Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Förbaskade försäkringskassan
          gnon49
          Inlägg 03-10-2011, 14:45
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Om man delas in i ett A och B.lag på ett sjukhus så beror det ju inte på vem man är, utan på hur förutsättningarna är för en lyckad operation. Ålder, kondition, tidigare sjukdomar, nuvarande sjukdomar mm. Man väger risker mot nytta. Fick själv fylla i en hälsodeklaration med en massa frågor innan jag godkändes för operation. Oplanerade operation i samband med olyckor är ju en annan sak.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Chamomille
          Inlägg 03-10-2011, 14:56
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (*Stintan* @ 03-10-2011, 14:36) *
          Men det är ju för att rökning och övervikt gör operationerna riskabla och man riskerar att inte få lyckade resultat av operationen som trots allt kostar massor. Det är ju faktiskt för patientens bästa man kräver detta. Det gäller inte om det är akut livshotande.

Japp. Alla underbara människor på SÖS frågade mig mycket noggrant om ditten och datten när jag skulle få narkos. Bland annat hur mycket jag röker. Därefter injiceras det man behöver.

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 03-10-2011, 15:01
          Länk hit: #43

Gäster

Håller med dig om det. tummenupp.gif
          Det kostar sjukhuset att anlita spec. personal fr. ett annat håll till dessa speciella neurokirurgiska och mickrokirurgiska operationer och då tänker man på också att personen har kapacitet kvar att komma igen efter ett sådant ingrepp, däri kommer att man blir bedömt och beslut tages. En kördes iväg i ambulans, men det gick inte med mig med en lång resa......

Jag skulle in i början av nästa år för konsultation och få besked om det hela, men nu blev det livsfarligt akut på en gång, men nu hade jag inte väntat för länge med tanke på kondis och annat de tittar på.....

Det är faktiskt lärorikt och man är tacksam till tusen...... men önskar ingen det motsatta -- att bli nekad....men fakta är inte vad jag önskar ---- det är mer skrämmande än man tror..... blink.gif

Citera
          gnon49
          Inlägg 03-10-2011, 15:46
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

I regel blir man nog opererad på det sjukhus kompetensen o resurserna finns.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          herkules
          Inlägg 03-10-2011, 15:56
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

missbruk är ju en sjukdom så om man missbrukar nikotin och mat borde man ju få vård för det. typ 3 mån på hälsohem o sen operation? det skulle vara vård det! smile.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 03-10-2011, 16:41
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Att rökninge inte är bra, vet vu ju alla. Men talar om för en sjuk människa att den mitt i allt elände skall ha den kraft att sluta röka är omänsklig

Övervikt är ju inte heller bra men får man med stora problem med ryggen väntar så länge på operation ja då smyger sig övervikten på. När man har så svår värk i ryggen att man knappt kan röra sig då är det helt naurligt.

Men hur gör då dom med arbetsskada eller efter en arbetsplatsolycka? Kräver man då att vederbörande måste avhålla sig från arbete????

Eller vid en bilolycka? Skall då den skadade avstår från bilkörning för att inte kanske skada sig igen?

Jag har en och annan operation genomgått i litt liv men dom största problem var alltid bara dom långa väntetider för då hinnar man bli dålig

Elisabeth

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 03-10-2011, 17:21
          Länk hit: #47

Gäster

Visst Elisabeth, det är ju sant, men som du säger, hur gör man vid dessa fall som patienten bredvid mig som kördes hem i ett hjälplöst och i ett hopplöst fall? Nog kan man inte vara omänsklig mot henne när hon hade sjunkit så långt ner att man befarar att hon fixar varken det ena eller det andra..... (nyskild, lämnad)

Missbruk har kommit i bilden i en taskig situation som h#n gått med alldeles för länge. Skadorna i ryggen kommer med tunga lyft i hemsjukvården..... Ven tar hand om dessa???? Verkar sitta löst! Ska till jobbet om några veckor enl. doktorn..... lämnas med det... thumbdown.gif

Mina "skavanker" har jag levt med, men klarat mig ändå tills ett tag sedan då jag började misstänka att allt är inte rätt, men inga svar, så till slut sa min personlige läkare hur det låg till efter MR-rtg i juni och planering börjades, men hann inte längre än så..... förlamad fr. midjan nertill de sista dagarna innan akutinryckning.

Jag går redan och kommer att göra det och alla nerverna är räddade, hoppas jag. Så ser det ut nu. Smärtan har redan minskat och är i rörelse under dagarna försiktigt lite i taget och sen ser jag på inspelade avsnitt vid vila.
          Min åsikt om dessa olyckskamrater gör ont i mig, men det är min känsla för dessa som jag träffade förrutom denna jag nämnt.
          Det är lättare att vara neutral när man inte har det i ögonen med sig så jag hoppas att det tas som sådan just nu. tummenupp.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 15:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon