Köpte en paket 3-liters fryspåsar förra veckan. I helgen skulle jag använda en, den började läcka. Testade nästa, samma sak. Och nästa. Svetsen i botten är inte ok. Funderade på att vända mig till företaget idag, Toppits. Efter lite sökande fann jag att varumärkets ägs av tyska Melitta. Det sägs inget om på förpackningen. Efter lite snokande hittade jag ett kontaktformulär på hemsidan, på svenska. Skrev in vad jag ville och valde även att det kom från Sverige. Skickade iväg och fick direkt att svarsmail om att den sökta personen inte var memma förrän på onsdag. Skickat från Tyskland och var på tyska och engelska. Hej och hå, undrar om Martina Arendmayer klarar av att läsa mitt mail när hon kommer tillbaka?
När jag granskade paketet såg jag lite annat lustigt. På gaveln finns en liten ruta där det står: "Toppits är garagtin för högsta kvalitet på matförvaningsprodukter." Ingen kvalitet på stavningen i alla fall.

Händer det inget får jag väl ringa numret till kundtjänsten. Risken är väl att jag hamnar på ett call center i Burkina faso eller liknande.