13:47) *
Demoner är lika sällsynta som gudar, dvs finns inte alls. Existerar bara i människans fantasi.

Har du undersökt detta själv?
silos
Här finns det en massa om demoner:
http://www.tidenstecken.se/dem0.htm
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 13-09-2011, 14:14) *
Har du undersökt detta själv?

Hur skall man undersöka något som inte finns? När jag träffar en demon skall jag ändra uppfattning.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 13-09-2011, 14:27) *
Hur skall man undersöka något som inte finns? När jag träffar en demon skall jag ändra uppfattning.

tummenupp.gif
gnon49
Hjärnan, denna geleklump, är fantastisk, men också skrämmande. Idag kan man ju stimulera hjärnan för att få fram allt som lagrats i den under livet.
En del förståndshandikappade kan ha ett hästminne eller spela ett instrument på ett sätt som vi "vanliga" bara kan drömma om. Idag vet man oftast varför.
Droger o alkohol är nog det bästa beviset på att hjärnan förändrar egenskaper hos människor. Omdömet sviktar heter det ju. Att stimulera hjärna på rätt sätt kan också lindra en rad sjukdomar, t.ex parkinsson. Visst är vår hjärna fantastiskt, men också bedräglikt sårbar eftersom den är jaget.
batski
CITAT (gnon49 @ 13-09-2011, 14:30) *
Hjärnan, denna geleklump, är fantastisk, men också skrämmande. Idag kan man ju stimulera hjärnan för att få fram allt som lagrats i den under livet.
En del förståndshandikappade kan ha ett hästminne eller spela ett instrument på ett sätt som vi "vanliga" bara kan drömma om. Idag vet man oftast varför.
Droger o alkohol är nog det bästa beviset på att hjärnan förändrar egenskaper hos människor. Omdömet sviktar heter det ju. Att stimulera hjärna på rätt sätt kan också lindra en rad sjukdomar, t.ex parkinsson. Visst är vår hjärna fantastiskt, men också bedräglikt sårbar eftersom den är jaget.

tummenupp.gif
silos

Bra!
VitaFingrar

Borde ju gå att undersöka med tanke på informationen som gavs i TS. Vi kan knarka/supa ner dig+ hypnotisera dig medvetslös, sedan låser vi in dig i ett mörkt rum och misshandlar dig och ser om det händer något.
Piccante
Jag tror att demoner och onda andar var en föreställning förr när man inte kunde ställa psykiska diagnoser. Människan har alltid strävat efter att få svar på det de inte kan greppa.
silos
CITAT (gnon49 @ 13-09-2011, 14:30) *

Det har jag läst om,men tänker då att det finns människor världen över som har sett dessa demoner,så inte vet jag hur det ligger till!?

Vetenskapsmän har hittat förresten en Gud hjälm:
http://www.youtube.com/watch?v=Z_rC2pDygvk&NR=1

CITAT (VitaFingrar @ 13-09-2011, 14:37) *
Borde ju gå att undersöka med tanke på informationen som gavs i TS. Vi kan knarka/supa ner dig+ hypnotisera dig medvetslös, sedan låser vi in dig i ett mörkt rum och misshandlar dig och ser om det händer något.

Det skulle vara intressant!
xlxl67
CITAT (silos @ 13-09-2011, 13:39) *
Det är visst den Bipolära i mig som gör att jag ej kan hålla mig borta och skriva igen! whist.gif

Varför skriver du inte dessa ockult/demoninlägg på sajter där likasinnade finns? innocent.gif
batski
CITAT (silos @ 13-09-2011, 14:48) *

Intressant
Kryddan03
Du får skaffa dig ett bläckhorn att, som Luther i Wartburg, kasta på Hin Håle när han dyker upp. Funkar varje gång. Man får kanske dock vara beredd på att måla/tapetsera om med jämna mellanrum förstås.
silos
CITAT (xlxl67 @ 13-09-2011, 14:54) *
Varför skriver du inte dessa ockult/demoninlägg på sajter där likasinnade finns? innocent.gif

Oj,jag som trodde att jag kunde skriva vad jag vill,bara det inte blir tjatigt!?

CITAT (Kryddan03 @ 13-09-2011, 15:02) *
Du får skaffa dig ett bläckhorn att, som Luther i Wartburg, kasta på Hin Håle när han dyker upp. Funkar varje gång. Man får kanske dock vara beredd på att måla/tapetsera om med jämna mellanrum förstås.

Det skall jag göra om någon demon kommer och härja med mig!Hoppas att de inte kan läsa här!
batski
Jag tycker man ska få skriva om vad man vill. Vem ska annars få bestämma om vad man bör och inte bör skriva om och på vilka grunder...?

CITAT (silos @ 13-09-2011, 15:17) *
Oj,jag som trodde att jag kunde skriva vad jag vill,bara det inte blir tjatigt!?
Det skall jag göra om någon demon kommer och härja med mig!Hoppas att de inte kan läsa här!

Läsa människospråk? Nä
xlxl67
CITAT (silos @ 13-09-2011, 15:17) *

Flåt menar inte att du inte får skriva vad du vill. Tjatigt? Det bestämmer inte jag smile.gif

Dock är den andra tråden lite provokativ då den handlar om att Nazisterna var demoniserade o därmed hade de ingen egen fri vilja eller ansvar för vad som hände?
*Stintan*
CITAT (batski @ 13-09-2011, 15:19) *
Jag tycker man ska få skriva om vad man vill. Vem ska annars få bestämma om vad man bör och inte bör skriva om och på vilka grunder...?

Bara man inte "spammar" forumet!
batski
CITAT (*Stintan* @ 13-09-2011, 15:22) *
Bara man inte "spammar" forumet!

Ja men vem bestämmer det? Och man är faktiskt inte tvungen att läsa sånt som man inte vill tongue.gif
silos
CITAT (batski @ 13-09-2011, 15:21) *
Läsa människospråk? Nä

Stintan med flera!

CITAT (batski @ 13-09-2011, 15:25) *
Ja men vem bestämmer det? Och man är faktiskt inte tvungen att läsa sånt som man inte vill tongue.gif

Precis,och det finns ju många som läser mina trådarn och skriver trevliga PM till mig.
gnon49
Är en psykopat ansvarig för sina handlingar? Kan en drog eller alkoholpåverkad anses ansvarig för sina handlingar? Eller en pyroman? Fängelse eller vård? Rättsväsendet mot hjärnan. Ett rättsväsende måste vi trots allt ha även om hjärnans sjukdomar är något vi inte kan styra över.
silos
CITAT (xlxl67 @ 13-09-2011, 15:21) *
Flåt menar inte att du inte får skriva vad du vill. Tjatigt? Det bestämmer inte jag smile.gif

Dock är den andra tråden lite provokativ då den handlar om att Nazisterna var demoniserade o därmed hade de ingen egen fri vilja eller ansvar för vad som hände?

Men det är ju inte jag som har gjort filmklippen eller skrivit inne på Wikipedia!

Självklart har alla eget ansvar...tror jag i alla fall,men tänk om någon är verkligen demonbesat hur blir det då med eget ansvar? Eller har rösterna och demonerna inne i sin hjärna och inte klarar av att stå emot dessa röster!?
xlxl67
Det egna ansvaret går alltid för demonen däruppe.
Det är en bra regel smile.gif

Men du länkar ju till ett klipp som i grunden handlar om att delar av nazismen var demoniserad. Delvis ngn annan styrde deras handlingar. De hade därmed inget eget ansvar för förintelsen. Tycker du man skall göra gratisreklam för sådant?
silos
CITAT (xlxl67 @ 13-09-2011, 15:42) *
Det egna ansvaret går alltid för demonen däruppe.
Det är en bra regel smile.gif

Men du länkar ju till ett klipp som i grunden handlar om att delar av nazismen var demoniserad. Delvis ngn annan styrde deras handlingar. De hade därmed inget eget ansvar för förintelsen. Tycker du man skall göra gratisreklam för sådant?

Fast,här diskuterar jag bara demoner! Hitler är i den andra tråden....

Men OM det finns demoner och människor inte klarar av att stå emot så tycker jag att sådan person inte är ansvarig för sina handlingar,jag försvarar inte det men försöker ändå att förstå.

Inte behöve det vara reklam,utan en diskussion om demonernas påverkan på människor(om demoner finns d.v.s.)
abbbe
Spöken finns om du tror på dem. Om du inte gör det finns de inte.
batski
CITAT (abbbe @ 13-09-2011, 16:20) *
Spöken finns om du tror på dem. Om du inte gör det finns de inte.

Lite som i filmen Erik the Viking tongue.gif
acacia
Tror man på Guden,det är klart att man tror på demoner.
Tror du att Guden finns,det är självklart att demoner måste finnas annars ingen mening av det hela.
Det finns olika slags.Demoner som finns och växer fram i någons huvud eller ett spök i det gamla huset.
silos
SÅDANT HÄR HÄNDER I VÄRLDEN!

Ljus i Öster nr 6 · Augusti 1997

--------------------------------------------------------------------------------

Sergej befriades från ockultism
- Det finns ingen Gud!
Läs det skakande vittnesbördet om hur Sergej Bobrovskij lyckades komma loss från hemska ockulta krafter!

Min fru Galja och hennes väninna började gå på olika kurser influerade av New Age och ockultism. De tyckte om kurserna och en dag när jag körde dem dit tänkte jag att jag kan ju titta in för att se vad som pågår där inne.
Det verkade intressant. Vi var en vanlig familj som levde som alla andra: umgicks med vänner, festade... Men här fanns något nytt, outforskat.
Jag hade alltid försökt att komma underfund med vad som var livets mening. När jag var liten så oroade jag mig för att jag någon gång skulle dö. Men på dessa kurser försäkrade man att människan kommer att leva, återfödas gång på gång.
Vår lärare Kazakov letade efter speciella förmågor och han fann sådana hos mig. Efter kurserna började vi praktisera. Vi mådde dåligt av det, men intresset drev oss vidare. Vi gick på nya kurser, nu för parapsykologer. Det var mera komplicerat, men mycket intressant! Man kan inte förringa vad mörkret kan! Och det lockar människan.
På något sätt trodde jag också på Gud, till och med läste Bibeln. Vi brukade gå till ortodoxa kyrkan och tända ljus. Vi tog hem ljusen, använde dem till helande och brände olika motgångar på dem. Min fru fortsatte dock att vara sjuk. Vi kunde hela sjukdomar, men de kom tillbaka med ännu större kraft. Vi predikade ordet, men jag förstår nu att det inte var Guds Ord. Jag började själv undra, om det verkligen var Gud jag tjänade.

Mörkrets hämnd
En gång när jag skulle till kursen och parkerade bilen, så flammade den upp och brann ner helt. En ny bil som vi nyss hade köpt. Det var helt otroligt, men det var mörkrets hämnd för att jag hade börjat tvivla.
Men vi fortsatte ändå på samma väg. En natt mötte jag en massa folk från den andliga världen, jag befann mig utanför kroppen, såg min kropp ligga på golvet och min fru bredvid skakande av rädsla. Den natten brann ett träd vid vårt hus, som ett slags tecken...
Någonting störde mig. Något hindrade mig att hela människor - att stympa dem, som jag nu förstår. Jag mediterade, kunde gå ur kroppen och vandra i andliga världar. Jag hade en ledare som jag kallade den Högste. Jag trodde att han var från Gud, satan var det inte tal om.
Jag tränade andra människor och de kunde nå höga resultat i karate under meditation. Jag tyckte om att meditera och pröva på övernaturliga krafter, men ibland skrämde det mig ordentligt.
Just vid den tiden dog vår tredje hund. Vi kom hem från landet, och då sprang hunden som vi hade lämnat hemma, ylande ut ur huset, det var någon kraft som jagade henne.
Denna kraft skrämde oss, fruktan bodde inom oss. Vi hade en känsla som om någon skulle stå bakom ryggen på oss. Jag kunde kalla på den där kraften när som helst och den lydde, ledde min hand och handen skrev själv, automatiskt. Våra bokhyllor var fyllda med ockult litteratur.

Ville bli helade
På min arbetsplats, Sporthuset, öppnade man ett parapsykologiskt laboratorium åt mig. Folk kom till mig från hela området för att själva bli helade, de kom med sina sjuka barn, släktingar, bekanta. Jag kunde per telefon se människans inre organ som i röntgen: inflammerad lever, sjuka njurar... Min hand skrev svar på alla frågor en människa hade.
Men jag upptäckte en sak: helade jag vuxna, så blev deras barn sjuka, helade jag hustrun, blev hennes man sjuk, kunde jag avlägsna sjukdomen hos mormor, så blev något av barnbarnen sjukt. Och med större kraft. Sjukdomen lämnade inte familjen.
Jag, min familj och arbetskamrater på laboratoriet sjönk allt djupare i denna mörka, hemska värld.
Sökandet ledde mig till en skola i St. Petersburg som sades syssla med evolutionslära. Skolans grundare var en tidigare mycket känd healer som höll på med alla möjliga ockulta ting. Vi sysslade med meditation, och en okänd mäktig kraft kom in i oss. Unga grabbar som studerade med mig, trodde att de själva styrde denna kraft, men i stället hade kraften dem helt och hållet i sitt våld.
Allt var självbedrägeri. Handen skrev med automatskrift råd till människor:
"Gå till kyrkan. Tänd levande ljus, bed. Men kom efteråt hit till mig."
Och människan går till kyrkan och tror att detta övernaturliga är från Gud. Och återvänder med renat hjärta och rent samvete. Onda andar - ofta värre än tidigare - flyttar då tillbaka till det renade hjärtat, och själen är förlorad.
På dagarna var jag på skolan, på nätterna satt jag och läste. Jag försökte komma på sanningen, vad det var för kraft som vår skola och vårt laboratorium sysslade med.
En natt väckte jag min fru. Fruktan kramade hjärtat. Vi böjde knä, bad och jag sade: "Vad är det som laboratoriet sysslar med? Energetisk vampyrism - det är vad det handlar om!"
En av våra lärare hade experimenterat med olika bioenergier. Hans fru berättade hur denna kraft plågat honom och slagit honom mot väggen. Efter arbetet kunde han sitta i timmar med huvudet mellan händerna. Han kunde inte stå ut med detta - han kastade sig framför tåget.
Den natten somnade vi sent. När jag vaknade, tittade jag ut och såg att två hus bredvid vårt brann. Vinden blåste åt vårt håll, och inte ett moln syntes på himlen.
Vi sprang ut och försökte spruta vatten med en liten slang, min hustru släpade ut några saker. Brandkåren kom till platsen, men vattnet tog slut, och det brann med full kraft. Då föll vår troende granne Ljuda på knä och ropade till Gud med hög röst. Den bönen räddade oss, vår familj och vårt hus. Det skedde ett under: vinden vände plötsligt åt helt motsatt håll och snön började falla med enormt stora flingor. Galja, min fru, grät och ropade: "Nu kommer jag att följa Gud. Jag känner att det var Gud som hjälpte oss!"
Trots detta avslutade vi den tredje terminen på skolan. Vi fick tillstånd att hela och undervisa och öppna våra egna skolor. Men jag insåg att det fanns en som ville skydda mig, en annan som ville förstöra mig.
Vår grannfru inbjöd oss till möten. Jag gick dit för att lyssna. När jag var där för tredje gången började mitt hjärta smälta. Jag såg befriade människor och hur de älskade varandra. Det förvånade mig att ingen verkade ha någon rädsla, något som var vår ständiga följeslagare på kurser och i skolan. Efter mötet inbjöds vi till omvändelse. Guds hand ledde oss fram - även några av mina arbetskamrater från laboratoriet var med. Jag ville absolut inte gråta. Men när hjärtat blev renat från ondska och svek och nu tillhörde Gud - då brast jag i gråt! Min gamla natur krossades en gång för alla.
Hemma hade jag fortfarande ockulta böcker, även om jag ivrigt läste Guds Ord och det öppnades mer och mer för mig. "Låt inget av det tillspillogivna bli kvar i din hand", läste jag och förstod att detta gällde mina böcker! Jag hade mycket dyrbara böcker som jag hade tänkt att ge bort, men Gud sa nej. Galja brände genast upp alla sina diplom. Jag brände först det som jag tyckte var allra svartast, sedan det parapsykologiska. Men det fanns fler saker kvar. Och med dem stannade den kraft som jag så länge hade tjänat. Den försökte att göra slut på mig, men bönen hjälpte igen. Man bad för mig i kyrkan, och det kändes som om någon hade hällt något ljust och rent i mig. Jag tackade Gud för full befrielse. Efteråt gick jag hem och eldade omedelbart upp böckerna som fanns kvar, för att inte satan skulle kunna komma och säga: detta tillhör mig!
Allting förändrades. Laboratoriet stängdes. Herren helade både mig och min fru. I sjutton år hade jag lidit av en hudsjukdom som ingen kunde bota. Vi bad, och Gud helade.
Jag lät döpa mig och Herren har döpt mig i den Helige Ande. Han frälste både mig och min familj.
Den andliga världen är verklig. Jag känner till mörkret och säger till många: Se, det där är något ont, det är bedrägeri och död.
Enligt Bibeln ska Gud döma trollkarlar och häxor tillsammans med mördare, därför att de förstör människors själar, säljer dem till satan. Jag ber till Gud att Han ska rädda många. Han är kärleken. Det är viktigt att välja en gång för alla: det onda och döden, eller det goda och livet. Välj livet!

Gossen Ruda
Snälla silos, tro inte på allt du läser på nätet.
malarmaster
sorry silos men du har fått det mesta om bakfoten.jag är själv medial o det jag lärt mig om världen efter denna är något helt annat än det du beskriver.
för det första:glöm allt om religioner,de flesta är bara svammel,ett fåtal närmar sig sanningen men har en bit kvar att gå.
för det andra: skall du tro på helvetet,demoner osv som de kristna beskriver måste du tro på just den religionen (se punkt ett).
för det tredje: ja,det finns en gudsmakt men den består av ren kärlek,den styr inte varken värld eller människor. människan är alltid ansvarig för sina handlingar,
människor som hör röster som vill skada andra är oftast psykiskt sjuka,inget annat.
jag har aldrig träffat en demon,däremot många vilsna andar som inte hittar dit de ska,anledningarna kan vara många,jo,en del är elaka men det var de oftast i livet också.
att prova på att ta kontakt med "andevärlden"skall man inte göra utan sakkunnig ledning,man måste ha beskydd om någon elaking kommer.alla har guider med sig men det gäller att lära sig ta kontakt o samverka med dem.
troligtvis har du en bra chans att lära dig det mediala då du har det i generna,silos.kanske bättre att lägga din energi där istället för på religiösa grubblerier. ulf
sqrulan
crazy.gif det blir bara värre o värre ha ha ha......
silos
Håret reste sig på mig då jag läste detta!

Demonbefrielse frälste tre familjer

Gopal Krishna och hans fru var ortodoxa hinduer, bosatta i Ashok Nagar (Indien) med sina två små barn. De hade ingen frid i sitt hus, därför att den 4-åriga dottern var demonbesatt. Lilla Kuro blev regelbundet helt utom all kontroll, och stark nog att slå sina föräldrar.

En dag medan Kuro skrek och slog sin pappa, kom två unga evangeliserande män till dörröppningen för att se vad som var fel. De unga männen var Issac och Mahato. De lade sina händer på Kuros huvud och bad frimodigt för henne i Jesu namn. Från den stunden blev barnet helt befriat från demonisk kontroll. På grund av miraklet, så var det inte endast Gopals familj, men också två andra familjer i byn som blev frälsta. De är nu en del av den nya kyrkan grundad av Issac och Mahato. Tidigare fanns det inga kristna eller kyrkor i detta starka hinduistiska området.

(The Sowers Ministry, Hong Kong)

Buddhistisk familj plågades av magi

Jag är en kines född i en ockult buddhistisk familj, som praktiserade svart magi, trolldom och voodoo. Mina styv(mor eller far)föräldrar försökte förstöra mina föräldrars äktenskap med trollformler. Pappa blev sjuk av detta. Min mamma började med trolldom så att hon kunde bekämpa ont med ont. Denna kamp höll på i 10 år. Det var då som min far blev ledd till Kristus genom en kristen doktor. Förbannelsen verkade då inte längre. Mamma såg förändringen och accepterade Kristus. Sedan tog också jag emot Jesus som min Frälsare. Idag är jag en korttidsmissionär och evangelist. Prisat vare Herren! Den enda lösningen till vilket slaveri som helst är att förtrösta på Jesus Kristus.

(Al Keng)

CITAT (malarmaster @ 13-09-2011, 20:27) *
sorry silos men du har fått det mesta om bakfoten.jag är själv medial o det jag lärt mig om världen efter denna är något helt annat än det du beskriver.
för det första:glöm allt om religioner,de flesta är bara svammel,ett fåtal närmar sig sanningen men har en bit kvar att gå.
för det andra: skall du tro på helvetet,demoner osv som de kristna beskriver måste du tro på just den religionen (se punkt ett).
för det tredje: ja,det finns en gudsmakt men den består av ren kärlek,den styr inte varken värld eller människor. människan är alltid ansvarig för sina handlingar,
människor som hör röster som vill skada andra är oftast psykiskt sjuka,inget annat.
jag har aldrig träffat en demon,däremot många vilsna andar som inte hittar dit de ska,anledningarna kan vara många,jo,en del är elaka men det var de oftast i livet också.
att prova på att ta kontakt med "andevärlden"skall man inte göra utan sakkunnig ledning,man måste ha beskydd om någon elaking kommer.alla har guider med sig men det gäller att lära sig ta kontakt o samverka med dem.
troligtvis har du en bra chans att lära dig det mediala då du har det i generna,silos.kanske bättre att lägga din energi där istället för på religiösa grubblerier. ulf

Jag önskar verkligen att det vore så!
*Stintan*
Hoppas att du inte är så lättlurad så du går på allt du läser Silos! crazy.gif
silos
Berättelsen om Joe Fisher

Joe Fisher är en icke kristen journalist som har skrivit en bok som avslöjar dessa andars falskspel, där han tar upp spiritism, kanaliseringar och medier. Under 5 års tid var han en regelbunden deltagare i samlingar där man intresserade sig för paranormala fenomen. Här fick han också kontakt med sin egen andliga guide, en ande som hävdade sig vara en grekisk kvinna som var hans älskare i ett tidigare liv som de haft tillsammans! Mycket av den information som han fick genom sin andeguide och de medier han kontaktade upplevde han som kusligt exakt.

Men eftersom han började kontrollera informationen han fått (geografiska data, historiska fakta, datum, tider, människor, platser och händelser) i bibliotek så började tvivel resa sig i hans sinne. Det blev mer och mer uppenbart att viktiga nyckelbitar i informationen antingen var extremt bristfälliga eller direkt motsägande i sina påståenden. Fastän andarna som talade genom olika medier han mötte hävdade att de stod i kontakt med hans egen andliga guide så var mycket av informationen de gav motsägande. Som ett resultat av all den motstridande information så började Fisher uppleva att de här andarna antingen i bästa fall gissade, eller i värsta fall att de avsiktligt ljög. Efter långa och djupa efterforskningar blev han mer och mer frustrerad med de många motsägelserna och skräniga lögnerna av guiderna. Fisher konfronterade då andarna med de upptäckter som hans undersökningar gett. Responsen från de andliga guiderna var inte att de medgav något bedrägeri, men hellre att de tenderade att vara hala och undvikande. Slutligen mötte Fisher en före detta medlem i gruppen, Sandford Ellison, som tidigare hade berättat för honom om "den andra sidan" genom de historier han fått av de andliga guiderna. Ellison berättade att hans tid med guiderna ledde honom till att bli alltmer manipulerad och kontrollerad av dem, vilket till slut ledde till att hans äktenskap började brytas sönder. Ellison förklarade för Fisher hur guiderna krävde mer och mer tid, medan hans sinne samtidigt förgiftades i hans förhållande till sin fru. Han hade blivit som en marionett på en tråd redo att utföra deras befallningar. Det var endast när han bröt deras kontroll som hans tidigare relation med sin fru återupprättades.

Genom att blicka tillbaks på sitt eget handlande med dessa andliga guider så kunde Fisher förstå hur de arbetade. De kunde använda sig av skräniga halvsanningar och fullständiga lögner, de kunde använda sådana metoder som smickrade deras åhörare, och de var mycket intelligenta mästare på att manipulera. De var opålitliga och svåra till att fås till att berätta sanningen, de kunde använda sig av att byta samtalsämnet när de ifrågasattes om motsägelserna i faktauppgifterna. Fastän de ofta talade om det goda för mänskligheten, kärlek och framåtriktad utveckling, så blev det uppenbart att deras verkliga motiv var att kontrollera och att leva indirekt genom fysiska varelser, anledningen till att han gav sin bok namnet "Sirensignalen om hungriga spöken: En fascinerande utredning i kanalisering och andliga guider" (The Siren Call of Hungry Ghosts: A Riveting Investigation into Channeling and Spirit Guides).

I sista delen av boken finner man hur författaren fortfarande brottas med frågan av vad exakt guiderna är. Tillräckliga vittnesmål finns samlade för att visa att en del av informationen kan inte ha samlats in på ett naturligt sätt. Så trots att de var i stånd att samla in stora mängder av övernaturlig information, så ljög de om sin identitet (att de gjorde anspråk på att vara de dödas själar) och blev ertappade gång på gång. Fishers slutsats är att dessa andar är lägre jordiska andar, lögnväsen, som var desperata till att fästa sig själva till mänskliga värdar, som parasiter. Han refererar också till andra historiska källor, inkluderande Bibeln, som identifierar dessa andar som illvilliga, onda varelser, demoner.

Epilogen till denna utgåva från år 2001 visar att Fisher fortfarande var till en del hemsökt av sina experiment med andarna och gav en personlig varning för dessa som försökte nå denna del av den andliga världen. Tyvärr får det väl sägas att Fisher inte helt begrep vad Bibeln säger om dessa andar och därigenom inte helt bröt med sina kontakter med dessa demoner som till slut tog sitt byte. Samma år som boken publicerades tog Fisher sitt liv efter den "tortyr" han utsattes för av dessa andar som han hade varit i kontakt med. Bokförläggaren förklarade att detta var ofattbart då Fisher var känd för att han tidigare hade skrivit emot självmord i en tidigare bok som han författat. Förläggaren menar att det var av oro för sina egna problem, såväl som av de andar han sade sig ha förargat med att skriva boken om de "hungriga spökena" som han den 9 maj 2001 tog sitt liv.

Genom sina tidigare kontakter med new age och liknande sammanhang trodde han kanske fortfarande på reinkarnation och en ny chans? Detta trots att hans mor när han hade tagit upp ämnet med henne brukade säga att det var "demoner… du talar med demoner. Och jag gillar inte nånting av det."

Fishers tragiska öde och hans upplysningar om spiritism, medier och den andliga världen är ett varningsrop till oss alla om den verklighet som vi lever i. Bibeln har gett oss upplysningar om detta och vi gör klokt i att förstå att det finns onda andar som påverkar människor idag och som också vi alla kan bli påverkade av.

Aqvakul
CITAT (silos @ 13-09-2011, 20:42) *
Berättelsen om Joe Fisher

Joe Fisher är en icke kristen journalist som har skrivit en bok som avslöjar dessa andars falskspel, där han tar upp spiritism, kanaliseringar och medier. Under 5 års tid var han en regelbunden deltagare i samlingar där man intresserade sig för paranormala fenomen. Här fick han också kontakt med sin egen andliga guide, en ande som hävdade sig vara en grekisk kvinna som var hans älskare i ett tidigare liv som de haft tillsammans! Mycket av den information som han fick genom sin andeguide och de medier han kontaktade upplevde han som kusligt exakt.

Men eftersom han började kontrollera informationen han fått (geografiska data, historiska fakta, datum, tider, människor, platser och händelser) i bibliotek så började tvivel resa sig i hans sinne. Det blev mer och mer uppenbart att viktiga nyckelbitar i informationen antingen var extremt bristfälliga eller direkt motsägande i sina påståenden. Fastän andarna som talade genom olika medier han mötte hävdade att de stod i kontakt med hans egen andliga guide så var mycket av informationen de gav motsägande. Som ett resultat av all den motstridande information så började Fisher uppleva att de här andarna antingen i bästa fall gissade, eller i värsta fall att de avsiktligt ljög. Efter långa och djupa efterforskningar blev han mer och mer frustrerad med de många motsägelserna och skräniga lögnerna av guiderna. Fisher konfronterade då andarna med de upptäckter som hans undersökningar gett. Responsen från de andliga guiderna var inte att de medgav något bedrägeri, men hellre att de tenderade att vara hala och undvikande. Slutligen mötte Fisher en före detta medlem i gruppen, Sandford Ellison, som tidigare hade berättat för honom om "den andra sidan" genom de historier han fått av de andliga guiderna. Ellison berättade att hans tid med guiderna ledde honom till att bli alltmer manipulerad och kontrollerad av dem, vilket till slut ledde till att hans äktenskap började brytas sönder. Ellison förklarade för Fisher hur guiderna krävde mer och mer tid, medan hans sinne samtidigt förgiftades i hans förhållande till sin fru. Han hade blivit som en marionett på en tråd redo att utföra deras befallningar. Det var endast när han bröt deras kontroll som hans tidigare relation med sin fru återupprättades.

Genom att blicka tillbaks på sitt eget handlande med dessa andliga guider så kunde Fisher förstå hur de arbetade. De kunde använda sig av skräniga halvsanningar och fullständiga lögner, de kunde använda sådana metoder som smickrade deras åhörare, och de var mycket intelligenta mästare på att manipulera. De var opålitliga och svåra till att fås till att berätta sanningen, de kunde använda sig av att byta samtalsämnet när de ifrågasattes om motsägelserna i faktauppgifterna. Fastän de ofta talade om det goda för mänskligheten, kärlek och framåtriktad utveckling, så blev det uppenbart att deras verkliga motiv var att kontrollera och att leva indirekt genom fysiska varelser, anledningen till att han gav sin bok namnet "Sirensignalen om hungriga spöken: En fascinerande utredning i kanalisering och andliga guider" (The Siren Call of Hungry Ghosts: A Riveting Investigation into Channeling and Spirit Guides).

I sista delen av boken finner man hur författaren fortfarande brottas med frågan av vad exakt guiderna är. Tillräckliga vittnesmål finns samlade för att visa att en del av informationen kan inte ha samlats in på ett naturligt sätt. Så trots att de var i stånd att samla in stora mängder av övernaturlig information, så ljög de om sin identitet (att de gjorde anspråk på att vara de dödas själar) och blev ertappade gång på gång. Fishers slutsats är att dessa andar är lägre jordiska andar, lögnväsen, som var desperata till att fästa sig själva till mänskliga värdar, som parasiter. Han refererar också till andra historiska källor, inkluderande Bibeln, som identifierar dessa andar som illvilliga, onda varelser, demoner.

Epilogen till denna utgåva från år 2001 visar att Fisher fortfarande var till en del hemsökt av sina experiment med andarna och gav en personlig varning för dessa som försökte nå denna del av den andliga världen. Tyvärr får det väl sägas att Fisher inte helt begrep vad Bibeln säger om dessa andar och därigenom inte helt bröt med sina kontakter med dessa demoner som till slut tog sitt byte. Samma år som boken publicerades tog Fisher sitt liv efter den "tortyr" han utsattes för av dessa andar som han hade varit i kontakt med. Bokförläggaren förklarade att detta var ofattbart då Fisher var känd för att han tidigare hade skrivit emot självmord i en tidigare bok som han författat. Förläggaren menar att det var av oro för sina egna problem, såväl som av de andar han sade sig ha förargat med att skriva boken om de "hungriga spökena" som han den 9 maj 2001 tog sitt liv.

Genom sina tidigare kontakter med new age och liknande sammanhang trodde han kanske fortfarande på reinkarnation och en ny chans? Detta trots att hans mor när han hade tagit upp ämnet med henne brukade säga att det var "demoner… du talar med demoner. Och jag gillar inte nånting av det."

Fishers tragiska öde och hans upplysningar om spiritism, medier och den andliga världen är ett varningsrop till oss alla om den verklighet som vi lever i. Bibeln har gett oss upplysningar om detta och vi gör klokt i att förstå att det finns onda andar som påverkar människor idag och som också vi alla kan bli påverkade av.

Citera gärna och ange källa när du skriver av andras texter...
Överbölingen
Men snälla Silos! Gå ut och lyssna på fåglarna, krama ett träd, känn blommornas doft. Åkallar du den du tror är fan själv så kommer han till din hjälp i ditt huvud. Bryr du dig inte så slipper du bekymra dig om något som religionen har skapat. Förmodligen är det samma en.

Välkommen tillbaka förresten.
silos
Publicerad augusti 2002

Margit Sandemo är född 1929 och är en produktiv författarinna. Hon är född i Norge, men uppväxt både i Sverige och Norge. Hon har skrivit ca 171 böcker. Totalt har hennes böcker sålts i ca 37 miljoner exemplar!

Hon är nog mest känd för sin bokserie Sagan om Isfolket. Denna serie består av hela 47 delar. Vilken energi och inspiration det måste gått åt för att skriva denna serie!
Vi frågar oss dock: Vem står bakom denna inspiration? Ett faktum är att hon själv medger att hon inte själv skulle klarat av detta. I en intervju i Aftonbladet säger hon: ”Någon har stått bakom min rygg och piskat på mig. Annars hade jag aldrig orkat, säger hon.” Den som läst hela serien Sagan om Isfolket och kommit till den 47:e delen, den heter Är det någon därute?
I denna del finns en efterskrift. Den heter Verkligheten bakom sagan. Där talar författarinnan ut om hur denna serie av böcker kommit till. Vi återger här något utav vad Margit Sandemo berättar i denna efterskrift.
Inspirationen kom från början när hon i en söndagsbilaga såg en kyrkomålning av en kvinna och djävulen. Hon skriver om detta så här: ”Detta var år 1980, och jag minns att jag fick en våldsam stöt genom mig vid synen av kyrkomålningen. Jag höll andan en lång stund, medan intryck och impulser strömmade på mig. Inom loppet av en kvart hade jag de tre första böckerna klara i huvudet.”

Vidare skriver hon om denna upplevelse: "En underlig, dov upphetsning jagade mig. Jag blev rädd, det hela kom för plötsligt, för intensivt och manande. Nu är jag inte ovan vid sådana impulser som utvecklar sig till romaner, men det här var något annat. Det var mycket starkare och mera tvingande än något jag upplevt förr i den här vägen."
Vi lägger märke till att den första inspirationen kom då hon såg en bild på en kvinna och djävulen. Vidare att kraften var tvingande. Vi får redan här en fingervisning om vem som står bakom denna inspiration.

Ytterligare citat från författarinnan i denna efterskrift: "Efter att jag skrivit tre kapitel i någon sorts...trans, vill jag närmast kalla det," "Allt tydligare stod det för mig: Det var inte jag ensam som skrev det här."
"Det blev en parallell där: Isfolket anade en större skugga än Tengel den onde. Så gjorde också jag, författaren, medan jag skrev. Det var precis som om någon ville ha sin historia berättad. Det var ofta mycket otäckt. De första böckerna skrev jag i en sorts vild frenesi, utan uppehåll, skrev liksom för livet."
"Fick liksom aldrig fred, måste skriva, upp mitt i natten ibland, var jagad, pressad att skriva." "Jag hade lytt förlagschefen Arnesen och varit försiktig med det ockulta. Men det var inte lätt att hålla igen det. Det samlade sig upp som en bubbla, som förr eller senare måste spricka. Det gjorde den i bok 13, SATANS FOTSPÅR. Då var det omöjligt att förtränga det som låg i själva historien längre, detta mystiska som lurade i bakgrunden, och så ättemedlemmarnas egna övernaturliga gåvor."

"Men de senaste åren, efter att jag började skriva om Isfolket, har det funnits något där... Något absolut oförklarligt. På morgnarna hade jag ofta en vag förnimmelse av en stor, mörk, ytterst dominerande skugga, på alla sätt dominerande - utan att jag kunde gripa tag i bilden och utkristallisera den. Och ibland kunde jag erinra mig något annat. Något som for förbi mig, några halvt springande, halvt krypande varelser, som betraktade mig uppmanande med märkliga ögon."

Dessa olika citat är talande i sig själva. Det är tydlig hänvisning till mörkrets makter. Det som också utmärker denna serie om Isfolket är det ockulta inslaget, med demoner o s v. När Margit Sandemo skriver om demoner så ger hon dock en helt annan framställning av dessa än den Bibeln ger. Hon skriver: "Det där med demonerna, till exempel. Visst var det de som kom smygande förbi mig i mina drömmar! Jag kände igen dem alla efterhand. Jag berättade gärna om dem. Ville nog försöka avdramatisera demoner lite. Avmystifiera dem, "avskrämsla" dem - om det finns något sådant ord. Många människor lider av en sådan onödig ångest för demoner, det är så mycket prat om besatthet och exorcism. Vad är det för struntprat? Fanatiskt religiösa karlars försök att dominera dumma kvinnor? "

"Jag ville få demonerna att te sig lite snällare, lite ofarligare. En liten gnutta skräckblandad förtjusning skadar ingen. Demoner kan vara ganska attraktiva, om man bara låter bli att förbinda dem med ondska."
Demoner är definitivt inte attraktiva, som Margit Sandemo försöker framställa dem. Inget kan vara mer förödande än att inbilla människor det och leda dem till kontakt med dessa onda varelser.

Margit Sandemo berättar också en anmärkningsvärd sak i avslutningsboken. Det är om ett svenskt par som sysslade med paranormala fenomen och som ansåg att hon inte själv kunde skrivit dessa böcker.
Det svenska paret ville tillsammans med Sandemo undersöka vem som stod bakom det hon skrev. Sandemo skriver om detta experiment: "Jag skulle över i parallellvärlden. Den grå världen, där allt det okända, skrymt, gengångare, demoner och sådant vi bara anar, färdas."
Författarinnan förs ut i andevärlden och möter där någon som hon beskriver på följande sätt: "Nog visste jag vem det var som stod där framför mig. Det var den fallne svartängeln, enormt hög, med vingar som gick från golv till tak, han var skön som en gud och skimrande svart, inte som en neger, svartare. Han utstrålade en så förkrossande auktoritet, att jag var rädd mitt hjärta skulle brista av påfrestningen det var att se på honom. Aldrig i mitt liv har jag kunnat föreställa mig en sådan varelse!

Nu hade jag ju redan skrivit om honom, i bok nr 29, LUCIFERS KÄRLEK, men jag hade inte trott att han skulle visa sig för mig. Han sa ingenting, inte jag heller. Men jag kände hans tankar strömma in i min hjärna. De uttryckte en viss belåtenhet med mig, men mest otålighet."
Detta avslöjande om författarinnans inspiratör kommer i den sista delen av bokserien. Hur många har då inte tagit del av den gamle förförarens budskap i bok efter bok?
Djävulen vill på olika sätt nå fram till människorna. Det finns människor som är kanaler för förförelser som kommer från djävulen och hans andemakter. Dessa som opererar i himlarymderna för att få ingång bland människor på jorden för att fördärva deras liv för tid och evighet.

Den sista bokens titel är talande nog: Är det någon där ute? Det syftar till himlarymderna. Bibeln ger svaret på vem som verkar där, men också hur vi skall beskyddas: "Ty vi strider inte mot kött och blod utan mot furstar och väldigheter och världshärskare här i mörkret, mot ondskans andemakter i himlarna. Tag därför på er hela Guds vapenrustning, så att ni kan stå emot på den onda dagen och behålla fältet, sedan ni fullgjort allt." Efs. 6:12-13.

FYYY så HEMSKT!!!!! NU MÅSTE JAG TA FRAM MIN BIBEL OCH BE TILL JESUS KRISTUS!!!

*Stintan*
Har man tillräckligt livlig fantasi kan man fantisera ihop vilken saga som helst!
Cacki
Jag har läst alla böckerna i Sagan om Isfolket och måste säga att det var en ganska lättsam och harmlös serie. Typisk kiosklitteratur i kärringporranda och har hin håle inte större författartalanger än så, så är han nog inget att oroa sej för. flirting.gif
Aqvakul
CITAT (Cacki @ 13-09-2011, 21:26) *
Jag har läst alla böckerna i Sagan om Isfolket och måste säga att det var en ganska lättsam och harmlös serie. Typisk kiosklitteratur i kärringporranda och har hin håle inte större författartalanger än så, så är han nog inget att oroa sej för. flirting.gif

Jag har läst en och den var spännande, men absolut harmlös...
gnon49
Ja även terrorister ber till gud innan dom spränger oskyldiga i luften. "Med guds hjälp" är ofta en inledande fras när man skall begå ruskiga dåd.
Religionsfrihet är ju ett ganska nytt begrepp här i samhället. Förr var det en makt i vårt samhälle och straffade hårt den som avvek från läran.
Religionsfrihet i MÖ är nog närmast otänkbart utan påföljder. Så var är den gode o förstående guden någonstans? Hans budbärare här på jorden borde sparkas med omedelbar verkan. angel_not.gif
Gossen Ruda
Silos, du är en fascinerande människa enligt min mening. Du skriver här på ett sätt som visar att du är både klipsk och intelligent. Då är det så märkligt att du går på allt som har med det ickevärdsliga att göra. Demoner, andar, Jesus, fan och Bibeln och jag vet inte vad. Är det en del av din bipolära person? För mig finns bara den materiella världen och jag hade önskat att det även gällde dig. Du får dock välja din väg själv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon