Ja så var det dax igen vår kära granne här ute på landet våra bästa grannar vi byggde hus här ute gemensamt tittade på ritningar ihop byggde samtidigt har set deras barn växa upp till tonåringar mm.Nu är pappan stämplad av cancer och vet inte hur länge han har kvar .Han ringde till mig i kväll och vid gott mod trots att han vet att han inte klara sig.Jag blev så tagen av hans oerhörda mod och kampvilja han skulle vara med ett tag till sa han och ville ha hjälp av oss vilket han förutsättningslöst får ,han ville vi skulle ha kul in i det sista ,han ville vi skulle skoja med honom som vi alltid gjort .Jag som trodde han var svag !det visade sig att han är starkare än oss han ringde för att trösta oss för han vet att vi mår dåligt.Hur stark är man inte då och hur stort hjärta har man inte då !Och varför ska hans liv ta slut? vi behöver dig vännen

vi alla dina vänner behöver ha dig här.Nu har cancern tagit hans ben så han får ta till rullstol mm men han vill ut i naturen jaga fiska och uppleva så mycket som han bara hinner innan det är slut och ha kul