Visst Elisabeth, det är ju sant, men som du säger, hur gör man vid dessa fall som patienten bredvid mig som kördes hem i ett hjälplöst och i ett hopplöst fall? Nog kan man inte vara omänsklig mot henne när hon hade sjunkit så långt ner att man befarar att hon fixar varken det ena eller det andra..... (nyskild, lämnad)
Missbruk har kommit i bilden i en taskig situation som h#n gått med alldeles för länge. Skadorna i ryggen kommer med tunga lyft i hemsjukvården..... Ven tar hand om dessa???? Verkar sitta löst! Ska till jobbet om några veckor enl. doktorn..... lämnas med det...
Mina "skavanker" har jag levt med, men klarat mig ändå tills ett tag sedan då jag började misstänka att allt är inte rätt, men inga svar, så till slut sa min personlige läkare hur det låg till efter MR-rtg i juni och planering börjades, men hann inte längre än så..... förlamad fr. midjan nertill de sista dagarna innan akutinryckning.
Jag går redan och kommer att göra det och alla nerverna är räddade, hoppas jag. Så ser det ut nu. Smärtan har redan minskat och är i rörelse under dagarna försiktigt lite i taget och sen ser jag på inspelade avsnitt vid vila.
Min åsikt om dessa olyckskamrater gör ont i mig, men det är min känsla för dessa som jag träffade förrutom denna jag nämnt.
Det är lättare att vara neutral när man inte har det i ögonen med sig så jag hoppas att det tas som sådan just nu.