Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Självöppnande luckor o bubbelplast, Hur har ni löst problemet?
          Lady Hamilton
          Inlägg 02-10-2011, 14:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Jag har nu bubblat mitt "nya" växthus ca 10 m² (isolerplast) I det mindre glas växthuset valde jag att skära ut för vädringsfönstrerna och tejpa på bubbelplast på själva rutan. Det föranledde till at jag var tvungen att sätta skuggväv för att inte solen skulle bränna plantorna tidig vår när luckorna är öppna. Nu skulle jag vara "smart" och har satt skuggväv för fönstrena innan jag satt upp bubbelplasten. Sedan har jag skurit skåror över luckorna för ventilationen. Men så i dag när solen skiner så ser jag att luckorna öppnas inte. Vilket kan bero på att "kolvarna" till de öppningsbara fönstren sitter bakom isolerplasten och kanske inte känner av värmen i själva växthuset lika snabbt. Så vad göra nu? ordnar det sig självt tror ni? eller bör jag "skära fram" själva kolvarna och tejpa i hop plasten bakom dem så att kolvarna befinner sig innan för bubbelplasten och känner av värmen i själva växthuset?

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-08-2025, 15:50

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon