Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Hur ofta borstar ni tänderna på era hundar/katter?
          Chamomille
          Inlägg 04-10-2011, 10:32
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

Borstade aldrig tänderna på min hund. Det enda som överlevde när hon dog efter 15 år var nog tänderna. Varför borstar ni tänderna på hundarna?

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 04-10-2011, 11:29
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

CITAT (Chamomille @ 04-10-2011, 11:32) *
          Borstade aldrig tänderna på min hund. Det enda som överlevde när hon dog efter 15 år var nog tänderna. Varför borstar ni tänderna på hundarna?

Samma orsak som jag själv borstar tänderna, för att slippa tandsten och hål i tänderna och få inflammerat tandkött. I och för sig har hundarna aldrig fått hål i tänderna däremot katterna. Men hundarna har haft tandsten, inflammerat tandkött som ger en rätt dålig andedräkt. Inte kul att känna att hundarna stinker ur munnen.

Citera
          Azur
          Inlägg 04-10-2011, 22:08
          Länk hit: #23

Gäster

Hundar går ju bra, men hur sjutton borstar man tänderna på en katt?

Jag skulle gärna göra det, men de skulle garanterat inte gå med på det. Borsta päls och klippa klorna, där går liksom gränsen. Istället har vi låtit veterinären putsa tänderna vartannat år cirka.

Vi köpte nån tuggsak som skulle rengöra tänderna, men inte tuggar de på den.

Citera
          ängsvädd
          Inlägg 07-10-2011, 10:02
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 3 562
          Medlem nr: 11 124

Jag borstar tänderna på min hund en gång i veckan men ska försöka utöka det. När jag övertog henne som pensionerad avelstik så hade hon mycket tandsten o några lösa tänder - hon luktade jätteilla ur munnen. Jag fick henne gratis mot att jag tog henne till veterinär och fixade tandproblemen. Hon sövdes och de fick dra 2 tänder och skrapa tandsten. Jag vill inte utsätta henne för fler sövningar bra pga tandproblem så jag försöker borsta tänderna regelbundet. Ger henne aldrig mat som innehåller socker - gurka är hennes favoritgodis smile.gif

--------------------
          MVH Mimmi
          zon 2-3

Citera
          skånepåg
          Inlägg 07-10-2011, 10:34
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

CITAT (Azur @ 04-10-2011, 23:08) *
          Hundar går ju bra, men hur sjutton borstar man tänderna på en katt?

Jag skulle gärna göra det, men de skulle garanterat inte gå med på det. Borsta päls och klippa klorna, där går liksom gränsen. Istället har vi låtit veterinären putsa tänderna vartannat år cirka.

Vi köpte nån tuggsak som skulle rengöra tänderna, men inte tuggar de på den.

Haha ja hur sjutton går det till, med min lurviga sak så är klippa klorna på henne ett dags arbete giggle.gif
          Jag har aldrig borstat tänderna på mina katter förövrigt, inte haft problem med dem utom en som fick lever problem -cry-.gif

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 07-10-2011, 11:05
          Länk hit: #26

Gäster

Hur i katten borstar man tänderna på en katt? på en hund kan jag förstå det om det är problem, men har inte katter bättre tänder än hundar brukar ha? ---- i rent allmänt? ...... confused.gif har endast träffat laggårdskatter på landet och undviker det släktet pga min allergi.
          Dock älskar jag se på vilda kattbilder ...... wub.gif

Citera
          merlin68
          Inlägg 29-10-2011, 14:55
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

CITAT (Ugglemormor @ 07-10-2011, 12:05) *
          Hur i katten borstar man tänderna på en katt? på en hund kan jag förstå det om det är problem, men har inte katter bättre tänder än hundar brukar ha? ---- i rent allmänt? ...... confused.gif har endast träffat laggårdskatter på landet och undviker det släktet pga min allergi.
          Dock älskar jag se på vilda kattbilder ...... wub.gif

Man vänjer katten vid tandborstningen när den är liten, annars motsätter den sig nog borstningen med både tänder och klor giggle.gif Jag änvänder levertandkräm som katten tycker om och älskar att slicka i sig i samband med borstningen.
          Lät veterinären kolla på tänderna i samband med vaccineringen för några dagar sedan och hon tyckte också att det var dags att ta bort tandstenen. Han lever ju förhoppningsvis i många år till och tycker nog att det är skönt att slippa inflammerad tandkött och tandlossning....

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 17:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon